کد خبر: ۱۳۹۷۹
۱۸:۱۱ -۱۰ بهمن ۱۳۹۶
"AFC چاره‌ای ندارد جز این که حقوق ایران را قبول کند"
مراسم بدرقه تیم ملی فوتسال با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد. مهدی تاج در این مراسم تاکید کرد که AFC چاره‌ای ندارد جز این که حقوق ایران را قبول کند.
ورزش و جوان- مهدی تاج در مراسم بدرقه تیم ملی فوتسال به مسابقات جام ملت‌های آسیای چین تایپه اظهار کرد: تیم ملی فوتسال ما پر از امیدواری است. این تیم در جام جهانی سوم دنیا شد و تیم ارزشمندی است. در حال حاضر قهرمان آسیا و پنجم رنکینگ دنیا هستیم. در فوتسال سرمایه‌گذاری خیلی زیادی شده است. یک زمانی ما تایلند را با تعداد گل‌های بالا می‌بردیم ولی الان تایلند را به سختی می‌بریم. ژاپن هم تیم قدرتمندی است.

تاج گفت: ما از رادیو و تلویزیون انتظار بیشتری داریم چرا که آن‌ها در ریز تمام مسائل وارد هستند، مثل شورای امنیت. امروز آقای داورزنی درباره این موضوع مفصل صحبت کردند. قطر حکمی از کمیته AFC و کمیته اجرایی فیفا نداشت. کمیته مسابقه‌های AFC دو سال و نیم پیش از این که آن اتفاقات در کشور ما بیفتد بهانه‌ای به دست عربستانی‌ها داد و آن‌ها از آن بهانه سوء‌استفاده کردند و آن را در کمیته مسابقه‌ها و کمیته AFC به نمایش گذاشتند و یک رای گرفتند که در ایران نمی‌توانند مسابقه بدهند. البته این رای همچنان پابرجا است.

او در ادامه گفت: آقای وثوق احمدی و صدیقی هم زبانشان خوب است و هم عضو کمیته انضباطی و بین‌المللی فیفا هستند و خیلی باتجربه‌ هم هستند. قطر رأیی برایش صادر نشده بود اما قرار بود رأیی برای قطر صادر شود. آن‌ها موفق نشدند که بازی‌هایشان را در قطر برگزار نکنند. برای آن که نقطه ضعفی مثل ما در دست‌شان نبود و کمیته اجرایی رأی نداد.

او خاطرنشان کرد: باز هم فدراسیون و وزارت ورزش و وزارت امور خارجه کار بسیار جدی و مثبتی انجام می‌دهند که این حکم را لغو کنند. قطر نفوذش زیاد است. البته پرونده قطر به این پرونده ربطی ندارد چون قطر قرار بود پرونده‌اش امسال به AFC و کمیته اجرایی برود ولی آن‌ها راضی به این کار نشدند.

تاج گفت: اگر زمانی در ایران اتفاقی بیفتد کمیته امنیت فیفا و AFC یک شرکت امنیتی را می‌فرستند. آنها ۱۰ روز پیش به ایران آمدند و ارزیابی‌شان نسبت به ایران بسیار مثبت است. البته گزارش آن کمیته هنوز منتشر نشده و به دست ما نرسیده است.

او ادامه داد: امروز به فیفا و دیروز یک نامه به AFC زدیم و خواهان انتتشار آن گزارش هستیم. درست است جلسه اخیر کمیته اجرایی درباره قطر، عربستان و امارات بود و ما موضوع بحث نبودیم اما بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا مورد بحث بود که ما هم شامل آن می‌شویم. از AFC خواستیم این موضوع را یک بار دیگر به رای بگذارد و اعضای هیات اجرایی نظرش را با توجه به گزارش ناظر کمیته امنیتی بگوید. AFC در مجموع چاره‌ای ندارد جز این که حقوق ایران را قبول کند.

رییس فدراسیون فوتبال با بیان این که رای AFC علیه ایران، مخالف با منشور فیفا است گفت: چیزی که عربستانی‌ها به آن بسنده کردند، مربوط به دو سال قبل است. همه مردم می‌دانند که ما مقصر نبودیم. قانون فعلی مربوط به رایی است که دو سال و نیم پیش از این صادر شده و هنوز هم رای شکسته نشده است. پس هنوز رای شکسته نشده است. خوشبختانه ما فقط قطر را برای بازی نمایندگانمان معرفی کردیم.

تاج در واکنش به این که چرا پیش از اعلام AFC، کشور ثالث را معرفی کردند گفت: برای قطر در کمیته مسابقات و کمیته اجرایی AFC رایی مبنی بر عدم بازی در زمین خودی صادر نشده است. فقط درخواست عربستان و امارات ارائه شده و درخواست مورد قبول قرار نگرفت چون مستنداتی نداشتند که قطر نا امن است ولی ما را به هر دلیلی محکوم کردند. ما به دنبال شکستن رای هستیم. ضمن احترام به پیشکسوتان و بزرگان ورزش مانند هاشمی‌طبا و ... این رای مربوط به گذشته است.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: در حال حاضر رایی مجددا برای ما صادر نشده است. این رای مربوط به دو سال پیش است که هنوز باطل نشده است. اعتقاد ما این است رایی که کمیته مسابقات و کمیته اجرایی در حضور اینفانتینو صادر کرد،  یک رای عام است. برداشت ما این است که شامل ما هم می‌شود. اما به زعم AFC و عربستان شامل ما نیست. ما می‌گوییم مورد بحث بودیم اما آن‌ها می‌گویند شما مورد بحث نبودید. ما باز هم نامه نوشته‌ایم و توسط دو وکیل که خیلی خوب انگلیسی بلدند، پرونده را پیگیری می‌کنیم. ما با سازمانی قرارداد داریم و وکلای این شرکت که انگلیسی می‌دانند، به صورت جدی موضوع را پیگیری می‌کنند که رای قبلی را بشکنیم. اگر رای شکسته شود، ما در زمین خودی بازی می‌کنیم.

او ادامه داد: ما قطر را معرفی کردیم و تا ظهر قطر می‌پذیرد. عربستانی‌ها واماراتی‌ها که می‌گویند در این کشور به میدان نمی‌روند اما قانون چیزی دیگر می‌گوید. آن‌ها باید واکنش خود را بگویند که به قطر می‌روند یا نه.

تاج درباره این که کی‌روش گفته بازیکنانی لیگ برتری تیم‌ملی نباید در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند گفت: من جلسه‌ای با او داشتم اما نگفته بازیکنان ملی‌پوش حق ندارند در آسیا بازی کنند. ما باید به باشگاه‌ها کمک کنیم و باشگاه‌ها به ما کمک کنند. امسال، سال تعامل است. من هم از مدیران باشگاه‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم که همکاری لازم را با ما می‌کنند.

او درباره این که کی‌روش هفتمین مربی گران جهان است هم گفت: این قرارداد برای قبل است. هفت سال است که بر اساس آن کار می‌کنیم. ما از او راضی هستیم. قرارداد او قبلا منتشر شده و چیز جدیدی نیست.

رییس فدراسیون فوتبال درباره بازی‌های تیم ملی نیز گفت: هر چیزی قطعی شود، اعلام می‌کنیم ولی یک بیانیه کلی درباره مسابقات تیم ملی خواهیم داد.

او درباره همراهی رییس هیات فوتبال شیراز با تیم ملی فوتسال در چین تایپه گفت: این مصوبه هیات رییسه فوتسال بوده است و از خود آنها بپرسید.

تاج در واکنش به سوال خبرنگاری که گفت چون ناظم الشریعه شیرازی است، همراهانش هم شیرازی هستند گفت: این جا مقداری شاید سهم شیرازی‌ها بیشتر باشد چون بازیکنان خوبی دارند. درست است که ناظم الشریعه شیرازی است اما ایران برای همه است.

به گزارش ایسنا، مراسم بدرقه تیم ملی فوتسال ایران اعزامی به مسابقات جام‌ملت‌های آسیا از ساعت ۱۱ امروز (سه‌شنبه) در هتل آکادمی ملی فوتبال آغاز شد. در این مراسم که با حضور اعضای کادرفنی و بازیکنان تیم ملی فوتسال برگزار می‌شد، مهدی تاج، محمدرضا ساکت، حسین شمس، علیرضا سهرابی و عباس ترابیان حضور داشتند.

مهدی تاج در ابتدای مراسم گفت: ارزیابی خودم از فوتسال خوب است چون لیگ بی‌نظیری داریم. بیش از ۱۰۰ باشگاه در فوتسال در تمام رده‌ها فعالیت می‌کنند. تیم ملی ما هم جزو شش تیم خوب دنیا است. سال آینده هم بدرقه فوتبال را برای جام ملت‌ها خواهیم داشت. ما در تمام رویدادها حضور خوبی داریم. قهرمانی تیم فوتبال ساحلی در پرشین کاپ را هم تبریک می‌گویم.

او افزود: انتظاری جز قهرمانی از تیم ملی فوتسال در آسیا نیست. اگر بهترین پشتیبانی را هم داشته باشیم نمی‌توان ضمانت قهرمانی داد اما عقبه ما کلی قهرمانی هست که توسط همین تیم و مربیان به دست آمده است. البته جوان‌گرایی خوبی در تیم شده است که از آقای ناظم‌الشریعه تشکر کردم. تیم ملی فوتبال هم در یکی دو سال اخیر جوان‌گرایی منطقی داشتیم. این‌ها را در آینده می‌گویند کار خوبی بوده است و الان کسی نمی‌بیند. مرحوم دهداری در تیم ملی جوان‌گرایی خوبی داشت و همه به او حمله کردند اما الان از او تعریف می‌کنند. در تیم فوتبال ساحلی هم کلی بازیکن زیر ۲۱ سال آورده‌اند.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین خاطرنشان کرد: شاید تا سه چهار ماه آینده ساختمان فنی و اداری برای فوتسال در کمپ تیم ملی احداث کنیم. مثل ساختمانی که برای فوتبال ساختیم.

تاج همچنین گفت: فوتبال و فوتسال ما مجموعه‌ای قوی است. در خصوص مسائل بین‌المللی باید بگویم رأیی که فیفا برای فدراسیون فوتبال برای محرومیت داد به بهانه کارهای سعودی‌ها برای اتفاقات تهران بود. در مجموع به غلط یا درست کمیته مسابقات آسیا را متقاعد کردند که بازی‌ها در کشور بی‌طرف برگزار شود. سوال می‌کنند چرا قطر توانست و چرا ایران نتوانست. نزدیک به یک و نیم سال اقدامات موثر انجام دادیم و دو وکیل گرفتیم‌. به این نتیجه رسیدیم که با هیاهو نتیجه نمی‌گیریم‌. دو روز اخیر نامه‌هایی به فیفا و AFC زدیم. بنا بود عربستان و امارات امسال در قطر بازی نکنند. AFC با این مخالفت کرد. هر کسی هم از صورت‌جلسه برداشت خودش را کرد. نظر ما این بود این تصمیم به کل کشورها تعمیم یابد.

او افزود: این موضوع سیاسی است و ما به AFC نامه‌ای زدیم که خودت را از این مهلکه نجات بده چون انتها ندارد. همین را از فیفا هم خواستیم که ورود کند. هر روز این موضوع را دنبال می‌کنیم اما هر روز در رسانه‌ها نمی‌گوییم چون رسانه‌های ما توسط آنها رصد می‌شوند.

تاج اضافه کرد: دو سال و نیم قبل تصمیمی خارج از اختیار ما و باشگاه‌ها توسط  AFC گرفته شده است. الان باید از روش منطقی این مصوبه را برگردانیم.

در ادامه مراسم ساکت نیز پشت تریبون قرار گرفت و گفت: نام کاروان اعزامی فوتسال، کاروان فجر نام‌گذاری می‌شود. بازیکنان به جای حمید احمدی هم که مصدوم شد باید بجنگند. شما ملی‌پوشان با انرژی و قلب احمدی با قدرت مضاعف خواهید جنگید. فدراسیون فوتبال هم به کمیته پزشکی ابلاغ کرده که مراحل درمانی احمدی را پیگیری کند.

در ادامه مراسم نیز حسین شمس با بیان این که برای سومین بار در مراسم بدرقه تیم ملی فوتسال شرکت می‌کند، خاطره جالبی از بازی ایران و تایلند تعریف کرد و گفت: در این بازی کنار رییس کمیته فوتسال تایلند بودم و او در جریان بازی به خاطر دو رقمی شدن تیمش یک پاکت سیگار استعمال کرد. در مسابقات امسال هم با این که توقع قهرمانی داریم اما کار سخت است. می‌خواهم در صورت قهرمانی پاداش ویژه در نظر بگیرید. من کمی پررو هم هستم و می‌خواهم برای حمید احمدی هم پاداشی در نظر بگیرید.

او در ادامه از واگذاری امتیاز تیم تاسیسات دریایی تهران به پاس قوامین و تلاش برای کنار نرفتن گیتی پسند خبر داد.

محمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی نیز درباره حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا گفت: باید از تیم پشتیبان پشت سر تیم ملی تشکر کرد. مجموعه کمپ تیم ملی کمک زیادی کرد. بازیکن‌های فوتسال کم توقع هستند و تنها توجه می‌خواهند. آقای شمس کار مرا راحت کرد و واقعیت این است که فوتسال دنیا در حال متحول شدن است. تیم‌هایی مثل ویتنام، ازبکستان، عراق، میانمار و ... در حال پیشرفت هستند. فوتسالیست‌های ما بهترین‌های جهان هستند و باید قبول کنیم که سرمایه‌های ملی ما محسوب می‌شوند.

او افزود: با وجود همه تلاش‌ها نقصان در لیگ هست و تقویم مسابقات باید درست بسته شود. مسابقات نباید زیر هشت ماه باشد و خواهش می‌کنم از الآن برنامه‌ریزی صحیحی شود.

در حاشیه مراسم از تابلوی نقاشی یوز ایرانی رونمایی شد. این تابلو در جریان مراسم ترسیم شده بود. در پایان برنامه نیز دعای بدرقه قرائت شد و ملی‌پوشان از زیر قرآن و پرچم مقدس ایران گذشتند و بدرقه شدند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون