کد خبر: ۴۸۹۹۱
۱۷:۲۴ -۲۵ مهر ۱۴۰۲
در حال حاضر قیمت‌ها با روح و روان مردم بازی می‌کند و جزر و مدی در قیمت‌ها وجود دارد که قابل قبول نیست و باید برای آن کاری شود.

امیرقلی جعفری

نشان تجارت - محمد آیتی: امیرقلی جعفری نماینده بروجن در نقد دولت سیزدهم و شرایط حاکم بر اقتصاد کشور با کیان آنلاین گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* به باور من، تیم اقتصادی دولت سیزدهم نتوانست انتظاری که از آن‌ها برای حل مشکلات معیشتی مردم می‌رفت را حل کند. البته تقریباً ثبات در حوزه اقتصاد در حال ایجاد شدن است، ولی برای مردم که می‌خواهند بروند و جنسی را خریداری کنند، ملموس نیست. مردم چیزی که در سفره آن‌ها می‌آید را قبول دارند. اصلاً در اقلام اساسی مردم، نظارتی از طرف قوه مجریه و تنظیم بازار وجود ندارد.

* بنده در کمیسیون کشاورزی هستم و چندی پیش اعلام شد که ۳۰ درصد کود گران شده است. الان که کشاورز نیاز به کود دارد تا بتواند در بهار ما را به امنیت غذایی برساند، این گرانی عجیب است. از طرفی، پتروشیمی‌ها و بقیه عوامل می‌گویند این موضوع و این درصد گرانی طبیعی است. ما هم در کمیسیون کشاورزی از وزیر کشاورزی درخواست کرده‌ایم تا بیاید و ببینیم پاسخش به این موضوع چیست.

* در حال حاضر قیمت‌ها با روح و روان مردم بازی می‌کند و جزر و مدی در قیمت‌ها وجود دارد که قابل قبول نیست و باید برای آن کاری شود. مردم اگر این تغییرات را ببینند پای نظام و انقلاب‌شان ایستاده‌اند.

* مردم از خود آقای رئیسی راضی هستند، ولی تیم او، همراهش حرکت نمی‌کند. او در حال تلاش است، ولی بقیه تیم که باید بازوان او باشند، کم‌کاری می‌کنند.

* برخی می‌گویند چرا مجلس کاری نمی‌کند، باید بگویم مجلس در حال انجام وظایف خودش است. اولاً که در حال نزدیک شدن به انتهای کار مجلس هستیم و به دلیل فضایی که در جامعه ایجاد شده، هر حرکتی که مجلس بخواهد انجام دهد، تصور عمومی این است که چون آخر کار است نمایندگان در حال انجام این کار‌ها هستند. دوماً مجلس در بُعد نظارتی در چارچوب قانون به وظایفش به خوبی عمل کرده است. برای اولین بار بعد از ۴۴ سال، پروژه تحقیق و تفحص انتقال آب بین حوضه‌ای در صحن قرائت شد. این یک نمونه خوب از کار‌های نظارتی ما است. عدم‌نظارت در دولت، دلایل مختلفی دارد، ولی مولفه اصلی آن، فشل بودن ساختار است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون