کد خبر: ۶۷۴۱
۲۰:۱۰ -۳۱ تير ۱۳۹۶
فاطمه سعیدی نماینده تهران در گفت‌وگو با ورزش و جوان:

باید ورزش را از مدارس ابتدایی در دانش آموزان نهادینه کنیم

فاطمه سعیدی
ورزش و جوان- فاطمه سعیدی نماینده تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ورزش و جوان راجع به اینکه آیا اراده‌ای از سوی مجلس برای تفکیک حوزه ورزش از جوانان وجود دارد یا خیر گفت: امیدوارم این تفکیک اتفاق بیافتد زیرا حوزه جوانان به تنهایی یک حوزه پرکار با مطالبات فراوان است. به نظر من تفکیک حوزه ورزش از جوانان جزو ضرورت‌های مجلس دهم است.

عضو فراکسیون زنان مجلس در پاسخ به اینکه این ادغام و تفکیک‌ها هزینه‌هایی را برای دولت به بار می‌آورد و تا کی باید این آزمون و خطا‌ها ادامه داشته باشد گفت: این موضوع را باید از کسانی بپرسید که در دولت دهم و مجلس هشتم تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز بودند. به هر حال این بازگشت به عقب‌ها توام با هزینه برای دولت است و جا دارد دولت و مجلس از اسراف هزینه‌ها جلوگیری کنند.

در وزارت ورزش و جوانان، حوزه ورزش بر جوانان چیره شده و موضوع جوانان آنطور که انتظار می‌رود مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است. به قدری حوزه ورزش بزرگ و با اهمیت است که خودش به تنهایی می‌تواند یک وزارتخانه باشد و از نظر من حق هم هست که ما یک وزارتخانه مجزا با نام ورزش داشته باشیم.

سعیدی در رابطه با روند کند پیشرفت بانوان در ورزش قهرمانی و دلایل آن افزود: متاسفانه همچنان با مشکل نگرش نسبت به ورزش بانوان در کشور مواجه هستیم. هنوز خیلی‌ها باور ندارند که زن‌ها به مانند مرد‌ها می‌توانند خیلی از کار‌ها از جمله ورزش را انجام دهند. نگاه تبعیض آمیز به زنان در ورزش و مخصوصا ورزش قهرمانی بیداد می‌کند و این خود دلیل اصلی بر عدم پیشرفت بانوان در عرصه ورزش شده است. برخی پوشش بانوان را دلیل اصلی عدم پیشرفت بانوان در ورزش قهرمانی می‌دانند که من این را قبول ندارم زیرا پوشش را به سادگی می‌توان با نوع رشته ورزشی تطبیق داد. به طور مثال این اتفاق در رشته شمشیربازی به وقوع پیوست و امروز شاهد حضور فعال بانوان در این رشته ورزشی هستیم.

در پایان می‌خواهم یک پیشنهادی به وزارت آموزش و پرورش داشته باشم. امروز ساختمان‌های مدارس دخترانه ما باید به نوعی طراحی شود که دختران مدرسه‌ای با خیال راحت و دور از چشم نامحرمان به ورزش بپردازند. متاسفانه این نگاه در جایابی و ساخت و ساز مدارس دخترانه ما لحاظ نشده است. پایه ورود بانوان ما به ورزش همین حضور فعال در کلاس‌های ورزش مدرسه است. کلاس ورزش فرصتی برای شکوفایی دختران ما در عرصه‌های ورزشی است که باید با کمک وزارت آموزش و پرورش به این ساعت ورزش بیش از پیش توجه شود. دختران مدرسه‌ای ما نباید با‌‌ همان پوششی که در کلاس درس حاضر می‌شوند به استقبال زنگ ورزش بروند و این یک ضعف بزرگ برای آن‌ها است. ما باید ورزش را از مدارس ابتدایی در دانش آموزان نهادینه کنیم که برای انجام این کار باید بیشتر فضاهای ورزشی در مدارس ایجاد کرد تا دانش آموزان از امکانات بیشتری بهره‌مند شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون