کد خبر: ۲۰۹۵۲
۱۲:۱۳ -۰۹ دی ۱۳۹۹
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر عنوان کرد
کشتی آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: بیش از ۲۵ درصد واحدهای تولیدکننده مصنوعات طلا، در سال ۹۹ به دلیل ورود قاچاق، تعطیل شدند.

قاچاق طلا

نشان تجارت - محمد کشتی آرای افزود: در دهه ۴۰ واردات مصنوعات طلا ممنوع شد و این ممنوعیت پس از انقلاب نیز ادامه یافت و این درحالی است که با بروز پدیده قاچاق، میزان قابل توجهی از اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در این صنعت، از بین رفته است.

وی اضافه کرد: مصنوعات قاچاق وارد شده به کشور با عنوان ۱۸ عیار وارد می‌شود، اما این درحالی است که عیار طلای قاچاق کمتر از ۱۸ و کیفیت آن نیز پایین است.

کشتی آرای با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به دلیل رونق بازار طلا، قاچاق این کالا بسیار زیاد بود گفت: واحدهای تولیدی کشور، برای بالا بردن کیفیت این محصولات، اقدام به واردات تجهیزات مدرن و استفاده از فناوری روز در این صنعت کرده اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون طلای تولید شده در کشور، قابل رقابت با محصولات خارجی است، افزود: به دلیل رکود اقتصادی و کاهش مصرف جهانی و داخلی طلا، هم اکنون قاچاق به کشور کاهش یافته،، اما همچنان وجود دارد.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا، ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار از مصنوعات طلای ایرانی به دیگر کشورها صادر می‌شد افزود: هم اکنون میزان صادرات، کاهش یافته، اما به دلیل ظرفیت مناسب، واحدهای تولیدی علاوه بر تامین نیاز داخل، قابلیت صادرات را براساس سلیقه مشتری دارند.

 

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون