کد خبر: ۲۲۳۵۰
۱۲:۴۰ -۰۵ بهمن ۱۳۹۹
صنعت رستوران داری و فرانچایز به عنوان یکی از روش‌های متداول کسب و کار در همه جهان، در ایران با مشکلات و چالش‌هایی روبرو است که نیاز دارد با ورود کارشناسان و نخبگان، این صنعت را اصلاح و احیاء کرد.

رستوران داری

نشان تجارت - مسعود خوئینی خالق و مدیر مولتی برند ستارگان ایران با بیان این مطلب در نشستی با اصحاب رسانه، افزود: نباید فراموش کنیم صنعت رستوران داری، صنعتی است با گردش مالی قابل توجه، اشتغال زایی بالا که در رأس و ذیل خود مجموعه‌ای از صنایع و مشاغل متعدد دیگر را نیز فعال می‌کند.

وی با بیان اینکه ادعای اغراق آمیزی نیست اگر بگوییم این صنعت، یکی از محور‌های اثرگذار بر صنعت توریسم است، مطرح کرد: رستوران‌ها سفیران فرهنگی هر کشور هستند که با معرفی غذا‌های بومی و سنتی اقوام و مناطق مختلف، بخشی از فرهنگ و آداب شهر‌ها و کشور‌ها را به مخاطبین معرفی می‌کنند.

خوئینی گفت: همه ظرفیت و حواشی صنعت رستوران داری ما را بر آن داشت تا با استفاده از دانش و تجربه مجموعه‌ای از فعالان این صنعت و خلق ایده‌های نو، مسیری جدید در این صنعت ایجاد کنیم که امیدواریم به توسعه و شکوفایی داخلی و صادرات خدمات، محصول و فرهنگ ایرانی به دنیا و ارزآوری برای کشور منتهی شود.

وی در خصوص انگیزه گردهم آمدن جمعی از نخبگان صنعت رستوران داری کشور، توضیح داد: ستارگان ایران از افرادی با تخصص‌های مختلف از برترین آشپز‌هایی که جایگاه بین المللی دارند تا متخصصانی در حوزه جانمایی و راه اندازی رستوران و همچنین متخصصانی در حوزه روانشناسی بازار و سلیقه مصرف کننده، تشکیل شده است.

خالق مولتی برند رستورانی ستارگان ایران در تشریح اهداف برگزاری این نشت، اظهارداشت: این نشست با هدف اعلام راهبرد‌ها و اهداف این برند، معرفی اعضای تیم حرفه‌ای شتارگان ایران، انعقاد تفاهمنامه با ایشان برگزار شد.

خوئینی با اشاره به مشکلاتی که صنعت رستوران داری خصوصا در حوزه فرانچایز با آن روبرو است، توضیح داد: خلاء بسیاری بزرگی که در این حوزه وجود دارد ریشه در عدم راه اندازی بنیادی و اصولی و ضعف مدیریتی رستوران‌ها دارد که در نهایت به این منتهی شده که امروز رستورانی نداریم که بتواند در سطح بین المللی فعالیت کند و فرانچایز داشته باشد.

وی گفت: وجود این ضعف‌ها انگیزه‌ای شد برای ایجاد مولتی برند ستارگان ایران که در زیرمجموعه خود سه برند با طرح و ایده‌هایی متفاوت و حرفه‌ای با عناوین مووموو، مچر و پلوریزه را دارد و بیش از دو سال روی آن‌ها کار پژوهشی و کارشناسی انجام گرفته است.

این فعالیت صنعت رستوران داری ادامه داد: برای محصولاتی که قرار است در این مجموعه عرضه شوند چند گرینه به طور ویژه مد نظر قرار گرفته است، چراکه نمی‌توان یک الگوی ثابت را در همه شهر‌ها کشور اجرا کرد و نکاتی، چون توجه به توان اقتصادی، ذائقه و فرهنگ مردم منطقه مورد توجه قرارگرفته و برای هر منطقه استراتژی مشخصی تعریف شده است و برای حضور در سطح بین المللی و دیگر کشور‌ها نیز این موارد مورد توجه قرارگرفته است.

خوئینی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با ارائه غذا و خدمات مناسب و با کیفیت رضایت مردم کشورمان را تأمین کنیم، گفت: علاوه بر شعبات داخلی، درخواست‌هایی از کشور‌های دیگر داریم که امیدواریم با حضور موفق در این کشور‌ها نماینده خوبی برای اقتصاد و فرهنگ کشور عزیزمان ایران باشیم و در این راستا سرمایه گزاران و علاقمندان به همکاری با این مجموعه می‌توانند با شماره تلفن ۲۸۴۲۵۷- ۰۲۱ ارتباط برقرار کنند.

در ادامه این نشست علیرضا دلدار مدیر اجرائی و عملیاتی برند ستارگان ایران با بیان اینکه پایه و اساس هر رستوران در سه گزینه خلاصه می‌شود، گفت: مشاوره، منو و تجهیز سه اصلی است که برای داشتن یک رستوران موفق باید مورد توجه قرارگیرد، این در حالی است که متاسفانه در بسیاری موارد شاهد هستیم که به دلیل اطلاعات و مشاوره‌ها نادرست مسیر اشتباه اتخاذ می‌شود.

وی افزود: ابتدا یک تجهیزی انجام می‌دهند، بعد از آن منو تعیین و بعد از آن مشاوره انجام می‌دهند که نتیجه آن تعطیلی و متوقف شدن فعالیت آن رستوران است و از این رو طی دو سال گذشته تمامی این نقاط قوت و ضعف را بررسی کرده ایم و براساس آن نسبت به انتخاب فضا‌های محیطی، نوع انتخاب المان‌ها و جانمایی رستوران باتوجه به فرهنگ، جمعیت و توان اقتصادی مردم منطقه اقدام کرده ایم.

دلدار با تاکید براینکه منو در تمامی شعبات ثابت است، توضیح داد: با در نظر گرفتن شرایط منطقه اندازه، سفارش پذیری و سالن دار بودن در شعبات مختلف تنوع داریم.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون