کد خبر: ۱۹۰۲۹
۲۱:۰۶ -۰۱ مهر ۱۳۹۷
یک عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال گفت: جوان‌های خوبی در بسکتبال حضور دارند که باید با سرمایه‌گذاری مناسب روی آن‌ها برای آینده آماده شویم.
ورزش و جوان-درباره وضعیت تیم ملی ایران و شکست برابر ژاپن در انتخابی جام‌جهانی اظهار کرد: تیم ملی تلاش خودش را انجام داد و به دنبال برد برابر ژاپن بود اما این اتفاق نیفتاد. به هر حال ژاپنی‌ها در خانه استرالیا را هم شکست داده‌ بودند و برای مسابقه با ایران کاملا آماده بودند. در شرایطی که ما دو مهره کلیدی خود را نداشتیم حریف به خوبی از این فرصت استفاده کرد و بهره بردن از بازیکنان خارجی‌اش در خانه ما را شکست داد.

کبیر ادامه داد: وضعیت ژاپن بدون بازیکنان خارجی‌اش کاملا مشخص است. ما این تیم را در بازی‌های آسیایی مغلوب کردیم اما زمانی که بسکتبالیست‌های خارجی‌شان اضافه می‌شوند تیم قدرتمندی هستند. به هر حال نبود بازیکنان کلیدی ما به خصوص حامد حدادی کار را برای تیم ملی دشوار کرد.

این پیشکوست بسکتبال ایران هم‌چنین گفت: ما به یک پیروزی دیگر نیاز داریم تا به سهمیه جام‌جهانی برسیم. با این حال معتقدم که باید فکر اساسی برای پرورش بازیکنان جدید داشته باشیم و شرایط را طوری کنیم که نگران جای خالی ستاره‌ها نباشیم. اکنون بازیکنان خوبی در تیم‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ حضور دارند که باید روی آن ها سرمایه‌گذاری کنیم و نفرات خوب‌شان را برای آینده تیم ملی تربیت کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا از دست رفتن جام‌جهانی برای نوجوانان و جوانان باعث عقب ماندن آن‌ها نخواهد شد؟ تصریح کرد: قطعا این اتفاق می‌افتد اما باید سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های‌مان ادامه پیدا کند. به هر حال با اضافه شدن استرالیا و نیوزلند به قاره آسیا کار ما در رقابت‌ها دشوار شده و کسب سهمیه سخت‌تر از قبل است. ما با آسیایی‌ها مشکلی نداریم اما این دو کشور از نظر فیزیکی شرایط بسیار بهتری دارند. با این حال باید بیش‌تر تلاش کنیم تا در آینده به مشکل نخوریم.

کبیر با اشاره به نیازهای بازیکنان رده پایه بیان کرد: این بازیکنان باید همیشه در تمرین باشند و در کنارش بازی‌های تدارکاتی خارجی و داخلی خوب را تجربه کنند. بسکتبال برای پیشرفت نیاز به رقابت‌های بین‌المللی دارد. به نظر من والیبال ایران زمانی جهش خوبی پیدا کرد که در رقابت‌های بین‌المللی مختلف حضور پیدا کرد و بازیکنان ایران پخته شدند. این اتفاق باید برای بسکتبال هم بیفتد. به شخصه معتقدم پتانسیل بسکتبال ایران خیلی بالا است و باید از این پتانسیل به بهترین شکل بهره‌برداری شود. من به آینده بسکتبال خوشبین هستم و معتقدم همین بازیکنانی که اشاره کردم می‌توانند تا ۸۰ درصد جای نسل طلایی ایران را پر کنند.

این عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که آیا با وضعیت نامناسب اقتصادی فدراسیون این مسائل در حد حرف نمی‌ماند یا این که مشکلی برای عملی شدن وجود ندارد؟ تصریح کرد: فدراسیون بسکتبال اکنون اسپانسرهایی دارد اما بزرگ نیستند و به نظرم تا این اندازه کارایی دارند که تا آخر سال بتوان اعزام‌ها و حضور در مسابقات را انجام داد اما برای سال آینده باید فکری اساسی شود. با توجه به مشکلات اقتصادی و شرایط ارزی باید برای ورزش فکر اساسی شود. همه رشته‌ها نیاز به توجه دارند. از طرفی اسپانسرها نیز زمانی وارد کار می‌شوند که خروجی خوبی برای خود ببینند اما فعلا شرکت‌های خصوصی و صنعتی هم شرایط مناسبی ندارند. قطعا برای عملی شدن این برنامه‌ها نیاز به منابع مالی هست.

کبیر که به تازگی رییس هیات بسکتبال استان گلستان نیز شده درباره وضعیت بسکتبال این استان نیز بیان کرد: کار به تازگی شروع شده‌ است. حل مشکلات در یکی دو روز امکان‌پذیر نیست و باید خیلی تلاش کنیم. تلاش ما این است که خانواده بسکتبال استان را دور هم جمع کنیم و با هم برای پیشرفت بسکتبال تلاش کنیم. استعدادهای بسیار خوبی در کل استان داریم. بحث ما فقط گرگان نیست. بلکه کل شهرستان‌ها در حال تلاش کردن هستند و استعدادهای بسیار خوبی پرورش داده‌ شده‌ است. باید برای رده‌های پایه برنامه‌ریزی ویژه داشته باشیم و از طرف دیگر فعالیت گسترده‌ای در بخش بانوان آغاز کنیم. قطعا برای بانوان سرمایه‌گذاری شود خروجی مطلوبی به وجود خواهد آمد.

این پیشکسوت بسکتبال ایران درباره وضعیت تیم شهرداری گرگان برای فصل آینده نیز بیان کرد: شهرداری و شورای شهر بودجه‌ای برای تیم در نظر گرفته‌اند که نسبت به وضعیت اقتصادی زیاد نیست. بودجه ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان برای سال قبل هم در اختیار تیم بود که نتیجه خوبی حاصل نشد و امسال با همین بودجه قرار است تیم وارد لیگ شود. تلاش ما این است که بتوانیم از همه منابع استفاده کنیم و تیم خوبی ببندیم. رایزنی کرده‌ایم که بتوانیم دو یا سه بازیکن ملی را نیز جذب کنیم و تا تیم برای لیگ برتر شرایط خوبی داشته باشد. نگاه ویژه‌ای هم به بازیکنان بومی داریم.

او که مدیر فنی تیم شهرداری گرگان هم هست در پاسخ به این سوال که در هر دو مسوولیتش کار خواهد کرد؟ گفت: بله مسوولیتی است که به من داده شده و باید تلاش کنیم تا تیم به بهترین شکل کارش را پیش ببرد.

کبیر درباره وضعیت تیم یس‌آل نیز بیان کرد: آقای مهندس هاشمی علاقه زیادی به بسکتبال دارد و تیم یس‌آل گام به گام به لیگ برتر رسید اما قرار بود کمک‌هایی به آن بشود که نشد. بخش خصوصی هم در شرایط کنونی نمی‌تواند بودجه میلیاردی بگذارد و در لیگ برتر باشد اما فعالیت این باشگاه‌ها در رده‌های دیگر ادامه دارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون