کد خبر: ۱۷۹۵۲
۱۷:۴۵ -۱۹ تير ۱۳۹۷
عباس مرشدی با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: این تیم جوانان حتما سهمیه جام جهانی می‌گیرد.

ورزش و جوان- عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال درباره شایعه استعفایش اظهار کرد: من نه از فدراسیون بیرون آمدم و نه استعفا داده‌ام. در این مدت هم کمیته فنی فدراسیون جلسه‌ای نداشته است که در آن شرکت کنم. اگر هم جلسه‌ای بود، من دعوت نشده‌ام اما بحث استعفا نبوده است.

مرشدی در پاسخ به این سوال که پس چرا آنقدر فعالیتش در فدراسیون کم شده و حتی در جشن بسکتبالی‌ها حضور نداشت، بیان کرد: شاید بسکتبال نیازی به من ندارد. حتما بهتر از من هست که به بسکتبال کمک کند. درباره مراسم هم بگویم که چون کارم خارج از تهران است بعد از بازگشت ترجیح می‌دهم در کنار خانواده‌ام باشم.

پیشکسوت بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا از وضعیت جوانان در مسیر کسب سهمیه جام جهانی خبر دارد، تصریح کرد: بله. می‌دانم که برنامه‌های تدارکاتی مناسب برای تیم مهیا نشده است. اما همه تقصیرها بر گردن فدراسیون نیست. به هر حال شرایط اقتصادی کشور بر این وضع تاثیر داشته اما فدراسیون هم باید از قبل برنامه‌ریزی‌ها را انجام می‌داد. این تیم آینده بسکتبال ایران است و فدراسیون باید برایش برنامه داشته است.

مرشدی ادامه داد: درست است که تیم جوانان در تهران با تیم بزرگسالان رقابت می‌کند اما دیدارها بین‌المللی برای جوانان ضروری است. باید با حریفان خارجی تنه به تنه شوند و پیشرفت کنند. با این وجود کشور ما پتانسیل خوبی دارد و معتقدیم تیم ملی جوانان در قهرمانی آسیا نتیجه می‌گیرد.

کارشناس بسکتبال در پاسخ به این سوال که منظورش از نتیجه، کسب سهمیه جام جهانی است، گفت: تیم جوانان ایران قطعا جهانی می‌شود اما حرف‌های من درباره قهرمانی در مسابقه‌ها است. درست است که استرالیا و نیوزیلند اضافه شده‌اند اما باید بدانیم تیمی مثل استرالیا شاید در رده بزرگسالان تفاوت زیادی با کشورهای آسیایی داشته باشد اما بسکتبال پایه در تمام دنیا فرق دارد و بازیکنان نزدیک به هم هستند و فاصله‌ها آنقدر زیاد نیست. یعنی در رقابت‌های جوانان، استرالیا و نیوزلند با دیگر کشورها تفاوت چشمگیری ندارند.

مرشدی ادامه داد: حتما باید به این موضوع توجه کنیم و بایدها را برای جوانان تعریف کنیم تا از نظر روانی آماده شوند. اینکه بگوییم چون استرالیا و نیوزیلند هستند قطعا قهرمان نمی‌شویم، اگر چنین تفکری برای تیم ایجاد شود و از قبل بازنده باشیم دیگر بازیکنان ادعایی برای قهرمانی نخواهند داشت و قطعا در مسیر کسب سهمیه جام جهانی لطمه می‌خورند.

عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال درباره وضعیت تیم بزرگسالان در مسیر بازی‌های آسیایی نیز بیان کرد: درباره این تیم مهم‌ترین فاکتور مدیریت است. مدیریت این بازیکنان در داخل و خارج از زمین اهمیت زیادی دارد. مدیریت بیرون از زمین بسیار سخت‌تر از مدیریت فنی است که باید مراقب این موضوع باشیم. همه بازیکنان در این سطح از خود انتظارهای زیادی دارند و اینکه چطور از پتانسیل آن‌ها استفاده شود هنر کادر فنی است. اینکه چه سیستم‌هایی داشته باشیم که رودست نخوریم و حریفان دست ما را نخواهند از برنامه‌های کادر فنی است.

کارشناس بسکتبال با اشاره به شناخته شده بودن ایران در آسیا بیان کرد: این انتظار وجود دارد که سیستم‌های تیم ملی شناخته شده نباشند. اینکه مثل قبل به مصاف حریفان برویم موفق نمی‌شویم. بسکتبال ایران و بازیکنانش شناخته شده هستند. مثلا همه می‌دانند حدادی چطور بازی می‌کند و تمام حریفان ما با شناخت و آنالیز کامل برابرمان وارد زمین می‌شوند.

او با اشاره به سفر تیم ملی به تورنمنت اطلس گفت: قرار است تیم ملی به چین برود و با تمام داشته‌هایش بازی کند. این یعنی بهترین فرصت برای حریفان تا ما را آنالیز کنند. همین اتفاق باعث می‌شود در جاکارتا رودست بخوریم. چین، فیلیپین، چین تایپه، کره جنوبی و ژاپن حریفان ما هستند و قطعا ما را در تورنمنت اطلس آنالیز می‌کنند. ما نباید همه داشته‌هایمان را لو بدهیم و در اختیار حریفان بگذاریم.

مرشدی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی قوی‌تر فدراسیون برای تیم ملی گفت: تیم ملی ایران به جای اطلس باید در کرواسی و آلمان بازی کند و تیم امید به چین برود. حالا فدراسیون برنامه‌ریزی دارد یا نه نمی‌دانم اما چون پول نیست به جای کرواسی به چین می‌رویم. آیا به نفع ما هست؟ چه حریفانی با چه قدرت‌هایی برابر ما بازی خواهند کرد؟ اکنون همه تیم‌ها در آسیا خوب هستند. بازیکن تبعه کرده‌اند و مدعی شده‌اند. قطعا در بازی‌های آسیایی کار سختی داریم و باید مراقب باشیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون