کد خبر: ۵۵۵۵۰
۱۹:۰۷ -۲۶ شهريور ۱۴۰۳
احمد بیگدلی، نماینده خدابنده در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد

خانواده اصیل ایرانی را نباید به زندگی در خانه ۲۵ متری هدایت کنیم

احمد بیگدلی گفت: ساخت خانه ۲۵ متری با فرهنگ ایرانی – اسلامی‌مان منافات دارد. از طرفی ما می‌گوییم تعداد فرزندان خانواده‌های ایرانی به دو، سه و یا بیشتر افزایش پیدا کند و حتی در این رابطه، تسهیلاتی را هم قرار دادیم تا فرزندآوری تبلیغ شود. حال با این کارها، تبلیغ خانه‌های ۲۵ متری را بکنیم و از خانواده‌ها بخواهیم در این ملک‌ها زندگی کنند، کاری نادرست است.

احمد بیگدلی

نشان تجارت - محمد آیتی: یکی، دو سالی است که بحث ساخت مسکن‌های ۲۵ متری به طور جدی توسط برخی افراد مطرح شده است و البته این موضوع، مخالفان و موافقانی دارد، اما تا امروز، رویکرد دولت و شهرداری‌ها، عدم‌اجرای ساخت چنین مسکن‌هایی بوده است و حال باید منتظر بود و دید دولت چهاردهم تا پایان دوران کاری‌اش، مخالف اجرای این طرح خواهد بود یا سیاستی متفاوت از دولت‌های گذشته را در دستور کار قرار می‌دهد؟

در همین خصوص، احمد بیگدلی، نماینده خدابنده به نشان تجارت گفت: بنده با ساخت مسکن‌های ۲۵ متری در سطح کشور، مخالفم. اگر قرار باشد خانواده اصیل ایرانی را با این فرهنگ غنی، در این مسیر هدایت کنیم، مطمئناً کارمان اشتباه خواهد بود.

وی افزود: این رویه با فرهنگ ایرانی – اسلامی‌مان منافات دارد. از طرفی ما می‌گوییم تعداد فرزندان خانواده‌های ایرانی به دو، سه و یا بیشتر افزایش پیدا کند و حتی در این رابطه، تسهیلاتی را هم قرار دادیم تا فرزندآوری تبلیغ شود. حال با این کارها، تبلیغ خانه‌های ۲۵ متری را بکنیم و از خانواده‌ها بخواهیم در این ملک‌ها زندگی کنند، کاری نادرست است و معنی چنین رویه‌ای این است که ما توان حل مشکل را نداریم و با این کار می‌خواهیم صورت مسئله را پاک کنیم. باید یادآور بشوم که تامین مسکن مردم توسط حاکمیت، از اصول قانون اساسی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: یک زمانی خانه‌های ۲۵ متری ساخته می‌شود تا در اختیار برخی دانشجویان یا افراد مجرد کارمند و کارگر کم‌درآمد قرار داده شود، که شاید این رویه قابل قبول باشد، ولی اینکه این خانه‌ها ساخته شود تا خانواده‌های ایرانی به این سمت و سو هدایت شوند، نه از لحاظ شرعی و نه از لحاظ عرفی و قانون اساسی کار درستی نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون