کد خبر: ۲۰۱۱۳
۱۳:۵۵ -۱۹ آذر ۱۳۹۹
مدیر منطقه ویژه اقتصادی و امور درگهان منطقه آزاد قشم خبر داد؛
مدیر منطقه ویژه اقتصادی و امور درگهان منطقه آزاد قشم از آغاز عملیات گسترده مهار سیلاب در کلیه خورهای طولای قشم خبر داد و گفت: در این عملیات سد و بندهای روستای طولا ترمیم می شود و ساکنین این روستا ضمن اینکه از آسیب ها و خسارت های ناشی از جاری شدن این سیلاب مصون می مانند، می توانند از آب سد و بندها برای امور مختلف استفاده بهینه کنند.

نشان تجارت - امیر سلکی با اعلام این مطلب گفت: این عملیات که با دو دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه بولدوزر از روز 12 آذر 99 آغاز شد مجموعا روی سه سد محلی طولا شامل سد حسینی، سد فولاد و سد ولیعصر و همچنین چند کانال فرعی و ضلع شمالی کانال اصلی شهرک صنعتی فجر متمرکز شده است.

سلکی با اشاره به اینکه دیواره های این سدها در حال مرمت و بازسازی است، افزود: کار لایروبی کانال های فرعی محله های طولا که به سمت شهرک صنعتی فجر منتهی می شوند نیز در دست اجراست و اگر نیاز باشد کانال جدید هم احداث خواهد شد.

به گفته وی، کار لایروبی ضلع شمالی کانال شهرک صنعتی فجر با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد ریال انجام شده و کل اعتبارت پیش بینی شده برای عملیات در سد و بندهای طولا شامل مرمت و بازسازی سه سد محله ای فوق الذکرو لایروبی کانال های فرعی بین پنج الی هفت میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی و امور درگهان منطقه آزاد قشم با بیان این مطلب که مردم طولا همکاری تنگاتنگی با پیمانکار مجری این عملیات داشتند، تصریح کرد: به عنوان نمونه برخی موانع از قبیل درختان در مسیر سد حسینی که در مواقع بارندگی و جاری شدن سیلاب مانع حرکت آب می شدند برای ما در شرایط عادی معلوم نبود، ولی ساکنان روستا که سابقه بارندگی را دیده بودند و مسیر دقیق سیلاب را می شناختند به خوبی ما را راهنمایی کردند تا آن موانع را از مسیر سیلاب برداریم.

سلکی با اشاره به اینکه همه این عملیات با استفاده از تجارب و اطلاعات دهیار طولا انجام شده و می شود، گفت: به همین خاطر این عملیات باعث شده تا مسیر جاری شدن سیلاب ها به سمتی هدایت شود که به سمت خانه های مردم نرود و آنها را دچار خسارت های مالی و روانی نکند.

گفتنی است، روستای طولا در پنج کیلومتری شهر قشم با جمعیتی حدود 12 هزار نفر شامل سه هزار خانوار با 518 هکتار وسعت و هشت محله، نزدیک ترین روستا به شهر قشم است که دو شهرک صنعتی کوچک و بزرگ در جوار آن قرار دارد.

منبع: فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون