نشان تجارت - تیک تاک، سریعترین پلتفرم در حال رشد در جهان در حال حاضر است و هیچ نشانهای از کند شدن این روند را نشان نمیدهد. این روزها، همه از افراد مشهور گرفته تا افراد عادی، از پلتفرم اجتماعی پررونق برای بازاریابی شبکههای اجتماعی استفاده میکنند. اما، تیک تاکرها چقدر درآمد دارد و چگونه آن را به دست میآورند؟
تیک تاک در سال ۲۰۱۷ توسط شرکت چینی بایت دنس راه اندازی شد. این اپلیکیشن بیشترین دانلود را در آمریکا در سال ۲۰۲۰ داشت. بزرگسالان جوان با ۴۱ درصد از کاربران بین سنین ۱۶ تا ۲۴ سال، بیشترین استفاده را از تیک تاک دارند. این نسل که به عنوان نسل زد هم شناخته میشود، تمایل زیادی به تعامل دارد، زیرا دائما از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند.
تیک تاک به تولیدکنندگان محتوا اجازه میدهد ویدئوهای کوتاه ۳۰ تا ۶۰ ثانیهای از خود در حال رقص، سینک لب، کمدی و اجرای موسیقی بسازند. برندها حتی متوجه شده اند که میتوانند از تیک تاک به عنوان راهی برای تبلیغات استفاده کنند. تیک تاک واقعا به یک برنامه چند وجهی با فرصتهای مختلف تبدیل شده است، اما تولیدکنندگان محتوا در تیک تاک چقدر درآمد دارند؟
مانند بسیاری از برنامههای شبکههای اجتماعی، اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوای محبوبی هستند که به نام تیک تاکر شناخته میشوند. این تیک تاکرها ممکن است جوان باشند، اما در پاسخ به این که تیک تاکرها چقدر درآمد دارد؟ باید بگوییم آنها بسیار بیشتر از یک نوجوان عادی درآمد دارند. ماشینحسابهای آنلاین زیادی وجود دارند که درآمدهای تخمینی تیک تاک را از حسابهای تولیدکنندگان محتوای محبوب محاسبه میکنند. تیک تاک چگونه متوجه میشود که تولیدکنندگان محتوای تیک تاک چقدر پول دریافت میکنند؟ و تیک تاکر چقدر حقوق میگیرند؟ پاسخ کوتاه این است: خارج از تیک تاک.
تیک تاکرها چقدر درآمد دارد؟ پاسخ به این سوال که تولیدکنندگان محتوای تیک تاک چقدر برای کار خود درآمد دارند، میتواند سخت باشد. بسیاری از درآمدهای آنها، به محل زندگی آنها و همچنین محل زندگی دنبال کنندگان آنها بستگی دارد.
برخلاف یوتیوب و سایر پلتفرمها، تیک تاک از تبلیغات به تولیدکنندگان محتوا، پولی پرداخت نمیکند. حتی هنوز هم، تولیدکنندگان محتوا که حدود ۱۰۰ هزار فالوور یا بیشتر دارند، میتوانند ماهیانه ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار دستمزد دریافت کنند. تولیدکنندگان محتوایی که یک میلیون فالوور یا بیشتر دارند، میتوانند ماهیانه ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار دستمزد دریافت کنند. اما کسانی که زیر یک میلیون فالوور دارند، متاسفانه معمولا هیچ درآمدی ندارند. وقتی صحبت از میزان درآمد تیک تاکرها میشود، محققان میگویند که ستارههای تیک تاک میتوانند تا یک میلیون دلار در هر پست درآمد داشته باشند. برخی از موفقترین کاربران تیک تاک در آمریکا مستقر هستند.
در اینجا برخی از رایجترین روشهایی که سازندگان مورد علاقه شما از پلتفرم تیک تاک کسب درآمد میکنند، آورده شده است. فراتر از پاسخ به «چقدر تیک تاکرها درآمد دارد؟»، سادهترین و رایجترین راه برای کسب درآمد در تیک تاک، پخش زنده است. وقتی تولیدکنندگان محتوای محبوب در تیک تاک، به طور زنده پخش میکنند، دنبالکنندگان میتوانند چیزی را که «سکه» نامیده میشود به آنها هدیه دهند. هنگامی که کاربر تیک تاک هستید، میتوانید سکه را در پروفایل خود خریداری کنید. خرید صد سکه ۱.۳۹ دلار هزینه دارد.
سپس، هنگامی که یکی از تولیدکنندگان محتوای مورد علاقه شما به صورت زنده پخش میشود، میتوانید به عنوان روشی برای تشکر از محتوایی که در تیک تاک ارسال میکنند، سکههایی برای آنها بفرستید. این به نوعی مانند یک ارز مجازی است. یک کاربر میتواند از ۱۰۰ تا ۱۰۰۰۰ سکه خریداری کند. هنگامی که یک سازنده مقدار مشخصی سکه دریافت کرد، میتواند این سکهها را با پول واقعی از طریق PayPal مبادله کند.
برای پخش لایو، یک تولیدکننده محتوا باید حداقل ۱۰۰۰ دنبال کننده داشته باشد. در توضیح بیشتر، «تولیدکنندگان محتوی تیک تاک چقدر درآمد دارند؟»، یا بهتر است بگوییم چقدر میتوانند درآمد داشته باشند، برای تولیدکنندگان محتوا کافی نیست که فقط به صورت زنده ادامه دهند. آنها باید در پخش لایو، فعال باشند و با طرفداران خود با نامشان تماس بگیرند و سوال بپرسند.
با این حال، محدودیتی برای میزان درآمد تیک تاکرها برای زندگی خود وجود دارد. به عنوان مثال، حداکثر مقدار پولی که تخمین زده میشود توسط تیک تاکرها در لایو به دست میآید، بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار است. برخی از تولیدکنندگان محتوا حتی تا آنجا پیش میروند که به طرفداران خود پیام میدهند و از آنها میخواهند که به آنها کمک مالی کنند.
معاملات برند و اینفلوئنسر مارکتینگ بسیاری از سازندگان تیک تاک که در این برنامه محبوب هستند، از برندها میخواهند که با آنها تماس بگیرند و از آنها بخواهند برای تبلیغات اینفلوئنسر با آنها شریک شوند. برندها همیشه به دنبال افرادی با دنبال کنندگان زیاد هستند.
بنابراین، اگر تیک تاکرها یک خالق برتر باشد، چقدر درآمد دارد؟ درآمد تخمینی حدود ۵۰، ۰۰۰ تا ۱۰۰، ۰۰۰ دلار در هر پست برای یک مشارکت تجاری موفق است. اما برای رسیدن به این میزان موفقیت، مهم است که نوع محتوایی که تیک تاکر تولید میکند، به نوعی با برند مرتبط باشد. به عنوان مثال، چارلی دی آملیو محبوب تیک تاکر اغلب در حساب کاربری خود در مورد عشق خود به قهوه سرد دانکین دوناتس صحبت میکرد، حتی مرتبا با یک فنجان دانکین در دست میرقصید. او به زودی با دانکین دوناتس، قرارداد شراکت بست و حتی نوشیدنی به نام «چارلی» به افتخار او تولید شد. علاوه بر این، چارلی داملیو و خواهر بزرگترش، دیکسی دی املیو که طرفداران زیادی نیز دارد، با شرکت لوازم آرایشی مورفی معامله تجاری دارند. آنها خط آرایش خود را دارند که به سرعت بسیار محبوب شده است.
راه دیگری که برندها میتوانند با تولیدکنندگان محتوا ارتباط برقرار کنند، از طریق برنامهای به نام برنامه تولیدکنندگان محتوا تیک تاک است. این برنامه فقط دعوتنامه است و تیک تاک فقط در صورتی از شما دعوت میکند که بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده داشته باشید. شما میتوانید خارج از این برنامه معاملاتی را با نام تجاری انجام دهید، اما این برنامه راهی عالی برای برندهاست تا بفهمند که آیا واقعا میخواهند با شما کار کنند یا خیر. هنگامی که به برنامه ملحق میشوید، یک «کیت رسانه ای» دریافت میکنید که جمعیتی را نشان میدهد که تیک تاک شما را بیشتر مشاهده میکند و این که میزان مشارکت در پستهای شما چقدر است.
بسیاری از برندها، رویدادهایی را برای انتشار محصولات مختلف یا صرفا برای تبلیغ ایجاد میکنند. این یک راه عالی برای جلب توجه زیاد با حضور اینفلوئنسرها، پست کردن در مورد رویداد، یا به نوعی نمایندگی آنها است. این برند برای این رویدادها نیز پول مناسبی پرداخت خواهد کرد.
برخی از تیک تاکرها حتی برنامه دیدار و احوالپرسی خود را ایجاد میکنند تا دنبال کنندگان، فرصتی برای ملاقات با آنها داشته باشند. چارلی داملیو یک دیدار و احوالپرسی داشت که در آن از دنبال کنندگان، ۱۰۰ دلار هزینه کردند تا فرصتی برای دیدار با او داشته باشند.
او تمام درآمد حاصل از این دیدار را به امور خیریه اهدا کرد، اما این همچنان راهی عالی برای او بود تا برند شخصی خود را ایجاد کند و دنبال کنندگان بیشتری به دست آورد. بسیاری از برندها هم تیک تاکرها را به عنوان وبلاگ نویس جدید میبینند. بسیاری از برندهای معتبر ستارههای نسل زد را به رویدادهای برند خود دعوت کرده اند. به عنوان مثال، چارلی داملیو به هفته مد میلان دعوت شد و در آنجا، از او خواسته شد در فشن شوی پاییز ۲۰۲۰ پرادا در ردیف جلو بنشیند. او بسیاری از نمایشها را مستند کرد که هم به نفع چارلی و هم پرادا بود.
تیک تاکرها همچنین از طریق فروش کالاها، درآمد کسب میکنند. تیک تاکرها از روندی پیروی کردند که بسیاری از یوتیوببرهای محبوب مانند دیوید دوبریک از آن استفاده کردهاند. آنها این کار را با فروش کالا بر اساس یک برند انجام میدهند. همچنین، تیک تاکرها با افزودن پیوند به فروشگاه خود در پروفایل خود و همچنین در تمام حسابهای شبکههای اجتماعی خود، کالا را به فروش میرسانند.
بدون شک داشتن یک شرکت بهترین راه برای کسب درآمد از هر اپلیکیشنی است. همچنین انجام کاری که تبلیغ متقابل نامیده میشود بسیار مهم است. بسیاری از تیک تاکرها هم ویدئوهای خود را در اینستاگرام یا کانال یوتیوب برای جلب فالوور و توجه بیشتر ارسال میکنند.