کد خبر: ۵۰۱۴۹
۰۸:۳۳ -۲۲ دی ۱۴۰۲
رییس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: فرصت های تعامل و همکاری با شرایط فعلی در این نهاد در انفعال کامل قرار گرفته است.

اتاق بازرگانی ایران

نشان تجارت - «محمود تولایی» با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران اکنون در شرایط نامساعدی قرار دارد، اظهار داشت: از نظر قانونی این نهاد بخش خصوصی مشاور سه قوه محسوب می‌شود که باید مورد اعتماد نیز باشد.

وی افزود: در شرایطی که اعتماد یا تفاهمی از سوی سه قوه با اتاق بازرگانی ایران وجود ندارد بخش خصوصی نمی‌تواند در جایگاه مشورت قرار بگیرد، به همین دلیل این اصل قانونی در حال حاضر در شرایط تردید قرار دارد.

تولایی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد که از این مرحله عبور کنیم، تصریح کرد: اعضای اتاق انتظار داشتند مشکلات فعلی طی دو ماه رفع شده باشد، اما طولانی شدن این روند موجب آسیب دیدن فعالان اقتصادی و بخش خصوصی است.

وی تاکید کرد: وظیفه اتاق بازرگانی ایران دفاع از فعالان اقتصادی، ارائه پیشنهادات موثر در حوزه کسب و کار‌ها و گره گشایی از مشکلات تجار است، اما اکنون بخش‌هایی مانند شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، کمیته ماده ۱۲ و حوزه‌های دیگر در عمل غیر فعال شده اند و جایگاه مشورتی این نهاد دچار تردید شده است.

تولایی گفت: اتاق بازرگانی ایران باید تصمیم بگیرد که از این شرایط عبور کند، ایستایی فعلی آسیب به بخش خصوصی، اقتصاد کشور و تعاملات دو سویه فعالان اقتصادی و کل حاکمیت را به دنبال دارد، زیرا در حال حاضر سه قوه همکاری مناسبی با این بخش ندارند که همه بخش‌های را متضرر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی ایران باید در این زمینه تدبیری بیاندیشد تا از شرایط موجود عبور کند، اظهار داشت: امیدواریم شرایط پیش رو تحولی را در اتاق بازرگانی ایران ایجاد کند تا از شرایط فعلی عبور کنیم.

رییس اتاق بازرگانی کاشان تاکید کرد: مشکلات جاری در اتاق بازرگانی ایران وجود دارد و تعامل، همکاری، مشورت و چانه زنی اتفاق نمی‌افتد، این نهاد در جایگاه انفعال کامل قرار گرفته است و باید با تدبیری از این شرایط عبور کند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون