کد خبر: ۵۳۰۷۸
۰۸:۳۹ -۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

چگونه حساب بروکر خود را شارژ کنیم؟ - راهنمای شارژ حساب بروکر

میتوانید در مقاله بهترین بروکر از نظر اسپرد و کمیسیون لیست بروکر ها را بر مبنای اسپرد و کمیسیون ببینید و سپس انتخاب دقیقتری داشته باشید.

نشان تجارت - سرمایه‌گذاران فارکس همواره در شارژ حساب خود دغدغه‌هایی دارند. این مورد در بین بیشتر تریدرهای ایرانی دیده می‌شود. تریدر های خارجی، به راحتی با استفاده از کارت های بانکی حساب بروکر را شارژ میکنند. البته که روش های دیگری هم دارند مثلا استفاده از دسته چک. ولی شارژ کردن حساب بروکر، کمترین دغدغه آنهاست. در جهت دیگر، تریدر های ایرانی، مشخصا امکان شارژ حساب بروکر با کارت بانکی را ندارند. خب راهکار چیست؟ در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت. توصیه میکنم بجز روش های پرداخت، به اسپرد و کمیسیون بروکر ها نیز دقت کنید. میتوانید در مقاله بهترین بروکر از نظر اسپرد و کمیسیون لیست بروکر ها را بر مبنای اسپرد و کمیسیون ببینید و سپس انتخاب دقیقتری داشته باشید.

شارژ حساب بروکرها

حساب بروکرها با راه‌های مختلفی انجام می‌شود و بروکرها در این زمینه تا حد لازم تنوع زیادی ایجاد کرده‌اند. بسیاری از بروکرها از ساده‌ترین روش چون استفاده از کارت اعتباری یا واریز مستقیم اقدام به شارژ حساب بروکرهای خود می‌کنند. برای کاربران ایرانی این دو روش امکان پذیر نیست و باید سراغ سایر روش‌ها بروند.

دقیقا یک بروکر چگونه شارژ میشود؟

هر بروکر روش و مسیر خود را دارد اما خب مسیر کلی در تمام بروکر ها طبق مراحل زیر است:

  1. ورود به سیستم: وارد بروکر شوید.
  2. بخش تامین مالی: این بخش، معمولا با نامهای "واریز و برداشت" یا "حسابداری" یا "تامین مالی" یا "شارژ اکانت" در پنل شما قابل مشاهده است.
  3. انتخاب روش: روش واریز ترجیحی خود را از بین گزینه های موجود انتخاب کنید. که با توجه به اینکه از بروکر های ایرانی استفاده میکنیم، احتمالا کریپتو و ریالی، بهترین راهکار ها برای شما باشند. من شخصا روش کریپتو را ترجیح میدهم.
  4. جزئیات را وارد کنید: در این بخش یک سری مراحل نیاز هست طی کنید که این مراحل در هر بروکر متفاوت است.
  5. مبلغ واریز: مبلغی را که می خواهید واریز کنید وارد کنید. به حداقل مبلغ واریز تعیین شده توسط کارگزار توجه داشته باشید.
  6. تایید: قبل از زدن دکمه "ارسال" همه جزئیات را دوباره بررسی کنید.
  7. و تمام ... حساب شما شارژ شد.

پیشنهادات شخصی من برای انتقال پول به بروکر ها

من در این مدت با بروکر های زیادی کار کرده ام. یک سری پیشنهاد دارم که فکر میکنم بهتر است این موارد را در نظر داشته باشید.

  • ریز قوانین را بخوانید: هر بروکری شرایط خاص خودش را دارد. وقتی قرار است به بروکری پول واریز کنید، حتما قوانین آن را مطالعه کنید.
  • از مقدار کم شروع کنید: این مورد البته ربطی به واریز و برداشت ندارد. کلا وقتی تازه به این بازار وارد شده اید، از مبلغ کم شروع کنید.
  • امنیت بیشترین اهمیت را دارد: اگر بروکر رگوله و اعتبار خوبی ندارد، به هیچ کدام از روش ها و آپشن هایش اعتماد نکنید. سرمایه شما پر اهمیت تر از این است که بخواهید در یک بازار پر ریسک، آن را به دست بروکر هایی بسپارید که اصلا امنیت ندارند. همه بروکر های خوب، امکان واریز تتری را دارند. پس درگیر این نباشید که کدام بروکر کمتر کمیسیون میگید یا اسپرد ش کمتر است یا واریزش راحت تر است. تقریبا همه بروکر ها یکسان اند. به این فکر کنید که کدام بروکر رگوله بهتری دارد.

سعید محمدی

روش‌های شارژ حساب بروکر

برای شارژ حساب بروکرها روش مختلفی وجود دارد اما در حالت کلی چهار روش زیر را بررسی می‌کنیم:

  • انتقال بانکی
  • پرداخت با کارت
  • پلتفرم پرداخت
  • ارزهای دیجیتال - مناسب ایرانیان
  • واریز وجه ریالی - مناسب ایرانیان

انتقال بانکی ( برای ایرانیان قابل استفاده نیست)

روش انتقال بانکی برای شارژ حساب بروکر برای ایرانیان کاربرد ندارد، چون کشور ایران تحت تحریم قرار گرفته و امکان واریز پول به حساب‌های خارجی وجود ندارد. اما برای تریدرهای خارجی روش انتقال بانکی یک روش راحت و بدون دردسر است. آنها می‌توانند در کمترین زمان حساب خود را با این روش شارژ کنند.

پرداخت با کارت ( برای ایرانیان قابل استفاده نیست)

در این روش سرمایه‌گذاران با کارت‌های چون مستر کارت یا ویزا می‌توانند پرداخت خود را انجام دهند. این روش هم برای ایرانیان کاربرد ندارد. می‌توانیم روش پرداخت با کارت را مثل خرید اینترنتی بدانیم و تنها با کارت اعتباری می‌توانید به راحتی حساب معاملاتی خود را شارژ کنید.

پلتفرم‌های پرداخت ( قابل استفاده برای ایرانیان )

استفاده از پلتفرم‌های پرداخت ثانویه برای شارژ حساب بروکرها روش متداولی است. پلتفرم پرداخت مثل کیف پول آنلاین هستند. شما در این پلتفرم‌ها حساب ایجاد می‌کنید، بعد حساب خود را شارژ کرده و با کمک آن پرداخته خودتان را انجام می‌دهید.

مهمترین پلتفرم‌های پرداخت شامل پی‌پال، اسکرین، تتر، وب مانی و پرفکت مانی است. این روش برای ایرانیان کاربرد دارد. آنها در ابتدا حساب پلتفرم‌های پرداخت خود را شارژ می‌کنند. پس از طریق اون به سراغ حساب بروکر خود می‌روند.

ارزهای دیجیتال ( روش محبوب ایرانیان)

این روش در طی چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. مزیت این روش در احتیاج نداشتن به پلتفرم میانجی است و در کمترین زمان می‌توانید حساب خود را با آن شارژ کنید. زمانی پرداخت با ارزهای دیجیتال اثر دارند که بروکر پرداخت با رمز ارزها را پشتیبانی کند. این روش پرداخت برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر است.

این روش به این صورت کار میکند که مثلا شما در نوبیتکس که یک صرافی ایرانی هست حساب باز میکنید. حساب خود را احراز میکنید و شارژ را از طریق کارت بانکی انجام میدهید.

سپس در بروکر خود، روی گزینه واریز از طریق تتر کلیک میکنید و تتر های موجود در کیف پول نوبیتکس خود را به بروکر منتقل میکنید.

واریز و برداشت ریالی

برخی بروکر ها در حال حاضر امکان واریز ریالی به کاربران خود میدهند. یعنی شما وارد بروکر میشوید و سپس اقدام به شارژ اکانت خود از طریق کارت های بانکی میکنید. یکی از این بروکر ها بروکر ایکس چیف است. در حال حاضر ایکس چیف امکان واریز ریالی از طریق درگاه بانکی را دارد.

البته بروکر های دیگری هم هستند که امکان واریز ریالی دارند اما هیچکدام درگاه بانکی ندارند.

برای مشاهده آموزش واریز ریالی ایکس چیف ، میتوانید به نقد و بررسی وبسایت ایتسکا در خصوص بروکر ایکس چیف مراجعه کنید.

مقایسه روش‌های شارژ حساب بروکرها

روش شارژ حساب

مزایا

معایب

انتقال بانکی

امنیت بالا

محدودیت کم در واریز

زمان طولانی پردازش

لو رفتن هویت ها

پرداخت با کارت

سرعت بالای پردازش

قابلیت دسترسی

محدودیت در برداشت

کارمزد بیشتر

پلتفرم‌های پرداخت

سرعت بالای پردازش

ناشناس بودن

کارمزد بیشتر

پشتیبانی کم در بروکرها

ارزهای دیجیتال

ساعت بالای پردازش

ناشناس بودن

بهترین انتخاب برای ایرانیان

نوسان قیمت رمز ارزها

پشتیبانی کمتر در بروکرها

پیچیدگی بیشتر

حرف آخر

شروع معاملات فارکس در ابتدا نیازمند شارژ حساب معاملاتی است. روش مختلفی برای شارژ حساب های معاملاتی وجود دارد که برخی از آنها برای ایرانیان امکان پذیر نیست. ساده‌ترین روش برای شارژ حساب ایرانیان استفاده از ارزهای دیجیتالی مثل تتر است. روش پرداختی چون وب مانی برای کاربران ایرانی راحت‌تر است.

سوالات متداول

بهترین راه برای شارژ حساب فارکس چیست؟

بهترین و کم هزینه‌ترین روشی که برای شارژ حساب خود می‌توانید از آن استفاده کنید انتقال بانکی است.

بهترین روش شارژ حساب بروکر برای ایرانیان چیست؟

پلتفرم‌های معاملاتی بهترین روش ممکن برای شارژ حساب ایرانیان هستند

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون