کد خبر: ۲۱۰۲۱
۱۳:۴۰ -۱۰ دی ۱۳۹۹
مدیر امور بنادر و دریانوردی قشم
مدیر امور بنادر و دریانوردی قشم گفت: کاهش تردد در بنادر لافت و پهل برای لندیگ‌کرافت‌های بخش خصوصی زیان بار بوده و تداوم خدمات‌ آنان در آب‌های سرزمینی نیازمند تصمیماتی راهگشا است.

منطقه آزاد قشم

نشان تجارت - علی اشتری در نشست بررسی امکانات اسکله لافت اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا و اعمال محدویت های ناشی از آن مهم ترین عامل کاهش شدید ورود خودرو به جزیره قشم است.

اشتری افزود: روزانه به طور متوسط ۳۰۰ الی ۴۰۰ خودرو به منطقه آزاد قشم وارد می‌شود که بسیاری از آن‌ها خودروهای سنگین حامل مواد و اجناس اولویت‌بندی شده همچون سوخت، مرغ، آرد، ارزاق عمومی و موارد مشابه می‌باشد.

وی تصریح کرد: کاهش شدید تردد در بنادر لافت و پهل زمینه زیان‌دهی لندینگ کرافت‌ها را که صاحبان آن‌ها بخش خصوصی هستند فراهم ساخته است.

مدیر امور بنادر و دریانوردی قشم ادامه داد: از این رو بسیاری از شناوردار ها برای جلوگیری از این زیان‌ها، محل فعالیت خود را به آن سوی آب‌ها انتقال داده‌اند.

اشتری اضافه کرد: افزایش نسبی کرایه حمل خودرو توسط لندیگ کرافت‌ها یکی از راه‌های ممکن برای بقای این شناورهای غول پیکر دریایی در آب‌های قشم به شمار می‌رود و اتخاذ تصمیم جدی و فوری مسوولان ذیربط در این زمینه ضرورت دارد.

منبع: فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون