کد خبر: ۴۹۵۴۳
۱۱:۰۹ -۰۹ آذر ۱۴۰۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
لطف‌ا... سیاهکلی، نماینده قزوین گفت: ما هر جا کم و کسری داشته باشیم، باید راه را برای واردات باز کنیم و در خصوص اینکه چقدر در حوزه ماشین‌آلات سنگین، تولید داشتیم و چه میزان کم و کسری وجود دارد، می‌بایست وزارت صمت به طور شفاف با آمار و ارقام پاسخ دهد.

کمبود ماشین آلات معدنی در ایران

نشان تجارتمریم آیتی: لطف‌ا... سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با نشان تجارت گفت: در خصوص ماشین‌آلات سنگین، چون در سطوح مختلف، این ماشین‌ها تعریف و طراحی می‌شوند، به فرضِ تولیداتِ داخلی، همه نیاز کشور از مسیر برآورده نمی‎شود.

وی افزود: گاهی ما یک قانون را وضع می‌کنیم و سپس مردم و سرمایه‌گذار با چالش روبرو می‌شوند و مثلاً می‌گوییم، چون تولید داخلی داریم، واردات صورت نگیرد. اول از همه باید بررسی کرد تا متوجه شد که تولید داخل، چقدر از نیاز را برآورده کرده که حالا می‌گوییم جلوی واردات را بگیریم.

نماینده قزوین تصریح کرد: ما هر جا کم و کسری داشته باشیم، باید راه را برای واردات باز کنیم و در خصوص اینکه چقدر در حوزه ماشین‌آلات سنگین، تولید داشتیم و چه میزان کم و کسری وجود دارد، می‌بایست وزارت صمت به طور شفاف با آمار و ارقام پاسخ دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: در حال حاضر اکثر معادن کشور، به خاطر کمبود و نبود تکنولوژی و ماشین‌آلات به روز، زیر یک سوم ظرفیت، کار و فعالیت می‌کنند. من معتقدم باید به شرکت هپکو اراک توجه کرد، اما باید نگاه ویژه به نیاز کشور داشت و اگر کمبود محسوس است، دست واردکننده را برای واردات ماشین‌آلات سنگین و ورود تکنولوژی به کشور، باز گذاشت.

سیاهکلی گفت: ما در مجلس اختیار واردات ماشین‌آلات سنیگن نو و کارکرده را داده‌ایم. حال اینکه واردات در حد نیاز انجام می‌شود یا نه را من خیلی اطلاع ندارم و از این‌رو از فعالان معدنی و راه‌سازی می‌خواهم اگر گله و کمبودی دارند، موضوع را به کمیسیون صنایع و معادن مجلس اطلاع دهند تا نسبت به بررسی آن، اقدامات لازم صورت بگیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون