کد خبر: ۴۹۵۳۰
۰۵:۴۴ -۰۹ آذر ۱۴۰۲
پوکه معدنی برای شیب بندی ساختمان با قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی شناخته می‌شود و بسیاری از نیاز‌های پروژه‌های ساختمانی را برآورده می‌کند.

نشان تجارت - پوکه معدنی برای شیب بندی ساختمان با قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فردی شناخته می شود و بسیاری از نیازهای پروژه های ساختمانی را برآورده می کند. عملیات شیب بندی کف و سقف ساختمان با به کار بردن این مصالح موفقیت بیشتری انجام می گیرد. شیب بندی و کف سازی دو پروسه بسیار مهم در ساختمان های امروزی به شمار می روند و به همین خاطر تامین مواد اولیه مناسب برای هر یک از این بخش بندی ها اهمیت بسیار زیادی دارد. 

کاربرد پوکه معدنی برای شیب بندی ساختمان

پوکه معدنی برای شیب بندی ساختمان کاربردهای مهمی برای شیب بندی ساختمان دارد و استفاده از این متریال در این حوزه حائز اهمیت است. برای کارایی بهتر پوکه های معدنی در نظر گرفتن نوع و مدل آن ها و نکات استفاده از هر یک نیز اهمیت دارد. روش انتخاب پوکه ها نیز برای هر یک از موارد استفاده از آن ها در پروژه های ساختمانی اهمیت دارد.

شیب بندی در بخش بندی های مختلفی از ساختمان انجام می گیرد. اجرای آن برای حفظ استحکام سازه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شیب بندی کف یا طبقه اول یکی از مهمترین کاربردهای پوکه برای شیب بندی است. در این بخش از انواع پوکه های دانه درشت استفاده می شود. در بخش بعدی مرحله شیب بندی پشت بام انجام می شود که یکی از مهمترین قسمت های پروژه های ساختمانی است. در این بخش از پوکه های بادامی استفاده می کنند که متناسب با شرایط پشت بام ساختمان های امروزی است. در بخش بعدی برای کاربرد پوکه معدنی برای شیب بندی ساختمان مرحله شیب بندی میان طبقات مورد توجه قرار می گیرد. در این بخش نیز از پوکه های ریز مانند نخودی استفاده می کنند که استحکام فواصل بین طبقات را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. 

مزایای استفاده از پوکه معدنی برای شیب بندی ساختمان

پوکه معدنی برای شیب بندی ساختمان مزایای بی شماری خواهد داشت. هر یک از این پوکه ها بخش مهمی از نیازهای ساختمان های امروزی را برآورده می کنند و وجود آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برخی از مزایای استفاده از این مصالح در مرحله شیب بندی ساختمان های امروزی به شرح زیر هستند:

حفظ استحکام ساختمان

استفاده از نوع مناسب پوکه در هر یک از بخش های ساختمان برای شیب بندی، سبب حفظ استحکام سازه مورد نظر خواهد شد. در هر یک از قسمت های ساختمان های امروزی از پوکه های دانه درشت یا ریز استفاده می کنند. با استفاده از آن ها میزان مقاومت هر یک از سازه ها در برابر آسیب های گوناگون افزایش می یابد. افزایش مقاومت سازه در برابر زلزله نیز از مزایای استفاده از پوکه معدنی برای شیب بندی ساختمان به شمار می رود. با این وجود ساختمان شما در برابر این بلایای طبیعی غیر قابل پیشبینی محافظت خواهد شد. 

کاهش هزینه های ساخت و ساز پروژه های عمرانی

با به کار بردن پوکه های معدنی در شیب بندی هزینه های ساخت و ساز به طرز چشم گیری کاهش پیدا می کنند. در صورتی که از این پوکه ها برای شیب بندی پروژه استفاده کنید نیازی به خرید مواد جانبی نخواهید داشت. در نتیجه هزینه های اجرای کار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کنند. 

افزایش سرعت ساخت و ساز در پروژه

در صورتی که از پوکه ها به عنوان مصالح اصلی شیب بندی استفاده کنید با سرعت عمل بیشتری این بخش از پروژه را در قسمت های مختلف اجرا خواهید کرد. سهولت در استفاده از پوکه ها سرعت عمل کار را در هر یک از مراحل افزایش می دهد. 

افزایش عمر مفید سازه ها

در صورتی که در هر یک از بخش های ساختمان از پوکه معدنی استفاده شود، عمر و دوام هر بخش افزایش می یابد. در صورتی که به حفظ مقاومت سازه های ساختمانی در برابر آتش سوزی و حریق اهمیت می دهید، حتما باید از پوکه های معدنی در شیب بندی و کف سازی ساختمان استفاده کنید. با وجود این مصالح فرسودگی سازه ها در طولانی مدت کاهش می یابد. 

کاهش نفوذ حشرات موذی در سازه ها

در صورت استفاده از پوکه های معدنی حشرات موذی در سازه ها کمتر نفوذ می کنند. کاهش نفوذ این جانوران در سازه های ساختمانی، آرامش خاطر را برای ساکنین به همراه می آورد. به همین خاطر این مصالح در سال های اخیر بسیار پر طرفدار شده اند. 

افزایش عایق بندی ساختمان

با به کار بردن پوکه های معدنی، عایق کاری اجزای مختلف ساختمان نیز با کیفیت بسیار بالایی همراه خواهد شد. با استفاده از این مصالح سازه های موجود در ساختمان در برابر گرما و صوت عایق کاری خواهند شد. 

ویژگی پوکه معدنی برای شیب بندی ساختمان

پوکه مناسب برای شیب بندی ساختمان وزن بسیار سبکی دارد و همین ویژگی مهم به مقاومت کل سازه ساختمانی می انجامد. برای سبک سازی ساختمان های امروزی عمدتا از پوکه های معدنی در مدل های دانه ریز و دانه درشت استفاده می کنند. به علاوه استفاده از پوکه های معدنی سبب سهولت در برق کشی، لوله کشی و سایر فرایندهای اجرایی در ساختمان های امروزی خواهد شد. به همین خاطر توصیه می کنیم این متریال را برای اجرای شیب بندی و کف سازی در محیط به کار ببرید. 

داشتن تنوع بالا در میان این پوکه ها نیز از ویژگی های مهم و کاربردی این مصالح به شمار می رود که سبب برتری این اقلام نسبت به سایر مصالح مشابه در دنیای صنعت شده است. شما می توانید هر یک از این مدل ها را برای پروژه های مختلف به کار ببرید. 

جمع بندی

پوکه های معدنی در مدل های گوناگون و با رنج قیمتی متنوعی برای اجرای هر یک از بخش های پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار می گیرند. هر یک از دسته بندی های این مصالح با ویژگی ها و مزایای مهمی در روند اجرای ساختمان سازی همراه هستند. استفاده از پوکه ها در راستای سبک سازی، مقاوم سازی، کاهش هزینه ها و.... در پروژه های عمرانی کنونی انجام می شود. در این بخش برخی از مزایای استفاده از این سازه ها در شیب بندی اجزای مختلف ساختمان را ارزیابی کردیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون