کد خبر: ۴۷۶۳۵
۲۳:۲۷ -۳۰ خرداد ۱۴۰۲
عضو کمیسیون اجتماعی می‌گوید: کارِ کارشناسی در خصوص عفاف و حجاب با تاخیر روبرو شده است و همین باعث شده برخی دشمنان نظام، از این موضوع سوءاستفاده کنند. حال لایحه اخیر عفاف و حجاب بنا داشت این خلاء را جبران کند که به اعتقاد من، بدتر شد و برای همین به دو فوریت آن رای ندادیم تا در ادامه بتوانیم نظر همه نخبگان در امر عفاف و حجاب را بگیریم و با تجمیع آن، بهترین قانون را به تصویب برسانیم.

سیدسلمان ذاکر

نشان تجارت - محمد آیتی: سیدسلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص لایحه عفاف و حجاب که از سوی دولت به مجلس ارجاع شده، به رویداد۲۴ می‌گوید: رعایت عفت و حجاب، واجب دینی و شرعی است و عدم‌توجه به آن از نظر فقها و همچنین رهبر معظم انقلاب، حرام شرعی و سیاسی است. مردم ایران، ذاتاً مردمی عفیف هستند و اگر بخواهیم این عفت را نمود بدهیم، طبیعی است که نیازمند روش‌ها و ابزار‌های خاص خودش هستیم.

او می‌گوید: لایحه‌ای که اخیرا در خصوص عفاف و حجاب از سوی دولت به دست ما رسید و یک‌فوریت آن را تصویب کردیم، تا حدی سست بود، یعنی این لایحه، حرام شرعی و سیاسی‌بودن را تحت‌الشعاع قرار داده بود، چون مردم ایران مردمی مسلمان و ذاتا عفیف هستند و باید خطوط قرمز‌ را رعایت کنیم.

نماینده ارومیه می‌گوید: برقراری بیش از پیش عفاف و حجاب در کشور و مقابله با پدیده کشف حجاب، نیازمند کارِ فرهنگی، سیاسی و قضایی است از این‌رو در مجلس این اراده است که لایحه اصلاح شود تا به همگان نشان دهیم که کارِ کاشناسی‌شده همیشه جواب می‌دهد.

ذاکر می‌گوید: برقراری عفاف و حجاب در سرتاسر کشور، مطالبه توده‌های مردم مسلمان، مومن و مخصوصاً بانوان از ما نمایندگان است. مردم اصرار دارند و می‌خواهند دولت، قوه قضاییه و مجلس، فضایی را آماده کنند که ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه عفاف و حجاب جمع شود و این موضوع مهم، دستاویز سیاسی برخی فرصت‌طلبان نشود. این افراد به ما می‌گویند حجاب از ضروریات دین است و کوتاهی شما تصمیم‌گیران به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: مدت‌هاست بانوان ایرانی در اقصی نقاط مختلف کشور با راهپیمایی‌هایی علیه کشف حجاب، گلایه‌های خود را از وضع موجود نشان داده‌اند و در فضای مجازی مرتب به ما پیام می‌دهند و دغدغه‌های خودشان را به اطلاع ما می‌رسانند. از این‌رو ما باید حقوق ملت ایران و خصوصاً بانوان را در این بخش رعایت کنیم و مجبوریم به نظر و خواسته به حق توده‌های مردم احترام بگذاریم.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس می‌گوید: کارِ کارشناسی در خصوص عفاف و حجاب با تاخیر روبرو شده است و همین باعث شده برخی دشمنان نظام، از این موضوع سوءاستفاده کنند. حال لایحه اخیر عفاف و حجاب بنا داشت این خلاء را جبران کند که به اعتقاد من، بدتر شد و برای همین به دو فوریت آن رای ندادیم تا در ادامه بتوانیم نظر همه نخبگان در امر عفاف و حجاب را بگیریم و با تجمیع آن، بهترین قانون را به تصویب برسانیم.

او می‌گوید: دشمن بداند، ملت ایران، مسلمان و بانوان ما ذاتاً عفیف هستند. فرهنگ سکولاریسم که از طرف دشمنان نظام وارد مملکت شده، برای ما زحمت درست کرد و حال ما برای خنثی‌کردن نقشه آن‌ها داریم برنامه‌ریزی و کارِ کارشناسی می‌کنیم تا نهایتاً این زحمات در قانون وضع‌شده متبلور شود.

ذاکر می‌گوید: اگر سناریوی دشمن نبود، فرهنگ ما هم تغییر پیدا نمی‌کرد و اصلاً نیازی به بررسی‌های کارشناسی نبود. بدحجابی برخی بانوان، حکایت از بی‌عفتی آن‌ها ندارد، ولی دامن‌زدن به کشف حجاب، امر قابل قبولی برای کشور نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: از آن‌جایی که جایگاه بانوان در کشور، جایگاهی ممتاز است و نقش موثری در سیاست، اجتماع، فرهنگ و اقتصاد دارند، دشمن سعی دارد به واسطه کشف حجاب، نقش موثر این قشر را مخدوش کند و در ادامه تاثیر منفی روی تشکیل خانواده و فرزندآوری این افراد بگذارد. حال ما باید نقشه دشمن را خنثی و سپس نماد ظاهری حجاب را در کشور به منصه ظهور برسانیم.

وی در واکنش به اینکه اصلاح لایحه عفاف و حجاب و قانون‌مند کردن آن می‌تواند پدیده کشف حجاب را در کشور ریشه‌کن کند؟ گفت: بله، شدنی است، اما باید دانست دشمن از طریق فضای مجازی و رسانه‌هایی که در دست دارد، موضوع را رها نخواهد کرد و به تلاشش ادامه می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون