کد خبر: ۱۴۷۲۵
۱۱:۰۶ -۰۸ اسفند ۱۳۹۶
پس از اینکه فرانک چامیزو قهرمان نامدار کوبایی مدال طلای جهان را برای کشور ایتالیا به ارمغان آورد، این کشور اروپایی درصدد بهره بردن از سایر کشتی‌گیران کوبایی برای قدرتنمایی در جهان است.
ورزش و جوان- پس از اینکه فرانک چامیزو کشتی گیر نامدار کوبا به ایتالیا پناهنده شد، دو مدال طلای جهان و یک برنز المپیک و همچنین قهرمانی اروپا را برای این کشور اروپایی به ارمغان آورد. پس از این افتخارات چشمگیر برای کشتی ایتالیایی‌ها، راه کشتی گیران کوبایی به این کشور باز شده و باید منتظر خارجی‌های بیشتری در ترکیب ایتالیا بود.

اخیرا تیم کشتی آزاد ایتالیا، اردویی حدودا 18 روزه در خانه کشتی برگزار کرد و کشتی‌گیران جوان ایتالیایی در کنار ایرانی‌ها به تمرین پرداختند اما نکته جالب حضور یک مربی و کشتی‌گیر کوبایی دیگر در ترکیب کشور چکمه بود. کشتی‌گیر جوان کوبایی به نام هاران کونگدور که بدنی تنومند داشت اما با فنون اصیل کشتی آشنا نبود، در یک جلسه تمرینی با مجتبی گلیج، قهرمان جوانان جهان به تمرین پرداخت. هرچند در طول تمرین کشتی دائم در حال فرار بود اما بدن تنومند او اجازه نمی‌داد تا گلیج به پاهای او برسد و زمانی که گلیج موفق نشد به پاهای حریف برسد، از شدت عصبانیت فریاد کشید.

این کشتی‌گیر کوبایی که حدود دو سال است در ایتالیا تمرین می‌کند اگر فنون کشتی را فرابگیرد قطعا در آینده‌ای نزدیک به رقیبی قدر برای کشتی‌گیران ایران و سایر کشورها تبدیل خواهد شد که البته در ترکیب ایتالیا به میدان خواهد آمد.

سایر کشتی‌گیران ایتالیایی هم بیشتر جوان بودند و توان بدنی آنها جوابگوی این نبود که پا به پای ایرانی ها تمرین کنند. در پایان تمرین زمانی که کشتی‌گیران ایرانی حدود 25 دقیقه طناب زدند ایتالیایی ها دوام نمی‌آوردند و طناب زدن را دائم قطع می کردند.

آدریان خیمنز مربی کوبایی تیم ایتالیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در مورد تیمش و حضور در ایران اظهار کرد: تیم ایتالیا که به اردوی ایران آمده ترکیبی از کشتی‌گیران جوان و آینده‌دار است که شاید بعدها به سطح نخست کشتی ایتالیا نیز برسد. تیم جوانی در اختیار داریم و من خواهان کشتی گیران مستعد هستم. اکنون در ایتالیا در هر وزن بیش از یک کشتی گیر داریم.

او همچنین در مورد آشنایی اش با کشتی ایران گفت: از نوجوانی کشتی ایران را دنبال می کردم و برخی از آن ها را هنگام حضور در مسابقات می‌شناختم. رقابت های کشتی را در آن زمان دنبال می کردم و در جام جهانی 1997 یکی از کشتی گیران ایرانی را بیش از همه دوست داشتم که نامش را الان به یاد ندارم. در ایران سطح کشتی بالا است و کشتی گیران خیلی خوبی وجود دارند. در این کشور کارهای آمادگی جسمانی به خوبی انجام می شود. ایران در طول تاریخ همیشه نتایج درخشانی کسب کرده است. در اینجا اهمیت زیادی به کشتی می دهند. ورزشکاران خوبی پرورش می یابند و در همه وزن ها کشتی گیران سطح بالایی وجود دارد.

مربی کوبایی ایتالیا در مورد فرانک چامیزو ستاره کوبایی تیم ملی ایتالیا که در مسابقات جهانی مدال طلا را نصیب این کشور اروپایی کرد، گفت: چامیزو فعلا در شرایط بدی از لحاظ آمادگی قرار دارد اما در حال تمرین است. او اکنون برای مسابقات اصلی به حضور در وزن 70 کیلو فکر می کند و باید خود را در وزن 70 کیلیو حفظ کند. البته در تورنمنتها ممکن است در 74 کیلوگرم کشتی بگیرد و شرایط خود را بسنجد تا اگر وضعیتش خوب بود، شاید در صورت نیاز به 74 کیلو برود.

خیمنز در مورد تمرین تیمش در ایران گفت: تمرینات در ایران تاکنون خیلی خوب پیش رفته است. تنوع زیادی در آماده سازی داشتیم.

او در پاسخ به این سوال که از بین کشتی‌گیران حاضر در ایران فردی شانس حضور در مسابقات اروپایی یا جهانی را دارد، گفت: در حال بررسی هستیم. کشتی گیران خوبی در اردو حضور دارند اما باید ببینیم در چه وضعیتی قرار خواهند داشت. اکنون در حال کار کردن آن ها هستیم و چیزی مشخص نیست.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون