کد خبر: ۴۸۲۷۵
۲۰:۱۳ -۲۸ مرداد ۱۴۰۲
در حالیکه یک وب‌سایت اقدام به فروش چارتری بلیت اربعین ایران‌ایر با قیمت بالا کرده که سخنگوی هما می‌گوید: پرواز‌های هما در اختیار شرکت چارترکننده یا مرجع فروش دیگری به‌جز ایران‌ایر نیست و قویا این مسئله را تکذیب می‌کنیم.

قیمت بلیت

نشان تجارت - حسام قربانعلی، سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره فروش بلیت اربعین ۱۴۰۲ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بالاتر از قیمت‌های مصوب اظهار کرد: ایران‌ایر هیچ گونه بلیتی در هیچ مرجعی به جز وبسایت هما عرضه نمی‌کند و اگر بلیت ایران‌ایر در سایت دیگری عرضه شده، «فیک» است.

وی ادامه داد: بعضا گزارش‌هایی دریافت شده که آژانسی برای فردی درخواست بلیت کرده است. هما در هیچ یک از سایت‌های معتبر فروش بلیت، فروش ندارد و هیچ‌کس حق خرید بلیت حتی یک ریال بالاتر از نرخ‌های مصوب را ندارد.

وی بیان کرد: از زائران می‌خواهیم چنانچه به آژانسی مراجعه کرد و قیمت ۴ میلیون و یک ریال مطالبه کردند، مراتب را با شماره تماس ۰۲۱۴۶۶۲۵۱۵۱ به ایران‌ایر اعلام کنند.

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: این‌ها مجموعه‌هایی هستند که سودجویی می‌کنند. بلیت پرواز‌های هما در اختیار شرکت چارترکننده یا مرجع فروش دیگری به‌جز ایران‌ایر نیست و قویاً این مسئله را تکذیب می‌کنیم.

قربانعلی اضافه کرد: اگر فردی بلیت اربعین را از مرجع دیگری خریداری کند، تخلف محرز است. دستگاه‌های نظارتی در حال پایش هستند و هما نیز این مسئله را پایش و بررسی می‌کند.

وی تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم بلیت پرواز‌های اربعین را با قیمت ۲.۵ میلیون تومان در ایام خاص و ۴ میلیون تومان مصوب، بلیت را خریداری نکند.

به گفته وی، طبق بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری ایرلاین‌هایی که وب‌سایت فروش دارند حق فروش بلیت اربعین غیر از مرجع و وب‌سایت را ندارند.

وب‌سایت ۳ کلیک در حال فروش بلیت پرواز‌های اربعین به‌صورت چارتری و با قیمت چند برابر نرخ‌های مصوب است. این وب‌سایت بلیت پرواز‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را نیز با قیمت حدود ۷.۷ میلیون تومان به فروش می‌رساند. (تسنیم)

بلیت پرواز اربعین را در ایران تهیه کنید

فروش بلیت پرواز‌های اربعین آغاز شده و شرکت‌های هواپیمایی باید از سایت رسمی فروش خود نسبت به فروش بلیت اربعین اقدام کنند، در صورتی‌که ایرلاین‌ها از زیرساخت‌های لازم برای فروش بلیت پرواز اربعین برخوردار نباشند، صرفا مجاز به عرضه بلیت در بازه زمانی اربعین ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور از طریق این دفاتر خواهند بود.

در این راستا سازمان هواپیمایی کشوری، در اطلاعیه پرواز‌های اربعین اعلام کرد: حضور زائران در پرواز‌های رفت از ایران در فرودگاه سه ساعت قبل از پرواز جهت انجام تشریفات اداری، گذرنامه، پرداخت خروجی، دریافت ارز مسافرتی و… الزامی است. گیت خروج مسافرین در پرواز‌های خارجی یک ساعت قبل از پرواز بسته خواهد شد.

حضور مسافران جهت پرواز‌های برگشت از فرودگاه‌های نجف و بغداد پنج ساعت قبل از پرواز الزامی است. با توجه به انجام دو مرحله بازرسی (خودرو و مسافر) و صف‌های طویل ایجادشده در مسیر، لازم است زائران با در دست داشتن بلیت و گذرنامه زمان حضور خود در فرودگاه را مدیریت کنند.

پیشنهاد می‌شود زائران بلیت پرواز‌های رفت و برگشت خود را در ایران تهیه کنند؛ بلیت در فرودگاه‌های کشور عراق یا پای پرواز صرفا به‌صورت دلاری فروخته می‌شود.

لازم است زائران بلیت پرواز اربعین خود را از دفاتر فروش بلیت شرکت‌های هواپیمایی معتبر خرید کنند و هنگام خرید شماره همراه در دسترس خود را ارائه کنند تا هرگونه تغییر در ساعت پرواز یا تاخیر احتمالی را شخصا دریافت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون