کد خبر: ۵۲۱۹۰
۱۳:۱۵ -۱۵ فروردين ۱۴۰۳
در میان استان‌های کشور سه استان ایلام، گلستان و گیلان کمترین تورم فصلی مسکن را در بهار ۱۴۰۲ تجربه کرده‌اند؛ در این میان تورم فصلی استان ایلام با ۱۱.۳ درصد کمترین سطح در میان استان‌های کشور را داشته است.

پایتخت تورم مسکن

نشان تجارت - بررسی‌ها نشان می‌دهد تورم فصلی مسکن در بهار ۱۴۰۲ در استان تهران بالاترین سطح و در استان ایلام پایین‌ترین سطح را تجربه کرده است. به گزارش اکوایران، مسکن به یکی از مهمترین دغدغه‌های این روز‌های مردم تبدیل شده است. قیمت مسکن در این سال‌ها تورم شدیدی را تجربه کرده که این تورم در استان‌های مختلف متفاوت بوده است. بر اساس آخرین آمار‌های اعلام شده از مرکز آمار ایران از تورم فصلی مسکن در بهار ۱۴۰۲، استان تهران در صدر تورم فصلی مسکن در کشور قرار گرفته است. از سوی دیگر استان ایلام کمترین تورم فصلی مسکن را در بهار سال گذشته تجربه کرده است.

ازار پر حرارت مسکن در تهران

همانطور که گفته شد در طول این سال‌ها تورم مسکن در استان‌های مختلف کشور متفاوت بوده است. آخرین گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد استان تهران با ۳۶.۵ درصد بیشترین تورم فصلی مسکن در بهار ۱۴۰۲ را داشته است.

در جایگاه بعدی بیشترین تورم فصلی در بهار سال گذشته، هرمزگان قرار گرفته است که بر اساس آمار‌ها تورم فصلی این استان معادل ۳۱.۹ درصد بوده است.

سومین استان با بیشترین تورم فصلی در بهار ۱۴۰۲ البرز بوده است. طبق آمار‌ها تورم فصلی در این استان در بهار سال گذشته ۲۷.۸ درصد بوده است. می‌توان گفت این استان به دلیل نزدیکی به پایتخت، تورم فصلی بالایی را در بهار تجربه کرده است.

پایتخت تورم مسکن

کمترین نرخ تورم فصلی مسکن در استان ایلام

در میان استان‌های کشور سه استان ایلام، گلستان و گیلان کمترین تورم فصلی مسکن را در بهار ۱۴۰۲ تجربه کرده‌اند. در این میان تورم فصلی استان ایلام با ۱۱.۳ درصد کمترین سطح در میان استان‌های کشور را داشته است.

همانطور که عنوان شد بر اساس آمار در جایگاه‌های بعدی استان‌های شمالی کشور قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال استان گلستان با تورم فصلی ۱۱.۵ درصدی و استان گیلان با تورم فصلی ۱۲.۷ درصدی به ترتیب کمترین تورم فصلی بهار ۱۴۰۲ را به ثبت رسانده‌اند.

به طور کلی می‌توان گفت در میان سه استانی که بیشترین تورم مسکن را داشته‌اند نقش استان‌های مرکزی بیشتر و در میان سه استانی که کمترین تورم مسکن را در بهار سال گذشته داشته‌اند نقش استان‌های شمالی پررنگ‌تر بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون