کد خبر: ۵۲۰۷۸
۱۴:۴۵ -۱۰ فروردين ۱۴۰۳
نماینده مردم خاش در مجلس گفت: با شعار جراحی اقتصادی و اینکه بنا بود خیلی خللی در زندگی مردم ایجاد نشود، دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد خیلی زود قیمت همه اقلام و خدمات با رشد زیادی مواجه شد و متاسفم که باید بگویم، برخی از خانواده‌ها باید کلی تلاش کنند تا بتوانند یک کیلو گوشت خریداری کنند.

اسماعیل حسین زهی

نشان تجارت - محمد آیتی: اسماعیل حسین‌زهی، نماینده مردم خاش در مجلس در خصوص مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس یازدهم گفت: به باور من شرایط نامساعد معیشتی خانواده‌ها مهم‌ترین دلیل کاهش مشارکت مردم در انتخابات بود.

او افزود: دولت یک‌سری تعهداتی به مردم داد و سعی در به وجود آوردن امید کرد. به طور مثال با شعار جراحی اقتصادی و اینکه بنا بود خیلی خللی در زندگی مردم ایجاد نشود، دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد، اما خیلی زود قیمت همه اقلام و خدمات با رشد زیادی مواجه شد و متاسفم که باید بگویم، برخی از خانواده‌ها باید کلی تلاش کنند تا بتوانند یک کیلو گوشت خریداری کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: تمرکز دولت سیزدهم، ایجاد درآمد از طریق مالیات گرفتن بوده و هست در حالی که بهبود شرایط اقتصادی کشور و معیشتی مردم، نیازمند کار‌های مهم و عنایت ویژه دولت است و از طرفی، انتظار از مجلسی که انقلابی نامیده شد، بیشتر از این بود.

حسین‌زهی اظهار کرد: فردی که تحت پوشش کمیته امداد است و برق مصرفی او مشخص است و هر سال مبلغ ناچیزی بابت آن پرداخت می‌کرده، مدتی شده که با همان میزان مصرف باید قبض‌هایی با مبلغ بسیار زیادتر از گذشته را پرداخت کند. طبیعی است وقتی در ابعاد مختلف شاهد افزایش قیمت‌ها بوده و هستیم، گله‌مندی مردم را به همراه داشته باشد.

او گفت: یکی از دلایل مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس دوازدهم این بود که مجلس کنونی نتوانست آن‌طور که باید و شاید به مطالبه و نیاز‌های مردم پاسخ در خور توجهی دهد. متاسفانه، هم مجلس یازدهم و هم دولت سیزدهم، ناکارآمدی‌هایی را از خود بروز دادند که اعتماد خیلی از مردم فرو ریخت.

نماینده خاش در مجلس افزود: قطعاً در کنار چالش‌های اقتصادی که در کشور وجود دارد و دامن خانواده‌ها را گرفته است، مشکلات دیگر هم در بخش‌های مختلف داشته‌ایم، اما به طور ویژه و خاص باید به موضوع ناکارآمدی مجلس و دولت در بحث اقتصاد و معیشت مردم اشاره کرد. مطمئن باشید اگر وضعیت اقتصادی خانواده‌های ایرانی بهتر بود، سطح و میزان مشارکت مردم در انتخابات به مراتب بالاتر می‌رفت.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: من فکر نمی‌کنم با این دست فرمان دولت و افرادی که در این تشکیلات بر سر کار هستند در این یک سال و نیم باقی‌مانده، شاهد بهبود خاص اوضاع باشیم. لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کاملاً این موضوع را بر من روشن کرد که قرار نیست تغییر خاصی در اقتصاد و معیشت مردم شکل بگیرد. جای تاسف دارد که دولت برای تامین بخش عمده‌ای از درآمد خود، چشم به مالیات گرفتن از مردم دوخته است.

منبع: منیبان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون