کد خبر: ۴۹۰۹۶
۱۲:۲۷ -۰۵ آبان ۱۴۰۲
رجب رحمانی نماینده تاکستان می‌گوید: عملکرد دولت در برخی زمینه‌ها رضایت‌بخش نبوده است که نمونه آن، بخشنامه کذایی معاون سیاسی سابق وزیر کشور بود که همه را بهم ریخت و اتحاد و انسجام را با چالش روبرو کرد. به گفته خودش هم همچنان روح او بر وزارت کشور حاکم است؛ چنانکه استانداران با یک لجاجتی کار را جلو می‌برند.

رجب رحمانی

نشان تجارت - محمد آیتی: رجب رحمانی نماینده تاکستان یکی از منتقدان جدی مدیریت دولت سیزدهم است. او از برخی رویه‌های دولت گله دارد و می‌گوید انتظارش از دولت آقای رئیسی به مراتب بالاتر از شرایط فعلی بود. در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های مصاحبه وی با رویداد۲۴ را بخوانید:

*‌ در دلسوزی شخص آقای رییس‌جمهور و برخی از اعضای دولت برای حل مشکل، هیچ شکی نداریم اما برخی مدیرانی که دولت در بخش‌های اقتصادی و استانی به کار گرفته است، ضعیف و ناتوان هستند و از طرفی برنامه‌ای هم برای اداره امور ندارند.

*‌ در جلسات علنی و غیرعلنی و دیگر محافلی که با تیم اقتصادی دولت داشتیم، گلایه‌مندی خود را گفته‌ایم اما خروجی کار همینی است که همه می‌بینیم. به طور مثال شعار سال، مهار تورم و رشد تولید است، ولی در برخی قسمت‌ها می‌بینیم که رشد تورم اتفاق افتاده است.

*‌ به طور مثال، گرانی‌های سرسام‌آور و افسار گسیخته در حوزه مسکن و اجاره بها و ... همین‌طور ادامه دارد. همین وضعیت در بخش دارو و درمان هم بیداد می‌کند و چند صباحی هست که قیمت نان را هم بالا بردند. انتظار ما از دولت خیلی بیشتر از این بود و توقع داریم در بخش‌های اقتصادی، جدی‌تر ورود کنند. مجلس هم همراه دولت است و اگر آن‌ها فکر می‌کنند گیری است که با قانون‌گذاری رفع می‌شود، بسم‌الله.

*‌ ما با وجود بی‌مهری‌ها و کم‌لطفی‌های برخی قسمت‌های دولت، در مجلس نهایت همکاری را با آن‌ها داشته‌ایم. به نظرم اگر ترکیب مجلس تغییر پیدا کند، دولت سیزدهم بیشتر قدر مجلس یازدهم را خواهد دانست.

*‌ با وجود اینکه تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص انسجام قوای سه‌گانه، اما عملکرد دولت در برخی زمینه‌ها رضایت‌بخش نبوده است که نمونه آن، بخشنامه کذایی معاون سیاسی سابق وزیر کشور بود که همه را بهم ریخت و اتحاد و انسجام را با چالش روبرو کرد، هرچند که به گفته خودش، همچنان روح او بر وزارت کشور حاکم است و بیراه هم نگفته است چون با وجود جلسات مختلف و استفاده از اهرم‌های نظارتی و اینکه قرار بود تفاهماتی شکل بگیرد، برخی استانداران، وضع را بدتر از گذشته کردند و با یک لجاجتی کار را جلو بردند.

*‌ مملکت‌داری با لجاجت نمی‌شود. باید با آرامش و سعه صدر امور کشور را پیش برد. از ابزار حکومت‌د‌اری، ریاست و فرماندهی، سعه صدر است و باید تحمل پذیرش حرف مخالف را داشت. از این‌رو، ما در مجلس، دولت را براساس شعار‌هایی که داده بود، موفق ندیدیم. «آری، به اتحاد جهان می‌توان گرفت» اگر مدیران کارآمد و متخصص در همه قسمت‌های دولت سیزدهم روی کار بودند، شک نکنید با همه مشکلاتی که کشور دارد، می‌توانستیم وضعیت را تا حد دلخواهی به نفع مردم تغییر دهیم. نمی‌شود اتحاد تنها در شعار باشد و در عمل نشان داده شود هرچه دولت می‌گوید همان است.

*‌ موضوع نظارت برای برخی وزرا خیلی سنگین است. از طرفی، برخی استانداران در این موضوع خاص، لجاجت می‌کنند که این اتفاق به وضوح در عملکرد استاندار قزوین دیده می‌شود. خودخواهی، بی‌تدبیری، هوای نفس، عدم‌اشراف به مسائل کشور و... باعث شده برخی مدیران دولت سیزدهم در مسیر لجاجت قرار بگیرند.

*‌ در بسیاری از استان‌های کشور در زمان مدیریت دولت سیزدهم، شاهد مدیریت‌های بسیار ضعیف و غیرمنسجم هستیم و کار‌ها بدون مشورت و هماهنگی پیش می‌رود. مردم هم در سطح کشور، نماینده را می‌شناسند و مدام گلایه‌ها را به ما می‌گویند در حالی ابتکار عمل با دولتمردان است. ما که نمی‌توانیم به مردم بگوییم دفتر ما نیایید و مشکلات‌تان را به ما نگویید ولی از دولت انتظار کار منسجم و به موقع را داریم.

*‌ یکی از وظایف استانداران این است که ماهی یک بار جلسه شورای عالی اداری را طوری تشکیل دهند که عموم مردم بتوانند در آن شرکت و نظرات خود را اعلام کنند. این جلسات نباید طوری باشد که دعوت‌شدگان، گزینشی باشند. باید عموم مردم در این جلسات حضور داشته باشند نه اینکه فقط چند نفر از ستاد آقای رئیسی بیایند و بروند. این جلسات باید طولانی و از سر حوصله باشد. اینکه دراین جلسات، عده‌ای بیایند و از مدیران تعریف کنند، به درد نمی‌خورد. این کار مثل این ضرب‌المثل است که می‌گوید عروسی که مادرش از او تعریف کند، به درد عمه‌اش می‌خورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون