کد خبر: ۴۸۴۱۵
۱۰:۳۴ -۱۰ شهريور ۱۴۰۲
رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان با اشاره به خرید توافقی بیش از ۱۲ هزار تُن لیموترش مازاد بر نیاز باغداران استان گفت: وجه خرید لیموترش در سامانه ثبت شده و بزودی به حساب باغداران واریز می‌شود.

لیموترش

نشان تجارت - محمد رضا ماندگاری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مرحله نخست پرداختی در سامانه ساتراپ (سامانه جامع خرید و فروش محصولات کشاورزی) ثبت و جهت واریز به حساب باغداران لیموترش ارسال شده است.

وی با اشاره به رشد سه برابری خرید توافقی لیموترش در هرمزگان برای نخستین بار بیان کرد: بیشترین محصول خریداری شده به مراکز خشک کن در آبنمای رودان، حاجی آباد و جغین و هشتبندی میناب جهت فراوری و تبدیل به لیمو عمانی ارسال شده و بخشی اندکی نیز برای تولید کنسانتره به کارخانه سنوس جیرفت کرمان ارسال شده است.

رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان اظهار کرد: لیموترش بسته به نوع کیفیت و درجه بندی، بین ۷۰ هزار ریال تا ۱۰۰ هزار ریال باهدف حفظ تعادل و توازان در بازار عرضه محصول از لیموکاران خریداری می‌شود.

خرید توافقی لیموترش از باغداران همزمان با فصل برداشت محصول(۱۲ مردادماه جاری) آغاز شده و تا پایان فصل برداشت محصول ادامه دارد.

۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های استان هرمزگان به کشت لیموترش اختصاص دارد که شامل ارقام «مکزیکن لایم» (لیموی محلی)، «لیسبون»، «پرشین لایم» و «خارکل» است.

شهرستان رودان با ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار و پس از آن شهرستان میناب با سه هزار و ۷۰۰هکتار بیشترین سطح زیرکشت محصول لیموترش در هرمزگان را دارند.

براساس اطلاعات منتشره، وسعت زمین‌های کشاورزی هرمزگان ۱۶۵ هزار هکتار با تولید سالانه افزون بر۲ میلیون و ۳۰۰هزار تن محصول باغی و زراعی و یک میلیون و ۶۵۰هزارتن محصول سبزی و صیفی خارج از فصل است که تاثیر بسزایی در تنظیم بازار این محصولات در فصل‌های پاییز و زمستان در کشور دارد.

استان هرمزگان با داشتن پنج قطب مهم کشاورزی در طول سال و تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی خارج از فصل، داشتن ظرفیت دروازه‌های صادراتی، نقش راهبردی در رونق و جهش تولید برعهده دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون