کد خبر: ۵۵۳۵۸
۱۴:۱۵ -۱۹ شهريور ۱۴۰۳

ثبت برند برای اتباع خارجی و شرایط ثبت شرکت برای اتباع

ثبت برند در ایران کار راحتی نمی باشد و قوانینی دارد؛ این قوانین نه تنها برای ایرانی ها بلکه برای افراد اتباع خارجی نیز وجود دارد. قوانین ثبت برند برای اتباع قوانینی دارد که یکی از این قوانین مدارک می باشند. یکی از اصلی ترین کارها در ثبت برند مرحله ی مدارک می باشد که سامانه ی ثبت برند روی این مطلب حساسیت ویژه ای دارد.

نشان تجارت - امروزه در ایران ثبت شرکت برای اتباع خارجی نیز فراهم شده است. اتباع خارجی زیادی در ایران ثبت شرکت می کنند؛ آنها حتی می توانند از راه دور نیز به سرمایه گذاری در ایران بپردازند. طبق ماده ی 1 قوانین ثبت برند برای اتباع، اگر شرکتی در ایران تأسیس شود و مرکز اصلی آن ایران باشد یک شرکت ایرانی می باشد.

ثبت برند برای اتباع

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند اتباع

ثبت برند در ایران کار راحتی نمی باشد و قوانینی دارد؛ این قوانین نه تنها برای ایرانی ها بلکه برای افراد اتباع خارجی نیز وجود دارد. قوانین ثبت برند برای اتباع قوانینی دارد که یکی از این قوانین مدارک می باشند. یکی از اصلی ترین کارها در ثبت برند مرحله ی مدارک می باشد که سامانه ی ثبت برند روی این مطلب حساسیت ویژه ای دارد. مدارک مورد نیاز برای ثبت برند اتباع به شرح زیر می باشند:

  • گذرنامه ی ترجمه ی رسمی شده ی اتباع خارجی

  • مشخص کردن مقدار سرمایه

  • تنظیم اساسنامه، اظهارنامه، شرکت نامه، تقاضانامه به زبان فارسی

  • ارائه ی کد فراگیر

  • افتتاح حساب برای شرکت سهامی خاص

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند اتباع

موارد مورد نیاز برای اظهارنامه ی ثبت شرکت اتباع

همان طور که گفته شد قوانین ثبت برند برای اتباع، مراحلی دارد که مهم ترین آن تهیه ی مدارک می باشد. اظهار نامه ی ثبت شرکت یکی از مهمترین مدارک محسوب می شود. اظهارنامه در واقع یک مدرک قانونی برای ثبت شرکت می باشد. موارد مورد نیاز برای اظهار نامه ی ثبت شرکت اتباع به صورت زیر می باشند:

  • نام شرکت که باید به صورت دقیق و صحیح ذکر شود.

  • نوع شرکت باید مشخص شود که سهامی خاص، مسئولیت محدود و دیگر نوع می باشد.

  • تابعیت اصلی را مشخص کنند.

  • آدرس با جزئیات مشخص شود.

  • خدماتی که ارائه داده می شود نیز باید ذکر شود.

  • سرمایه اولیه باید در ابتدا اعلام شود.

  • شعبه های شرکت باید معلوم شود.

  • معرفی دقیق نماینده ی اصلی شرکت صورت گیرد.

  • اختیار نامه ی هیئت مدیره باید تحویل داده شود.

  • داشتن اظهارنامه ی فارسی نیز الزامی می باشد.

  • گواهی اسناد نیز باید وجود داشته باشد.

مزایای ثبت شرکت توسط اتباع

مزایای ثبت شرکت توسط اتباع

مزایای ثبت شرکت توسط اتباع بسیار زیاد می باشند که شامل موارد زیر می شوند:

  1. امکان اقامت در ایران: وقتی اتباع خارجی به ثبت شرکت در ایران می پردازند در واقع سرمایه ی زیادی وارد کشور ایران می شود. سازمان ها به همین دلیل و برای حمایت از آنها امکان اقامت در شرکت را به آنها می دهند.

  2. ثبت بدون قید و شرط در شرکت: ثبت شرکت برای اتباع خارجی در بیشتر کشورها با مشکلاتی همراه می شود که یکی از آنها عدم واگذاری 100 درصدی شرکت به اتباع خارجی می باشد. این قانون در ایران برعکس می باشد. یک فرد خارجی زمانی که در ایران به ثبت شرکت می پردازد در صورت نبود چند سهامدار، شرکت به صورت 100 درصدی برای او می باشد.

  3. افزایش استقبال کشورهای خارجی به سرمایه گذاری در ایران: وقتی افراد معروف در ایران سرمایه گذاری می کنند این امر باعث می شود که کشورهای دیگر نیز ترغیب به سرمایه گذاری در کشور ما شوند.

  4. واردات کم و صادرات زیاد تر می شود: اتباع خارجی با تأسیس شرکت در ایران و تولید محصولات و یا ارائه ی خدمات می توانند به راحتی محصولات را به کشور خود صادرات کنند که این عامل به ورود سرمایه به کشور کمک می کند.

  5. بالا رفتن جایگاه علمی کشور: یک فرد از اتباع خارجی علاوه بر سرمایه ی مالی که وارد کشور می کند سرمایه ی علمی را نیز در کشور افزایش می دهد.

  6. امکان انتقال به غیر: یکی از مزایای مهم ثبت شرکت در ایران توسط اتباع همین انتقال به غیر می باشد. این امر باعث می شود که اتباع خارجی با خیال راحت به سرمایه گذاری در ایران بپردازند.

 

مستندات قانونی ثبت شرکت توسط اتباع خارجی

چند نمونه از مستندات قانونی ثبت شرکت توسط اتباع خارجی به‌صورت زیر می باشند:

1- اصل 81 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: ارائه ی امتیاز جهت تشکیل شرکت ها و مؤسسات مبنی بر امور تجاری، کشاورزی، صنعتی و معادن ممنوع می باشد.

2- ماده ی یک قانون ثبت شرکت ها: شرکتی که در ایران تأسیس می شود خواه توسط فرد ایرانی باشد یا اتباع خارجی، ایرانی محسوب می شود.

3- ماده ی سه قانون ثبت شرکت ها: طبق این قانون هر شرکت خارجی که بخواهد از نماینده های دیگر در امور مالی و صنعتی پیشی بگیرد باید ابتدا در کشور خود یک شرکت شناخته شده باشد و سپس در اداره ی ثبت اسناد تهران ثبت شده باشد.

4- ماده ی 20 نظام نامه ی اجرای قانون ثبت شرکت ها: زمانی که شرکت ثبت شد، یک ماه پس از آن هر شرکت خارجی باید موارد زیر را با هزینه ی خود در روزنامه ی وزارت عدلیه منتشر کند که در زیر به ذکر چند نمونه می پردازیم:

  1. خلاصه ی اساسنامه ی شرکت

  2. اسم نماینده و یا نمایندگان شرکت

  3. ذکر نام افراد دارای حق امضاء

  4. اسم فرد برای دریافت ابلاغیه ها

مدارک مورد نیاز برای شعب نمایندگی اتباع

زمانی که یک برند خارجی نماینده ای در ایران نداشته باشد، افراد دیگر می توانند با درخواست نمایندگی آن شرکت را داشته باشند. مقدار فعالیت شعبه ی خارجی توسط نمایندگی اصلی مشخص می شود. مدارک مورد نیاز برای شعب نمایندگی اتباع به صورت زیر می باشند:

  1. گواهی ثبت شرکت خارجی

  2. اساسنامه ی شرکت

  3. آخرین تغییرات شرکت

  4. آخرین گزارش مالی مورد تأیید شرکت

  5. ارائه ی قرار داد نمایندگی با شرکت خارجی

  6. کپی شناسنامه و کارت ملی

شرایط ثبت نمایندگی شرکت های خارجی

برای فعالیت در ایران جهت فعالیت در زمینه های مختلف باید قوانین ثبت برند برای اتباع را رعایت کنند. شرایط ثبت نمایندگی شرکت های خارجی به صورت زیر می باشند:

  1. ارائه ی خدمات پس از فروش کالا ها یا خدمات شرکت های خارجی

  2. انجام اموری برای قرارداد بین افراد ایرانی با شرکت های خارجی

  3. زمینه سازی برای سرمایه گذاری افراد اتباع خارجی

  4. زیاد شدن صادرات غیر نفتی ایران

  5. انجام کارهایی با مجوز قانونی

 

دریافت کارت بازرگانی برای اتباع خارجی

امروزه صادرات و واردات یکی از مهم ترین امور در کشور ها محسوب می شود که این امر مستلزم داشتن کارت بازرگانی می باشد. این کارت توسط اتاق تعاون صادر می شود. طبق قوانین ثبت برند برای اتباع، دریافت کارت بازرگانی برای افراد غیر ایرانی نیز با تاییدیه ی اتاق تعاون صورت می گیرد. کارهایی که می توان با کارت بازرگانی انجام داد به صورت زیر می باشند:

  • ثبت سفارش

  • ترخیص کالا

  • واردات از مناطق آزاد

  • حق العمل کاری گمرک

  • صادرات کالا های مجاز

 

کلام پایانی

قوانین ثبت برند برای اتباع خارجی این گونه می باشد اگر شرکتی در ایران تأسیس شود حتی اگر صاحب آن یک فرد از اتباع خارجی باشد آن شرکت ایرانی محسوب می شود. اتباع خارجی برای ثبت شرکت در ایران باید حتماً کارت بازرگانی داشته باشند.

ثبت شرکت اتباع خارجی در ایران باعث می شود که صادرات در کشور افزایش پیدا کند. برای ثبت شرکت در ایران توسط اتباع مدارکی مورد نیاز است که در این مقاله ذکر شد. ما در این مقاله در مورد قوانین ثبت برند برای اتباع، مزایای ثبت شرکت توسط اتباع خارجی، دریافت کارت بازرگانی و دیگر موارد صحبت کردیم.

امیدواریم این مطالب مورد پسند شما واقع شده و برای شما مفید باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون