کد خبر: ۴۹۲۷۱
۱۰:۲۳ -۲۰ آبان ۱۴۰۲
افرادی که در آلمان مشغول به کار هستند ممکن است با پرداخت نکردن به موقع مالیات جریمه شوند یا ممکن است سوالات زیادی در ذهن داشته باشند. حتی بسیاری از افراد مهاجر که به تازگی در آلمان مشغول به کار می‌شوند در پرداخت مالیات با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند. برای همین شناخت آن می‌تواند به پیشگیری از این مشکلات کمک کند.

نشان تجارت - با شناخت انواع مالیات در آلمان متوجه خواهید شد که مالیات بخش بزرگی از آلمان است. از این رو در آلمان نسبت به کشورهای دیگر به مالیات به‌صورت جدی توجه می‌شود. افرادی که در آلمان مشغول به کار هستند ممکن است با پرداخت نکردن به موقع مالیات جریمه شوند یا ممکن است سوالات زیادی در ذهن داشته باشند. حتی بسیاری از افراد مهاجر که به تازگی در آلمان مشغول به کار می‌شوند در پرداخت مالیات با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند. برای همین شناخت آن می‌تواند به پیشگیری از این مشکلات کمک کند.

هر کشوری قوانین مخصوص به خود را دارد. نباید فکر کنید که انواع مالیات در آلمان ممکن است مشابه با انواع مالیات در کشور خودتان باشد. در ادامه با برخی از این مالیات‌ها آشنا می‌شویم:

مالیات غذا و مراکز تفریحی

در بین انواع مالیات در آلمان می‌توان به مالیات غذا و خوراک اشاره کرد. اگر در آلمان، آبجو، قهوه و یا تنباکو بخرید، باید مالیات متفاوتی را پرداخت کنید. برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، قیمت مالیات بر روی محصول درج می‌شود. همچنین در مراکز تفریحی، برخی از مالیات‌ها را باید در نظر بگیرید. در برخی از مراکز تفریحی حتی برای ورود سگ یا حیوان خانگی نیز باید مالیات بدهید. جالب است بدانید نژاد سگ در اخذ مالیات نقش مهمی دارد.

اگر به انجمنی در یکی از کلیساهای آلمان وابسته باشید، باید مالیات کلیسا را هم پرداخت کنید. برخی مناطق دیگر هم هستند که باید برای آنها مالیات بدهید.

اطلاعات مهم در مورد مالیات بر ارزش افزوده در آلمان

مالیات بر ارزش افزوده یکی از انواع مالیات در آلمان است که توسط مشتری نهایی در هنگام خرید محصولات یا خدمات پرداخت می‌شود. بنابراین، به‌عنوان یک مشتری قیمت خالص محصول یا خدمات را باید پرداخت کنید.

به‌عنوان یک قانون، نرخ 19 درصدی مالیات برای هر فروش اعمال می‌شود. در آلمان، کالاهای مصرفی روزانه تنها 7 درصد مالیات دارند. برخی کالاها مانند نان یا شیر مالیات کمتری دارند.

در مورد مالیات بر درآمد در آلمان چه می‌دانید؟

نوع دیگری از مالیات در آلمان که باید به آن توجه کنید، مالیات بر درآمد است. همانطور که از نامش پیدا است، مالیات برای درآمد هر فرد است. سیستم مالیات بر درآمد آلمان، تصادعی است. هر چقدر درآمدتان بیشتر باشد، میانگین نرخ مالیات نهایی شما به 42 درصد نزدیک می‌شود.

  1. مالیات بر درآمد برای کارمندان

اگر در آلمان کارمند باشید، مالیات بر درآمد را باید به‌صورت ماهانه پرداخت کنید. این مالیات به‌صورت خودکار از حقوق‌تان کسر خواهد شد. با این وجود، برخی استثناها در این زمینه وجود دارد. برای مثال، اگر علاوه بر درآمد اصلی‌تان، منبع درآمد دیگری داشته باشید مانند کار نیمه وقت دیگر، در این شرایط مالیات بر درآمدتان تا 410 یورو افزایش می‌یابد.

  1. مالیات برای دانشجویان و معلمان

حتی اگر یک دانشجو باشید، باز هم در آلمان باید مالیات پرداخت کنید. در حال حاضر، کمک هزینه مالیاتی در آلمان برای دانشجویان 9744 یورو است.

  1. محاسبه نرخ مالیات بر درآمد فردی

اگر درآمد سالانه‌تان به 58597 یورو برسد، باید مالیات بدهید. اگر بیشتر از این مقدار درآمد داشته باشید، باید تا 42 درصد مالیات پرداخت کنید. در مورد افراد متاهل، درآمدتان باید دو برابر این مقدار یعنی 117194 یورو باشد.

مالیات در زندگی روزمره در آلمان

انواع مالیات در آلمان آنقدر زیاد است که امکان بررسی همه آنها در یک مقاله وجود ندارد. برای اینکه بخواهیم به‌صورت ساده‌تر به این مسئله بپردازیم، باید به نکات زیر اشاره کنیم:

  • به محض خرید ملک باید مالیات آن را پرداخت کنید.
  • مالیات برق مربوط به برق مصرف شده در خانه است.
  • استفاده از گاز طبیعی و هرگونه سوخت دیگر مشمول مالیات است.

مالیات ماشین در آلمان

اگر بدون ماشین در آلمان زندگی کنید نیمی از لذت مهاجرت را از دست داده‌اید. البته در شهرهای بزرگ با وجود اتوبوس‌های شهری ضرورتاً نیازی به ماشین ندارید، با این وجود بسیاری از افراد داشتن ماشین را انتخاب می‌کنند. برای مالیات ماشین باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • همانند هر چیز دیگری در آلمان، برای ماشین نیز باید مالیات پرداخت کنید. مالیات ماشین به نوع ماشین و نوع موتور ماشین بستگی دارد. محاسبه مقدار مالیات ماشین بسیار ساده است و توسط محاسبه‌گر مالیات ماشین محاسبه می‌شود.
  • فراموش نکنید که نه تنها باید برای ماشین مالیات پرداخت کنید، بلکه در صورت داشتن هر گونه وسیله نقلیه از جمله موتورسیکلت باید مالیات پرداخت کنید.

مالیات برای افراد شاغل

اگر در آلمان صاحب شغل آزاد هستید و یا به‌صورت خود اشتغال کار می‌کنید، باید به انواع مالیات در آلمان توجه کنید. متاسفانه، آلمان پرداخت مالیات برای افراد خود اشتغال را آسان نکرده است. از این رو قبل از هر چیزی اطلاعات لازم را در این زمینه را کسب کنید. بستگی به نوع خود اشتغالی، نوع مالیات در آلمان متفاوت است.

با این وجود، برای مالیات خود اشتغالی مواردی است که باید در نظر بگیرید:

  • در مورد مالیات در آلمان دانش و اطلاعات کافی را به دست آورید.
  • تنها اطلاعات صحیح را به مقامات مالیات ارسال کنید.
  • انواع مالیات در آلمان را بشناسید.
  • با مشاور مالیات یا مشاور مالی مشورت کنید.

کلام آخر

آلمان به خاطر داشتن کیفیت بالای زندگی، مقصد بسیاری از مهاجران است. با زندگی در آلمان به امکانات عالی، حمل و نقل عمومی و فرصت‌های شغلی این کشور دسترسی خواهید داشت. با این وجود، زندگی در آلمان می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. یکی از این چالش‌ها انواع مالیات در آلمان است. نرخ مالیات در آلمان نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بالا است، اما هزینه این مالیات صرف رفاه مردم کشور آلمان می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون