کد خبر: ۲۱۴۰۴
۱۶:۴۷ -۱۷ دی ۱۳۹۹
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: پلاک‌های طلای پارسیان مشمول مالیات بر ارزش افزوده و مزد ساخت هستند و طلافروشان ملزم هستند حتی به ازای فروش نیم گرم طلا نیز فاکتور برای مشتری صادر کنند.

طلا و جواهر

نشان تجارت - هوشنگ شیشه ‌بران درباره دریافت مالیات و دستمزد از سکه‌های گرمی و پارسیان، اظهار کرد: به طور کلی مسکوکات بانک مرکزی همانند سکه های بهار آزادی یا امامی و … در زمان ضرب و خروج از بانک، مالیات آن محاسبه می‌شود، بنابراین مشتری در زمان خرید نیاز به پرداخت مالیات و گرفتن فاکتور ندارد.

وی با بیان اینکه به طور کلی به تمام مسکوکات ضرب شده توسط بانک مرکزی مالیات و ارزش افزوده تعلق نمی‌گیرد، افزود: اما آنچه تحت عنوان سکه‌های پارسیان و یا آنچه در صنف طلا به عنوان پلاک شناخته می‌شوند، مشمول دریافت مالیات بر ارزش افزوده و ارائه فاکتور به مشتری هستند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه این پلاک‌ها به عنوان طلای ۱۸ عیار، ضرب و بسته بندی شده که مشمول هزینه ساخت می‌شوند، توضیح داد: به دلیل پرس‌بودن، این پلاک‌ها همانند سکه های بهارآزادی و امامی در یک قاب کوچک بسته بندی می‌شوند، بنابراین گرمی چند تومان به عنوان دستمزد از مشتری دریافت می‌شود و رقم آن بین ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان در نوسان است.

وی درباره اینکه برخی طلافروشان در فروش طلا با گرم‌های پایین فاکتور صادر نمی‌کنند، گفت: این کار تخلف است و طلافروشان ملزم هستند حتی به ازای فروش نیم گرم طلا نیز فاکتور برای مشتری صادر کنند.

شیشه بران تاکیدکرد: مغازه دار و فروشنده بر روی انواع مسکوکات بانک مرکزی نباید فاکتور صادر کند، اما بر روی پلاک‌های پارسیان و انواع مصنوعات طلا ملزم به صدور فاکتور است.

وی درباره بازار بورس طلا و سکه در اصفهان، گفت: اصفهان بورس سکه ندارد و سکه در اصفهان در بازار و مغازه‌های طلافروشی خرید و فروش می‌شود و اگر فردی مکانی را تحت عنوان بورس سکه در اصفهان معرفی کند، به طور کلی از نظر اتحادیه تخلف است، البته برخی طلافروشان پشت شیشه مغازه خود برگه ای با عنوان بورس سکه نصب می کنند، اما همانند آنچه که بورس سکه در بانک مرکزی است در اصفهان وجود ندارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون