کد خبر: ۱۸۴۸۹
۱۶:۳۰ -۱۲ مرداد ۱۳۹۷
یزدانی قبول کند به یک تورنمنت اعزام می‌شود
عضو شورای فنی کشتی آزاد با بیان اینکه در جلسه شورای فنی برای انتخاب رضا یزدانی در وزن ۹۷ کیلوگرم بازی‌های آسیایی اصرار داشته است، گفت: زورم به کادر فنی نرسید چرا که معتقد بودند او ۲ سال است کشتی نگرفته و در اردوها نیز حاضر نشده است.

ورزش و جوان- منصور برزگر درباره اعلام ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران در بازی‌های آسیایی اندونزی پس از جلسه شورای فنی کشتی آزاد اظهار کرد: در این جلسه گزارش تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ایران از سوی کادرهای فنی تیم ملی ارائه شد. پس از آن موضوع اعلام ترکیب تیم ملی در بازی‌های آسیایی مطرح و در نهایت با ارائه گزارش کادر فنی تیم ملی از عملکرد کشتی‌گیران در تورنمنت‌های گرجستان و یاشاردوغو و وضعیت آن‌ها، ترکیب تیم ملی برای حضور در این رقابت‌ها اعلام شد.

عضو شورای فنی کشتی آزاد درباره دلایل انتخاب دور از انتظار علیرضا کریمی آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران برای حضور در وزن ۹۷ کیلوگرم این رقابت‌ها و خط خوردن گلیج و گودرزی در این وزن گفت: کادر فنی تیم ملی در گزارشی که ارائه کرد از عملکرد کریمی در گرجستان و ترکیه رضایت داشت اما گلیج و گودرزی نتوانستند در این ۲ رویداد رضایت کادر فنی را جلب کنند و نمایش خوبی نداشتند. ما در بازی‌های آسیایی با توجه به اهمیت آن به کشتی‌گیرانی احتیاج داریم که قابل اتکا باشند و بر همین اساس در نهایت کریمی را برای حضور در این وزن انتخاب کردیم.

وی افزود:البته من پیشنهاد دادم و اصرار هم داشتم که رضا یزدانی به بازی‌های آسیایی در وزن ۹۷ کیلوگرم اعزام شود چرا که حضور او در این رقابت‌ها را مفیدتر از رقابت‌های قهرمانی جهان می‌دانستم اما در نهایت زورم به کادر فنی نرسید. اما کادر فنی تیم ملی اعلام کرد "هیچ اطلاعی از وضعیت او نداریم.ضمن اینکه او ۲ سال است از کشتی دور بوده و در اردوهای تیم ملی نیز حضور پیدا نکرده است". خادم هم گفت چند بار از او دعوت کردیم تا به اردوی تیم ملی بیاید اما از این موضوع استقبال نکرده است.

برزگر تصریح کرد: قرار شد اگر رضا یزدانی آمادگی داشته باشد به یک رویداد خارجی قبل از مسابقات جهانی اعزام شود تا وضعیت او مورد بررسی کادر فنی قرار گیرد تا اگر مشکل خاصی نداشت گزینه اعزام به مسابقات جهانی باشد. بعد از بازی‌های آسیایی کریمی هم به وزن ۹۲ کیلوگرم بازمی‌گردد و با توجه به اینکه در وزن ۹۷ کیلوگرم مشکل داریم لازم است تصمیم‌گیری بهتری داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند کریمی می تواند در وزن ۹۷ کیلوگرم نمایش خوبی داشته باشد یا خیر گفت: تجربه نشان داده معمولا کشتی‌گیرانی که مثلا از ۹۷ کیلوگرم به سنگین وزن رفته‌اند یا بالعکس توانسته‌اند کشتی‌های خوبی بگیرند. با توجه به گزارشی که کادر فنی از عملکرد کریمی در تورنمنت‌های گرجستان و ترکیه ارائه کرد، نظر اکثریت حاضرین در جلسه بر روی انتخاب کریمی بود.

برزگر درباره علل عدم انتخاب نهایی ملی‌پوش وزن ۵۷ کیلوگرم نیز خاطرنشان کرد: ما در این وزن فعلا رضازاده و اطری را داریم که یکی از میان این دو نفر انتخاب خواهد شد. طبق گزارش‌های کادر فنی، اطری در تمرینات و اردوهای تیم ملی آنچنان دل به کار نمی‌دهد و باید برای انتخاب ملی‌پوش نهایی این وزن بررسی‌های بیشتری صورت گیرد.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران درباره پیش بینی خود از نتایج تیم ملی در بازی‌های آسیایی گفت: کشورهای آسیایی پیشرفت خوبی مخصوصاً در اوزان سبک داشته‌اند. باید ببینیم کشتی‌گیران ما در روز مبارزه با توجه به تمریناتی که داشته‌اند چه نمایشی خواهند داشت. هدف همه ما این است که جوانان کشتی‌گیر بیایند و برای مردم افتخارآفرینی کنند. امیدوارم بتوانند بهترین نتایج را کسب کنند.

وی در پایان درباره سرانجام ادامه حضورش در شورای فنی با توجه به درخواستش برای کناره‌گیری از ادامه حضور در شورا بدلیل مشکلات شخصی گفت: اتفاقا در این جلسه نیز به اعضای شورای فنی پیشنهاد دادم با توجه به اینکه دیگر سنم بالا رفته مرا بازنشسته کنند و دیگر به جلسات نروم اما همه در جواب این درخواست من خندیدند(با خنده). به هر حال باز هم در جلسات شرکت می‌کنم و مشاوره می دهم و هر کمکی که از دستم بربیاید انجام خواهم داد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون