کد خبر: ۵۹۴۸۹
۲۳:۰۰ -۲۴ دی ۱۴۰۳

از تاکید علی‌آبادی بر توسعه خودروهای برقی تا عذرخواهی به‌دلیل ناترازی برق

این روزها که تامین برق در کشور به بحران تبدیل شده، تاکید ویژه وزیر اسبق صمت بر خودروهای برقی بیش از قبل به چشم می‌آید؛ اما اکنون که علی‌آبادی وزیر نیرو شده و مجبور به عذرخواهی از مردم به دلیل ناترازی‌ها شده است، نظرشان درخصوص برقی‌سازی صنعت خودرو چیست؟

علی‌آبادی

نشان تجارت - عباس علی‌آبادی، دومین وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم با کلیدواژه خودروهای برقی وارد این وزارتخانه شد و در حدود یک سال و سه ماهی که وزیر صمت بود در هر فرصتی به تبیین رویکرد خود درخصوص مزایا و ضرورت استفاده از خودروهای برقی پرداخت. 

با وجود اذعان کارشناسان حوزه صنعت خودرو مبنی بر این که با ناترازی برق مواجه هستیم، هنوز زیرساخت خودروهای برقی در کشور فراهم نیست و بهتر است ابتدا این زیرساخت‌ها فراهم شود و طی این مدت به سمت به کارگیری خودروهای هیبریدی برویم و سپس خودروهای برقی هم به حمل و نقل کشور اضافه شود، آقای وزیر بر مواضع خود اصرار و تاکید داشت. 

علی‌آبادی وعده واردات ۱۰۰ هزار تاکسی برقی تا پایان سال ۱۴۰۲ را می‌داد و از طرفی، هم بر تولید خودروهای برقی و هم بر واردات این خودروها تاکید می‌کرد.

او چند ماه قبل و این بار در کسوت وزیر نیرو گریزی به خودروهای برقی داشته و گفته است که به هر کسی که بخواهد خودرو برقی تولید کند، برق می‌دهیم و حالا چند روز قبل و با تشدید بحران ناترازی برق از مردم بابت مشکلات به وجود آمده عذرخواهی کرده است. 

اما سوال اینجاست که با ناترازی موجود کدام برق وعده داده می‌شود؟ جالب‌تر این که اتابک، وزیر صمت از زمان روی کارآمدن‌اش در مورد خودروهای برقی صحبتی به میان نیاورده است و با سکوت او مشخص نیست که چه اتفاقی برای این طرح روی داده و رویکرد وزیر جدید صمت در این زمینه چیست. 

پیمان سنندجی، رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق تهران درخصوص رویکرد وزیر اسبق صمت در مورد برقی‌سازی خودروها گفت: از یک طرف با ناترازی برق در کشور مواجه هستیم و از طرفی بحث زیرساخت‌ها و خدمات پس از فروش خودروهای برقی مطرح است؛ در چنین شرایطی ممکن است ذهنیت مصرف‌کننده‌ها نسبت به خورو برقی خراب شود و تمایل به استفاده از آن از بین برود.

سنندجی افزود: کاش به جای خودرو برقی که این همه از آن صحبت شد از مدل‌های هیبریدی که در دنیا وجود دارد و در حال توسعه است، بهره می‌گرفتیم و بعد از چندین سال که زیرساخت‌ها فراهم می‌شد به توسعه استفاده از خودرو برقی می‌پرداختیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون