کد خبر: ۵۳۱۴۳
۰۹:۲۲ -۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

شرکت دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بررسی خدمات بازاریابی دیجیتال

به زبانی ساده، دیجیتال مارکتینگ روشی است که با آن می‌توانید بیزینس یا کسب و کارتان را گسترش دهید. در نتیجه شرکت دیجیتال مارکتینگ شرکتی است که متخصصین تبلیغات و بازاریابی در آن با استفاده از ابزارهای اینترنتی و دیجیتال به افزایش فروش، جذب مشتری و توسعه کسب و کارها کمک می‌کنند.

نشان تجارت - هیچ کسب و کاری بدون بازاریابی و تبلیغات رشد نمی‌کند. در واقع برای آنکه مردم و مشتریان را از برند یا فعالیت خود آگاه کنید، به بازاریابی نیاز دارید. در جهان امروزی این بازاریابی، دیجیتال است. همان‌طور که به سرعت کتاب‌های دیجیتال جای کتاب‌های کاغذی و سنتی را گرفته‌اند، تبلیغات دیجیتال هم جایگزین تبلیغات کاغذی و سنتی شده‌اند. دیجیتال مارکتینگ با استراتژی‌ها و خدمات مختلفی به شما در کسب درآمد روزافزون کمک می‌کند. در ادامه صفر تا صد آن را برای شما خواهیم گفت.

شرکت دیجیتال مارکتینگ چیست؟

شرکت دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به زبانی ساده، دیجیتال مارکتینگ روشی است که با آن می‌توانید بیزینس یا کسب و کارتان را گسترش دهید. در نتیجه شرکت دیجیتال مارکتینگ شرکتی است که متخصصین تبلیغات و بازاریابی در آن با استفاده از ابزارهای اینترنتی و دیجیتال به افزایش فروش، جذب مشتری و توسعه کسب و کارها کمک می‌کنند.

تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که دیجیتال مارکتینگ تا چند سال آینده رشد چندین برابری خواهد داشت و دیگر استفاده از روش‌های سنتی و بازاریابی قدیمی بی‌تأثیر و بی‌معنا شده است. به این ترتیب هر صاحب کسب و کاری که دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی آنلاین و یا بازاریابی اینترنتی را برای بیزینس خود انتخاب کند، برنده میدان خواهد بود.

بازاریابی اینترنتی در روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. هر روش می‌تواند مزایا و فواید خود را برای کسب و کار شما داشته باشد. اینکه استراتژی بازاریابی آنلاین شما تا چه حدی نتایج مثبتی را رقم بزند، به نوع ارائه خدمات، خلاقیت، مهارت و تجربه آژانس دیجیتال مارکتینگ مورد نظر شما بستگی دارد. این آژانس‌ها خدمات و استراتژی‌های متنوعی را ارائه می‌دهند که در ادامه شرح می‌دهیم.

شرکت های دیجیتال مارکتینگ چه خدماتی ارائه می دهند؟

بررسی خدمات بازاریابی دیجیتال

حال که با مفهوم دیجیتال مارکتینگ چیست، آشنا شدید، بهتر است مرور کوتاهی بر اصلی‌ترین خدمات آن داشته باشیم. انتخاب استراتژی یا خدمات مناسب به رشد سریع‌تر و بهتر و در نهایت رضایت بیشتر شما منتهی می‌شود. در مجموع  5خدمت اصلی این شرکت‌ها به شرح زیر است:

1.     سئو

با سئو می‌توانید سایت فروشگاه یا برند خود را بهینه‌سازی کنید. به این ترتیب در کلمات کلیدی مرتبط در رتبه‌بندی گوگل رتبه بالاتری می‌گیرید و بالطبع توسط کاربران بیشتری دیده می‌شوید. بسیاری از این کاربران به مشتریان شما تبدیل می‌شوند و در نتیجه فروش بیشتری خواهید داشت. به هر اندازه که از این لحاظ قوی‌تر شوید، فروش و آگاهی از برند شما هم افزایش خواهد یافت.

یک متخصص سئو فعالیت و کار خود را طبق نیاز کسب و کار شما پیش خواهد برد. برای مثال اگر کسب و کاری دارید که به مشتریان محلی نیاز دارد، متخصص دیجیتال مارکتینگ می‌تواند سئو محلی برای شما انجام دهد. به این ترتیب از طریق لوکیشن و موقعیت مکانی خود مشتری جذب می‌کنید.

در ضمن، اگر از قبل یک وب سایت تخصصی ندارید، یک آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای طراحی و توسعه سایت را هم برای شما انجام می‌دهد.

2.     سوشال مدیا مارکتینگ

حتی اگر عمده فعالیت شما به صورت حضوری است و از این طریق با مشتریان خود تعامل دارید، همچنان نمی‌توانید نقش پررنگ سوشال مدیا یا شبکه‌های مجازی را در توسعه برند نادیده بگیرید. از طریق سوشال مدیا می‌توانید با مخاطبین و مشتریان ارتباط سازنده و مستقیم داشته باشید و آگاهی از برند را افزایش دهید. حتی می‌توانید از این روش هم فروش محصولات را چندین برابر کنید.

از جهتی اغلب کمپین‌های تبلیغاتی از طریق سوشال مدیا نظیر فیسبوک، لینکدین و اینستاگرام انجام می‌شوند. با استراتژی، برنامه‌ریزی و تولید محتوای تخصصی می‌توانید کمپین‌ها و فعالیتی حرفه‌ای در انواع شبکه‌های مجازی داشته باشید. سپس از آنجایی که کاربران بی‌شماری به صورت روزانه در این فضا فعالیت دارند، آن‌ها را به فعالیت، خدمات و محصولات خود جذب کنید‌.

آژانس دیجیتال مارکتینگ تمامی این کارها را با بهره‌گیری از ابزارهای دیجیتال حرفه‌ای، دانش تخصصی و تجربه چندین ساله برای شما انجام می‌دهد.

3.     تبلیغات کلیکی

دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات کلیکی یکی از خدمات پرطرفدار شرکت‌های بازاریابی دیجیتال است. آژانس دیجیتال مارکتینگ می‌تواند در وب‌سایت‌های پربازدید و پرطرفدار کسب و کار یا سایت شما را تبلیغ کند.

به این ترتیب توجه مخاطبین و کاربران آن سایت‌ها جذب می‌شود و در صورت کلیک کردن، وارد صفحه فروش یا خدمات شما می‌شوند. به این ترتیب نه تنها ترافیک سایت شما افزایش پیدا می‌کند، بلکه با جذب مخاطب به جذب مشتری و افزایش آگاهی از برند هم منجر می‌شوید.

4.     موشن گرافیک

موشن گرافیک یکی از خدمات جذاب شرکت‌های بازاریابی دیجیتال است. این خدمت شامل تولید محتوایی تصویری یا ویدئویی دو بعدی یا سه بعدی است. در این محتوا کسب و کار شما به شکل انیمیشنی و جذاب تبلیغ یا برندسازی می‌شود. از آن می‌توانید برای انتشار در صفحات، سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و غیره استفاده کنید و رشد چشمگیری را تجربه کنید.

5.     بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا تولید انواعی از محتواهای شبکه مجازی را شامل می‌شود. برای مثال از تولید و نوشتن پست بلاگ تا ساخت ویدئوهای آموزشی برای جذب مخاطبین از روش‌های بازاریابی دیجیتال هستند که ارتباطی قوی بین شما و مخاطبین ایجاد می‌کنند.

چرا به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

اگر همچنان اهمیت و نقش پررنگ خدمات شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ برای شما مبهم است، باید بدانید که به این دلایل به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید:

  1. با آژانس دیجیتال مارکتینگ کسب و کار یا برند خود را توسعه دهید.
  2. آگاهی از برند خود را افزایش داده و حتی برندسازی انجام دهید.
  3. مخاطبین و مشتریان جدید جذب کنید.
  4. مشتریان همیشگی و وفادار داشته باشید.
  5. از رقبا عقب نمانید.
  6. مشتریان هدف را مخاطب قرار دهید.
  7. اغلب افراد زمان زیادی از روز را در سوشال مدیا می‌گذارنند، در این محیط با آن‌ها ارتباط بگیرید.
  8. بر بازاریابی و کمپین‌ها نظارت داشته باشید.
  9. بودجه بازاریابی و تبلیغات خود را حساب‌شده استفاده کنید.
  10. بدون محدودیت زمانی و مکانی کسب و کارتان را توسعه دهید.

جمع بندی

حال که به خوبی با مفهوم دیجیتال مارکتینگ، خدمات این شرکت‌ها و اهمیت این خدمات آشنا شدید، وقت آن است که از این اطلاعات خود به درستی استفاده کنید. نسبت به دریافت خدمات مورد نیاز کسب و کارتان اقدام کرده و در راه رشد و تکامل متوقف نشوید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون