کد خبر: ۱۰۶۱
۰۰:۲۷ -۱۲ فروردين ۱۳۹۶
ماشین به سقوط نزدیک تر شد؛
تیم پیکان با پیروزی برابر ماشین سازی توانست دو شکست اخیر را جبران کند و شرایط خوبی را پیدا کند.
ورزش و جوان- تیم فوتبال پیکان پس از دو شکست پیاپی در شرایطی پا به دیدار برابر ماشین سازی گذاشته بود که به شدت به دنبال پیروزی در این دیدار بود و در همان ابتدا هم توانست از حریف با گل دقیقه ۱۵ گادوین منشا پیش بیفتد.دیدار دو تیم در نیمه اول با همین نتیجه و برتری شاگردان جلالی خاتمه یافت. نیمه دوم نیز شاگردان جلالی با گل بازی را آغاز کردند و موفق شدند در دقیقه ۵۰ با شوت سرکش سیامک نعمتی اختلاف خود را به دو گل برسانند. در ادامه ماشین سازی اختلاف را با پنالتی قاسمی نژاد به حداقل رساند ولی در دقایق پایانی که شاگردان کاظمی برای ثبت گل تساوی در تلاش بودند توسط منشا گل سوم را هم دریافت کردند تا شرایط در ادامه لیگ برای ماندن آنها سخت تر هم بشود. در مقابل تیم پیکان با کسب این پیروزی شرایط مناسبی برای جدال برای رتبه چهارم و احتمالا حضور در آسیا پیدا کرد.

 

شرح گل
۱-۰( پیکان): پاس خوب سیامک نعمتی در عمق خط دفاعی تیم ماشین سازی گادوین منشا را در موقعیت تک به تک قرار داد و این بازیکن هم با خونسردی هر چه تمام تر در دقیقه ۱۵ حساب کار را به سود پیکان تغییر داد.

۲-۰(پیکان): دقیقه ۵۰ پاس صادق بارانی در عرض روی یک ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه سیامک نعمتی را در موقعیت شوتزنی قرار داد و ضربه این بازیکن از پشت محوطه جریمه به زیبایی و با دقت وارد دروازه ماشین سازی شد تا اختلاف دو تیم به عدد دو برسد.

۲-۱( ماشین سازی): خطای هایراپتیان روی شهاب زاهدی یک پنالتی را تقدیم ماشین سازی کرد و امین قاسمی نژاد با یک ضربه زیبا به سمت چپ و بالای دروازه زننده اولین گل سبزپوشان تبریزی لقب گرفت.

۳-۱( پیکان): تیم فوتبال پیکان با استفاده از سرعت منشا در یک ضد حمله صاحب موقعیت تک به تک با گلر تیم ماشین سازی شد و ضربه منشا با دقت به گل سوم آسمانی پوشان پیکان بدل شد تا باز هم این مهاجم با دبل کار خود را به پایان برساند.

 

 

دقایق حساس:
- گل پیکان توسط منشا در شرایطی به ثمر رسید که فرهاد کاظمی و بازیکنان ماشین سازی به شدت نسبت به آفساید بودن صحنه اعتراض داشتند.
دقیقه ۲۸: پاس زیبای ابراهیمی٬ منشا را با گرایلی تک به تک کرد ولی ضربه این بازیکن دقت کافی نداشت و با واکنش گلر راهی کرنر شد. در ادامه روی کرنر ارسالی ضربه منشا با اختلاف راهی اوت شد.
دقیقه ۳۷: شوت آرام حسین رحمتی به آرامی در دستان رحمان احمدی جای گرفت.
- نزدیک به ۱۵۰۰ نفر از این بازی استقبال کردند.
دقیقه ۴۱: منشا با گلر ماشین سازی تک به تک شد ولی ضربه او با واکنش دروازه بان دفع شد.

دقیقه ۶۷: پاس خوب هایراپتیان در عرض منشا را در موقعیت گلزنی قرار داد ولی گرایلی در دو مرتبه پیاپی مانع از فروپاشی دروازه اش برای سومین بار شد.
دقیقه ۷۶: ارسال زیبای بازیکن تعویضی پیکان آرمان قاسمی با قطع توپ توسط سیامک نعمتی در دهانه دروازه همراه شد و ضربه این بازیکن با اختلاف کمی به بیرون رفت.
دقیقه ۷۹: ضربه خطرناک نعمتی از پشت محوطه جریمه با واکنش گرایلی گلر ماشین سازی به کرنر فرستاده شد.
دقیقه ۸۱: تیم پیکان صاحب موقعیت بسیار مناسبی برای گلزنی شد ولی واکنش گرایلی و ضربه منشا که با فاصله خیلی کم از کنار دروازه عبور کرد مانع دریافت گل سوم بازی برای پیکانی ها شد.
دقیقه ۸۳: در معدود حملات خطرناک ماشین سازی در نیمه دوم ضربه سر شهاب زاهدی در آستانه ورود به دروازه قرار داشت که مدافع پیکان با حضور به موقع مانع شد.
دقیقه ۸۶: سجاد آشوری در آستانه ثبت گل سوم تیر یک پیکان قرار داشت ولی توپ به آرامی از کنار دیرک عمودی به بیرون رفت، در حالی که خود آشوری به داخل دروازه رفته بود.
دقیقه ۸۸ : ضربه منشا روی ضربه ایستگاهی با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

 

شرح بازی:

تیم پیکان در نیمه اول بیشتر صاحب توپ و میدان بود و با توجه به اینکه به شدت برای کسب پیروزی تحت فشار قرار داشت، براس رسیدن به گل تلاش می کرد و حملات این تیم هم خیلی زود به نتیجه رسید و منشا روی پاس عمقی سیامک نعمتی توانست اولین گل دیدار را به ثمر برساند. در ادامه هم نمایش بازیکنان پیکان منسجم تر بود و منشا و دیگر بازیکنان چند موقعیت خوب گلزنی را از دست دادند. در مقابل تیم ماشین سازی که تلاش زیادی برای گلزنی داشت نمی توانست از خط دفاعی مستحکم پیکان عبور کند و در پایان نیمه اول دو تیم با نتیجه یک بر صفر به کار خود پایان دادند. در نیمه دوم شاهد بازی جذابی از سوی دو‌ تیم بودیم و بارها بازیکنان در موقعیت های گلزنی قرار گرفتند که حاصل آن سه گل بود. در مجموع می توان مجید جلالی و شاگردانش را در این دیدار مستحق پیروزی دانست، چرا که در طول بازی منسجم تر و تاکتیکی تر از تیم حریف بازی کردند و در پایان پس از دو هفته ناکامی به پیروزی ارزشمندی دست یافتند.

 


بهترین بازیکن
گادوین منشا با دبل در این دیدار باز هم توانایی هایش را به نمایش گذاشت تا خود را به عنوان چهره متمایز این دیدار مطرح کند. ضمن اینکه در تیم پیکان امیر حسین صادقی و سیامک نعمتی نیز بازیکنان تاثیرگذار در این پیروزی بودند.


منبع: ورزش سه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون