کد خبر: ۵۶۳۸۸
۲۲:۰۰ -۲۳ مهر ۱۴۰۳

اعلام موضع بنزینی وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد گفت: وقتی رقابت را از اقتصاد بگیرید یعنی نابودش کردید. اقتصاد دستوری فقط ۶ ماه جواب می‌دهد، اما در بلندمدت اقتصاد را نابود می‌کند. این اصلا منطقی نیست و نمی‌شود بنزین را لیتری ۳۰ هزار تومن بخریم و سه هزار تومان بفروشیم.

اعلام موضع بنزینی وزیر اقتصاد

نشان تجارت - عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به وضعیت بورس بیان کرد: برای انتقاد از مدیریت بورس باید عملکرد بلندمدت را مدنظر قرار داد و به مدیران جدید بورس فرصت داد تا وضعیت را بهبود دهند. قرار شد معاون اقتصادی و رئیس سازمان بورس در جلسات بودجه نویسی حاضر شوند و مراقب باشند احکامی علیه بازار سرمایه تصویب نشود. در عین حال لازم است که انتظارات کوتاه مدت خود را از بورس کم کنیم و به ثبات وضعیت آن در بلند مدت فکر کنیم. لازم است هر گونه اقدامات موردی و قیمت‌گذاری بی‌ربط و دخالت‌های دولتی کم شده و در نهایت از نهاد بازار حمایت شود.

همتی با بیان اینکه در سال جاری حدود ۸۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم و عمده این کسری به خاطر قانون هدفمندی است، اضافه کرد: در قانون پیش‌بینی شده وزارت نفت درآمد‌هایی از حامل‌های انرژی داشته باشد و بر اساس آن مفاد قانون هدفمندی و یا پرداخت یارانه به گندمکاران و آرد و نان و... انجام شود. اما وزرات نفت نه تنها نتوانسته حامل‌های انرژی را با قیمت مناسب بفروشد بلکه بر اساس ضرورت اقدام به واردات ۴ میلیارد دلار بنزین کرده است.

همتی با اشاره به گزارش شامخ در خصوص وضعیت کسب و کار‌های صنعتی به علت ناترازی انرژی تصریح کرد: بنده به عنوان وزیر اقتصاد باید این مسائل را برای مردم شفاف توضیح دهم. باید بگویم وضع نقدینگی، تخصیص ارز و گمرک و ... به چه شکل است. مگر نمی‌گوییم باید جهش تولید داشته باشیم؟ با ۳.۵ درصد رشد اقتصادی که نمی‌شود جهش داشت. رشد غیرنفتی ما اکنون ۲.۵ درصد است. اما من این مشکلات می‌دانستم و به وزارت اقتصاد آمدم تا کمک کنیم این مسائل حل شود. ما هنوز در این کشور داریم زندگی می‌کنیم و نمی‌توانیم آن را رها کنیم و هر کاری از دستمان بربیاید باید انجام دهیم.

برچسب‌ها:
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون