کد خبر: ۴۷۵۳۵
۱۶:۳۸ -۲۲ خرداد ۱۴۰۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با بررسی که من از برنامه هفتم توسعه کشور داشتم، متوجه شدم که در موضوعاتی مثل کارگران و ایثارگران، به خوبی برنامه‌ریزی نشده است. میلیون‌ها ایرانی، در قالب کارگر در کشور مشغول به کار هستند و اگر رضایت این قشر تامین نشود، حتماً با چالش روبرو خواهیم شد.

علی رضایی

نشان تجارت - محمد آیتی: از قرار معلوم قرار است در این هفته، برنامه هفتم توسعه کشور از سوی دولت به مجلس تقدیم تا پس از اعلام وصول، کارِ بررسی این سند پنج ساله، آغاز شود.

در همین خصوص، علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به اقتصاد سرآمد گفت: اولین گلایه من این است که چرا دولت برنامه هفتم توسعه کشور را پیش از بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به مجلس نرساند.

وی افزود: به هرحال با شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، شایسته این بود که ما اول برنامه هفتم توسعه کشور را توسط دولت دریافت می‌کردیم و با تصویب و بر اساس آن، روی به بررسی و تصویب بودجه سالیانه کشور در سال ۱۴۰۲ می‌آوردیم.

نماینده کنگاور تصریح کرد: کشور شرایط حساس اقتصادی دارد و این موضوع به امروز و دیروز برنمی‌گردد و سال‌هاست به واسطه تحریم‌ها و برخی سوءمدیریت‌ها، کارمان به این نقطه رسیده است. همین اتفاق باعث شده تا بی‌اعتمادی در کشور به اوج برسد و متاسفانه، دیوار اعتماد بین مردم و مسئولان تا حدی فرو ریخته و حقیقتاً کار تصمیم‌گیران نظام برای اعتمادسازی نسبت به گذشته، بیش از پیش سخت شده است و به نوعی دیگر وقت آزمون و خطا نیست، چون مردم به حق ناراحت و گله‌مند هستند.

رضایی اظهار داشت: با بررسی که من از برنامه هفتم توسعه کشور داشتم، متوجه شدم که در موضوعاتی مثل کارگران و ایثارگران، به خوبی برنامه‌ریزی نشده است. میلیون‌ها ایرانی، در قالب کارگر در کشور مشغول به کار هستند و اگر رضایت این قشر تامین نشود، حتماً با چالش روبرو خواهیم شد.

رضایی یادآور شد: در چند سال اخیر، بارها در نزدیکی درب ورودی مجلس، شاهد تجمعات اقشار مختلف مردم بودیم. این واقعیت‌ها نشان می‌دهد که مسیر بسیاری از تصمیم‌گیری و عمل به وعده‌ها قابل قبول نبوده است.
وی در ادامه بیان کرد: یکی از مشکلات دیگر در برنامه‌های توسعه‌ای کشور که تاکنون تدوین شده این است که طوری نوشته شده‌اند که پس از پنج سال می‌گوییم مثلاً ۳۰ یا ۴۰ درصد آن محقق شده است. چرا باید برنامه به گونه‌ای تدوین شود که حتی نیمی از آن هم به واقعیت نرسد. این طرز کار، پیشرفت مملکت را در دست انداز قرار می‌دهد و مردم هم به تدبیر مسئولان، بدبین‌تر می‌شوند.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس افزود: وضعیت اقتصاد کشور و معیشت مردم به قدری به سختی افتاده که فکر و ذکر همه به عنوان اولویت اول، باید حل این چالش‌ها باشد. شعارهای سال در ۱۰، ۱۲ سال اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب هم، بر این گفته صحه می‌گذارد. امسال هم شعار «رشد تولید و مهار تورم» نام‌گذاری شده است و نگاه مردم به مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس این است که آیا بودجه سال ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه کشور در این آزمون موفق خواهد شد یا نه؟ باید نگاه‌مان را به موضوعات کشور، واقعی کنیم. مثلاً وقتی حرف از رتبه‌بندی معلمان می‌زنیم و برای آن، قانون و آیین‌نامه تصویب و تدوین می‌کنیم، باید خروجی کار در میدان عمل مثبت و به نفع این قشر زحمت‌کش باشد، نه اینکه مجدداً شاهد از سرگیری اعتراضات و اعتصابات معلمان باشیم.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب، مجلس را انقلابی نامیدند و از این‌رو، ما باید در این سنگر بزرگ ملت، انقلابی و به نفع کشور و مردم عمل کنیم. مردم به مجلس انقلابی و دولت مردمی، امید بستند و نباید روند کاری‌مان طوری باشد که وضع به جای بهتر شدن، بدتر شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون