کد خبر: ۵۴۱۷۵
۰۹:۵۵ -۲۱ تير ۱۴۰۳

راهنمای جامع افتتاح غیرحضوری حساب در بانک

از مهم‌ترین مزایایی که می‌توان برای افتتاح حساب غیرحضوری درنظر گرفت باید به مواردی همچون صرفه‌جویی در زمان، دسترسی آسان، عدم ‌نیاز به دریافت رونوشت از مدارک و برخی موارد دیگر اشاره کرد.

نشان تجارت - افتتاح حساب غیرحضوری یکی از راه‌‌‌کارهایی است که باعث کاهش مراجعه‌های بانکی می‌شود و از اتلاف وقت افراد نیز جلوگیری می‌کند که برای انجام این فرایند، باید اطلاعات لازم را به‌دست آورید.

به‌ دنبال دسترسی راحت‌تر افراد به اینترنت و امکان به‌کارگیری گوشی‌های هوشمند برای ارائه خدمات متنوع، سیستم بانکداری الکترونیک نیز پیشرفت‌هایی در این‌ زمینه داشته تا سهولت و راحتی بیش‌‌تری را برای مردم فراهم کند.

کدام بانک‌ها افتتاح حساب غیرحضوری دارند؟

برخی از بانک‌های کشور برای این‌‌که افراد نیازی به انجام مراحل زمان‌بر جهت افتتاح حساب نداشته باشند، با ارائه روش‌های آنلاین این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کنند تا بتوانند به‌صورت غیرحضوری اقدام کنند.

باید این را درنظر داشته باشید که نحوه افتتاح حساب غیرحضوری در هر کدام از بانک‌ها با استفاده از مراحل خاصی انجام می‌شود و برخی از آن‌ها معمولا برای دریافت کارت بانکی نیاز به مراجعه حضوری دارند.

این در حالی است که گروهی دیگر از شعب بانک، برای اینکه افراد به‌طور کامل بتوانند افتتاح حساب را از راه دور و بدون‌نیاز به مراجعه حضوری انجام دهند، از ارسال پستی کارت بانکی استفاده می‌کنند. مهم‌ترین بانک‌ها با امکان افتتاح حساب آنلاین عبارت‌اند از:

  • بانک پارسیان

  • بانک آینده

  • بلوبانک

  • بانکینو

  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

  • بانک قرض‌الحسنه رسالت

  • بانک دی

  • بانک رفاه

  • بانک گردشگری

  • بانک آینده

  • بانک صادرات

معایب افتتاح حساب به روش سنتی چیست؟

در حال‌ حاضر که دنیای دیجیتالی رو به پیشرفت است و تمامی افراد به‌دنبال دستیابی به سرعت بیشتر در انجام امور خود هستند، بدون شک وقت‌گیربودن هر کاری مهم‌ترین عیب به‌شمار می‌رود؛ این مسئله در رابطه ‌با مراجعه حضوری به بانک برای افتتاح حساب نیز به چشم می‌خورد.

بدون شک دلایلی که باعث می‌شود تا بسیاری از افراد نسبت به انجام افتتاح حساب غیرحضوری ترغیب شوند، معایبی است که در روش سنتی وجود دارد و آن‌ها را با مشکلات خاصی روبه‌رو می‌کند.

مهم‌ترین مسئله این است که شما تنها در ساعت‌های ادارای باید برای انجام این منظور اقدام کنید و با توجه به این‌‌که امکان دارد در طول روز کارهای مختلفی داشته باشید، مجبور هستید تا برنامه‌ریزی خود را تغییر دهید.

از سوی ‌دیگر شلوغی بانک‌ها نیز یکی از مشکلاتی است که نه‌تنها شما را کلافه می‌کند، بلکه باعث اتلاف وقت می‌شود و در این حالت باید زمان زیادی را در صف منتظر بمانید. به‌طور کلی گیرافتادن در ترافیک خیابان‌ها، صرف زمان و انرژی بالا برای رفتن به بانک همه از معایب مراجعه حضوری هستند.

در اختیار داشتن مدارک مختلفی که برای این کار لازم است و دردسرهایی که به‌طور معمول برای مراجعه‌کنندگان و متصدیان بانک در این ‌زمینه به‌وجود می‌آید، از دیگر معایب مراجعه حضوری برای افتتاح حساب به‌شمار می‌رود.

مزایای افتتاح حساب به‌صورت آنلاین چیست؟

به‌‌طور کلی باید گفت که استفاده از روش آنلاین برای افتتاح حساب علاوه ‌بر متقاضیان، برای شعب بانکی نیز سودمند است و همین مسئله باعث گسترش استفاده از این راه‌‌کار در بسیاری از بانک‌ها می‌شود.

در واقع با کاهش مراجعه‌های حضوری، معمولا کارمندان بانک زمان بیش‌‌تری برای رسیدگی به دیگر امور مهم مراجعه‌کنندگان دارند که امکان انجام آن‌ها به‌صورت آنلاین وجود ندارد.

با این حساب مهم‌ترین مزیتی که شما درصورت استفاده از روش‌‌هایی مانند افتتاح حساب غیر حضوری به‌دست می‌آورید، صرفه‌جویی هرچه بیشتر در زمان است که به شما این امکان را می‌دهد تا به کارهای دیگری بپردازید.

سرعت بالا در ارائه خدمات و عدم‌‌نیاز به دریافت رونوشت از مدارک نیز از دیگر مواردی است که نشان می‌دهد، افتتاح حساب غیرحضوری این قابلیت را دارد تا به‌عنوان روشی مناسب برای کمک به محیط‌زیست و راحتی افراد درنظر گرفته شود.

در ضمن شما با انتخاب این روش می‌توانید خیلی راحت درحین انجام افتتاح حساب مطابق با خواسته خود رمز کارت بانکی را تعیین کرده و دیگر نیازی نیست تا بار دیگر به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کنید.

بانک پارسیان یکی از بانک‌ها با افتتاح حساب غیرحضوری

در راستای ارائه خدمات مختلف در بانکداری الکترونیک، بانک پارسیان نیز به‌عنوان یکی از شعب پیشرو در کشور امکان دسترسی متقاضیان به خدمات آنلاین را فراهم می‌کند تا افراد از سهولت و راحتی بیش‌‌تری بهره‌مند شوند.

شما با انتخاب این بانک برای افتتاح حساب آنلاین می‌توانید کارت بانکی را بدون پرداخت هزینه اضافی و به‌صورت رایگان دریافت کنید و از مزایای متنوع دیگری نیز در این ‌زمینه بهره‌مند شوید.

امکان فعال‌سازی همراه‌بانک به‌صورت غیرحضوری، استفاده از کیف پول الکترونیک، دریافت سریع سود شرکت‌ها و برخی موارد دیگر را می‌توان از سری دلایلی عنوان کرد که این بانک به‌ دنبال ارائه روش افتتاح حساب آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهد.

مراحل افتتاح حساب غیرحضوری در بانک پارسیان

برای این‌‌که قادر باشید تا در خانه و در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به افتتاح حساب آنلاین در بانک پارسیان اقدام کنید، باید مراحل مورد نیاز را درنظر بگیرید که مهم‌ترین موارد عبارت‌اند از:

  • در ابتدا باید اپلیکیشن همراه‌بانک را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

  • با وارد کردن اطلاعاتی همچون کد ملی و شماره موبایل، سیستم فعال می‌شود.

  • گزینه افتتاح حساب غیرحضوری را انتخاب کنید.

  • به ‌دنبال بارگذاری مدارک خواسته‌شده، وارد مرحله بعد می‌شوید.

  • باید یک ویدئو سلفی از خود در برنامه آپلود کنید.

  • با تایید اطلاعات، انتخاب نوع حساب و کارت بانکی مراحل به پایان می‌رسد.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح غیرحضوری حساب در بانک پارسیان

شما باید درحین انجام مراحل لازم برای افتتاح حساب به‌صورت آنلاین در بانک پارسیان مدارک زیر را ارائه دهید:

  • شناسنامه و کارت ملی

  • کدپستی و نشانی دقیق محل اقامت

  • تصویر امضا روی یک برگه سفید با خودکار آبی یا مشکی

تاپ، یک مسیر مناسب برای افتتاح غیرحضوری حساب

سوپر اپلیکیشن تاپ انواع خدمات را از جمله امکان افتتاح حساب غیرحضوری بانک پارسیان برای شما فراهم کرده است تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن، این کار را انجام دهید.

در صورتی‌ که از تاپ برای افتتاح حساب آنلاین استفاده کنید، امکان دسترسی به خدماتی همچون کارت به کارت، پرداخت قبوض، خرید شارژ و بسیاری موارد دیگر را دارید؛ در واقع روی گوشی هوشمند خود یک شعبه بانک کامل خواهید داشت.

سوپر اپلیکیشن تاپ؛ یک شعبه از بانک

افتتاح حساب غیرحضوری از سری خدماتی محسوب می‌شود که در راستای ایجاد راحتی بیشتر برای مردم از سوی برخی از شعب بانکی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا از مزایای مختلف آن بهره‌مند شوند.

شما می‌توانید برای دسترسی به روش افتتاح حساب آنلاین در بانک پارسیان، سوپر اپلیکیشن تاپ را روی گوشی خود نصب کرده و با دنبال ‌کردن چندین مرحله ساده، کارت بانکی خودر را در منزل تحویل بگیرید و از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده کنید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون