کد خبر: ۵۰۵۶۲
۰۸:۵۶ -۱۶ بهمن ۱۴۰۲
نداشتن نقشه روشنایی برای ساختمان یکی از اشتباهات رایج این حوزه محسوب می‌شود. برای اینکه نورپردازی شما اصولی باشد لازم است برای ساختمان خود نقشه نورپردازی تهیه کنید. در این نقشه بنا به نوع کاربری فضا، متراژ و سلیقه مشتری نوع نور لازم تعیین می‌شود.

نشان تجارت - نورپردازی منزل یکی از عوامل مهم برای ایجاد آرامش و زیبایی در فضای داخلی است. اما در این حرفه ممکن است اشتباهاتی توسط مجریان صورت پذیرد. برای دریافت بهترین نتیجه، لازم است قوانین نورپردازی را در نظر بگیرید.

نداشتن نقشه روشنایی برای ساختمان یکی از اشتباهات رایج این حوزه محسوب می‌شود. برای اینکه نورپردازی شما اصولی باشد لازم است برای ساختمان خود نقشه نورپردازی تهیه کنید. در این نقشه بنا به نوع کاربری فضا، متراژ و سلیقه مشتری نوع نور لازم تعیین می‌شود.

پیشنهاداتی برای نورپردازی هر قسمت از ساختمان

  1. سقف:

اگر محیط شما کوچک است با چند ترفند ساده می‌توانید فضا را بزرگتر نمایش دهید. مثلاً نور سقف خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که قسمتی از دیوار را نیز پوشش دهد و مرز بین دیوار و سقف محو شود. لامپ های هالوژن‌ را با فاصله یک متر از یکدیگر و یک متر و نیم از دیوار تنظیم کنید تا نور یکنواختی داشته باشید. این نور ملایم فضا را آرام‌تر و زیباتر می‌کند. در صورتیکه منزل شما کوچک است استفاده از لوسترهای بزرگ و عمودی را فراموش کنید (دوره استفاده از این لوسترها گذشته است)

  1. نورپردازی سالن پذیرایی:

نور خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که اجسام روی یکدیگر سایه ایجاد نکند. برای ایجاد توجه به تابلوها و وسایل تزئینی حتماً از نورهای تأکیدی روی همان وسیله استفاده کنید. از تنظیم نور روی گیاهان غافل نشوید. حداکثر استفاده از نور طبیعی محیط را داشته باشید.

  1. نورپردازی سرویس بهداشتی:

شاید تجربه کرده‌اید که نورپردازی سرویس بهداشتی چقدر می‌تواند در ایجاد فضایی مطلوب‌تر موثر باشد. نور سرویس بهداشتی بهتر است نور نچرال انتخاب شود. با یک تغییر ساده می‌توانید نور سرویس بهداشتی خود را بیشتر و مطلو‌ب‌تر کنید. مثلاً به جای لامپ‌ها از براکت استفاده کنید و یا دور آئینه خود را با ریسه‌های نور تزئین کنید. این کارهای کوچک تغییرات بزرگی برای شما به همراه دارد.

  1. آشپزخانه:

آشپزخانه یکی از فضاهایی است که زمان زیادی در آن صرف می‌شود، پس نورپردازی آن باید به گونه‌ای باشد که چشم و ذهن را خسته نکند. در نورپردازی مدرن استفاده از لاین‌های نوری و یا ریسه‌های شلنگی زیر و داخل کابینت‌ها موجب شده تا فضای روشن‌تر و نور یک دست‌تری را در آشپزخانه داشته باشیم. نور روی میز غذاخوری با اپن آشپزخانه نیز یکی از فضاهای مورد توجه در آشپزخانه است. بهتر است نور در این قسمت با فاصله 70 سانتی متر از سطح میز نصب شود.

ثبت سفارش عمده در سایت هدایت گستر hedayatgostar.com، کار بسیار ساده‌ای است و می‌توانید لامپ LED، هالوژن و کم مصرف خود را با بالاترین کیفیت و پایین‌ترین قیمت، سفارش دهید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون