کد خبر: ۴۹۳۴۷
۰۹:۱۲ -۲۵ آبان ۱۴۰۲
شهر تاریخی شیراز را می‌توان توریست پذیر شهر کشورمان دانست و همین موضوع باعث شده در شهر شیراز شاهد هتل ها و اقامتگاه های گوناگونی باشیم.

تور داخلی شیراز گردی

نشان تجارت - این روزها تورهای گردشگری بسیار مورد استقبال گردشگران قرارگرفته است. یکی از جذاب‌ترین تورهای گردشگری را می‌توان به شهر زیبای شیراز نسبت داد. شیراز معروف به شهر بهارنارنج و مشاهیر بزرگ یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است. فرقی ندارد شهروند شیراز هستید یا مسافر درهرصورت توصیه می‌شود با انتخاب تور داخلی شیراز گردی، از مرکز شهر فاصله بگیرد و با پدیده‌های شگفت‌انگیز این شهر آشنا شوید.

شهر تاریخی شیراز را می‌توان توریست پذیر شهر کشورمان دانست و همین موضوع باعث شده در شهر شیراز شاهد هتل ها و اقامتگاه های گوناگونی باشیم. اگر در سفر به شیراز به دنبال اقامتی راحت با دسترسی آسان به جاذبه های گردشگری هستید، هتل پارک سعدی شیراز بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

از جاذبه های تاریخی شیراز که بگذریم، در اطراف شیراز مکان های تفریحی متنوعی وجود دارد که موردتوجه گردشگران و تورهای قرارگرفته است. در ادامه می‌خواهیم پرطرفدارترین تور داخلی شیراز گردی را به شما معرفی کنیم.

تور گردشگری گذر تاریخی سنگ سیاه

وقتی سخن از جاذبه های تاریخی شیراز است اغلب افراد ناخودآگاه تصویر آرامگاه شاعران یا باغ های تاریخی ایران در ذهنشان تداعی می‌شود؛ اما اگر دوست دارید در کوچه‌پس‌کوچه‌های قدیمی قدم بزنید و از خانه‌ها و بناهای تاریخی شهر بازدید کنید با تور داخلی شیراز گردی همراه شوید.

محل قدیمی گذر سنگ سیاه در چند قدمی یکی از ورودی آرامگاه شاه‌چراغ قرارگرفته است و ضلع جنوبی آن به دروازه کازرون منتهی می‌شود. در گذشته دروازه کازون محله جدایی محسوب می‌شد، اما امروزه با گذر سنگ سیاه ادغام‌شده است.

ازآنجایی‌که این محله تاریخی دارای کوچه‌های تودرتو و تنگ است و همچنین بناهای تاریخی بسیاری را در خود جا کرده است اغلب افراد ترجیح می‌دهند با تور داخلی شیراز گردی نیم روزه از محله سنگ سیاه بازدید کنند.

معمولاً در برنامه تور گذر تاریخی سنگ سیاه شیراز، از اماکن تاریخی همچون محله سنگ سیاه، بی‌بی دختران، خانه فروغ‌الملک، خانه مصطفوی، مسجد مشیر، بازارچه ارامنه، کلیسا حضرت مریم، آرامگاه سیبویه و گذر داش اکل بازدید می‌شود.

وسایل موردنیاز جهت تور:

  • بطری آب یخ‌زده
  • کفش مناسب برای پیاده‌روی
  • کلاه و عینک آفتابی

تور پیست اسکی پولادکف

تور پیست اسکی پولادکف

یکی از پرطرفدارترین تور داخلی شیراز گردی در زمستان، تور پیست اسکی پولادکف است. در روزهای سرد زمستانی که کمتر شاهد بارش برف در شیراز هستیم، تفریحات زمستانی در پیست اسکی پولادکف موردتوجه افراد قرارگرفته است.

پیست اسکی پولادکف در یکی از مجهزترین و استانداردترین پیست‌های کشورمان می‌باشد که در 88 کیلومتری شمال شیراز واقع‌شده است. با بارش برف در زمستان، پیست اسکی پولادکف به یکی محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری شیراز تبدیل می‌شود و همین موضوع باعث شده تورهای زیادی به مقصد پیست پولادکف برگزار شود.

پیست پولادکف از امکانات تفریحی و رفاهی بسیار خوبی برخوردار است به همین دلیل به‌عنوان یکی از بهترین پیست های کشورمان معرفی می‌شود. از امکانات ورزشی تفریحی این مجموعه می‌توان به مدرسه اسکی، تله‌کابین، موتور برفی، تیوب سواری، تلسکی و... اشاره کرد.

جالب است بدانید پیست پولادکف تنها مقصدی برای زمستان نیست، بلکه امکانات نظیر دوچرخه‌سواری، سوارکاری، زمین چمن و... موجب شده، این مجموعه تفریحی حتی در گرم‌ترین روزهای سال میزبان گردشگران باشد.

شاید وجود پیست اسکی در مناطق جنوبی کشور کمی عجیب به نظر برسد، اما شیرازی‌ها با 2 ساعت رانندگی به یکی از بهترین پیست اسکی‌های ایران خواهند رسید.

وسایل موردنیاز جهت تور:

  • لباس گرم
  • عینک آفتابی
  • کوله‌پشتی سبک
  • غذای سبک

تور تنگه بله برم

زیبایی‌های شهر شیراز تنها به جاذبه های تاریخی ختم نمی‌شود، بلکه در اطراف این شهر جاذبه های طبیعی شگفت‌انگیزی وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. یکی از جذاب‌ترین تور داخلی شیراز گردی، تور تنگه بله برم است که در منطقه دشمن زیاری استان فارس واقع‌شده است.

این منطقه گردشگری دارای چندین حوضچه شنا و آبشار در انتهای مسیر است که توجه گردشگران ماجراجو را به خود جلب کرده است. اگر به تنگه نوردی و پیمایش صخره علاقه‌مند هستید، توصیه می‌شود تور تنگه بله برم شیراز را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

از ویژگی‌های تور تنگه بله برم شیراز می‌توان به 15 دقیقه شنا کردن در مسیری با دیواره‌های عمودی در دو طرف و عبور از مسیری دست به سنگ به روش تنوره اشاره کرد.

تنگه بله برم با آب‌وهوای خنک و طبیعتی سرسبز یکی از بهترین تور داخلی شیراز گردی در تابستان می‌باشد. گردشگران می‌توانند در روزهای گرم تابستان با تور یک‌روزه تنگه بله برم در این تنگه حسابی آب‌تنی کنند.

وسایل موردنیاز برای تنگه پیمایی:

  • کفش راحت برای پیاده‌روی و تنگه نوردی
  • لباس اضافه
  • ناهار سبک
  • عینک و کلاه آفتابی
  • کوله‌پشتی سبک
  • آب و بطری آب یخ‌زده

تور طبیعت‌گردی ده گردو

ده گردو روستایی از توابع شهرستان ممسنی استان فارس می‌باشد. غار این روستا با طبیعتی فوق‌العاده زیبا یکی محبوب‌ترین از جاذبه های گردشگری شیراز بشمار می‌رود. این جاذبه گردشگری با ویژگی‌های خاص، گردشگران زیادی را به سمت خود کشیده است و در تابستان این منطقه میزبان تورهای طبیعت‌گردی بسیاری می‌باشد.

از جذابیت این منطقه می‌توان به دره‌ای پوشیده از درختان بلوط که اطراف آن درختان سیب قرارگرفته است، اشاره کرد که از وسط آن رودخانه‌ای پر آب عبور می‌کند. البته زیبایی‌های این جاذبه در اینجا به پایان نمی‌رسد، بلکه غار ده گردو از شگفت‌انگیزترین بخش‌های این جاذبه گردشگری است.

غار ده گردو که در میان تور داخلی شیراز گردی بسیار محبوب است چراکه جذاب‌ترین غارهای کشورمان بشمار می‌رود. این غار آبی با قندیل‌های بسیار زیبا در بدو ورود هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند. غار نوردی در غار ده گردو بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود و این غارنوردی به‌صورت گروهی قطعاً لذت دوچندانی خواهد داشت. توجه داشته باشید هنگام پیمایش غار، جوانب احتیاط را رعایت نمایید.

غار آبی ده گردو در 90 کیلومتری شیراز و در مسیر دشمن زیاری به نورآباد واقع‌شده است. اگر در سفر به شیراز علاقه‌مند به بازدید از غار ده گردو هستید، توصیه می‌شود هتل رویال شیراز که یکی از بهترین هتل های 4 ستاره است را برای اقامت انتخاب کنید و پس از استراحت تنها با 1 ساعت رانندگی خودتان را به این جاذبه گردشگری شگفت‌انگیز برسانید.

وسایل موردنیاز غار پیمایی:

  • کفش مناسب برای پیاده‌روی و کوهنوردی
  • کوله شخصی سبک
  • لباس اضافه
  • کلاه و عینک آفتابی
  • ناهار سبک
  • کاور ضدآب موبایل

تور طبیعت‌گردی ده گردو

تور روستاگردی فاروق

با فرارسیدن فصل میوه بهشتی انار، روستای فاروق به یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای تور داخلی شیراز گردی بشمار می‌رود. این روستای سرسبز با آب‌وهوای دلپذیر در شهرستان مرودشت استان فارس واقع‌شده است. اگر از شلوغی و هیاهوی شهر خسته شده‌اید و به دنبال آرام و خوش آب‌وهوا هستید، قطعاً روستای فاروق شیراز گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.

اسناد تاریخی موجود نشان می‌دهد که روستای فاروق یکی از دروازه‌های شهر استخر یزد بوده است و این بنا به‌عنوان روستایی 7 هزارساله معرفی می‌شود. در روستای فاروق علاوه بر باغ‌های سرسبز، خانه‌هایی با معماری سنتی به چشم می‌‌خورد که جلوه بسیار زیبایی را به روستا بخشیده است.

بسیاری از افراد روستای فاروق را به انارهای سرخ و نابش می‌شناسند. معمولاً هرسال از دهم تا بیستم آبان ماه جشنواره جذاب و باشکوه انار در این روستا برگزار می‌شود. جالب است بدانید انار مرغوب این منطقه به ثبت ملی رسیده است.

در جشنواره انار مردمان این روستا بیش از 50 غرفه برپا می‌کنند، این غرفه‌ها شامل محصولات کشاورزی همچون انار، رب انار، گردو، صنایع‌دستی و... می‌باشد. در جشنواره انار روستای زیبای فاروق میزبان گردشگران بسیاری است و تعداد قابل‌توجهی تور گردشگری راهی این روستا می‌شوند.

وسایل موردنیاز جهت تور:

  • زیرانداز
  • بطری آب یخ‌زده
  • کفش مناسب
  • لباس اضافه
  • کلاه و عینک آفتابی

وسایل موردنیاز جهت تور شیراز

جمع‌بندی

درست است شهر شیراز جاذبه های گردشگری بی‌نظیری را در دل خود جا کرده است، اما ممکن است برای شهروندان شیرازی یا مسافران این جاذبه‌ها تکراری شده باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود، با تور داخلی شیراز گردی برای کشف جاذبه های ناشناخته شیراز همراه شوید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون