کد خبر: ۴۷۴۶۷
۱۰:۵۱ -۱۷ خرداد ۱۴۰۲
از جمله راه های موثر برای تمیز کردن مبلمان ، شستشوی مبلمان با شامپو فرش است. شامپو فرش یکی از مواد شیمیایی مفید و موثری است که در انواع مدل ها و برندهای مختلف تولید شده و به فروش می رسد.

نشان تجارت - از جمله راه های موثر برای تمیز کردن مبلمان ، شستشوی مبلمان با شامپو فرش است. شامپو فرش یکی از مواد شیمیایی مفید و موثری است که در انواع مدل ها و برندهای مختلف تولید شده و به فروش می رسد. این ماده شیمیایی به دلیل از بین بردن لکه های چربی و کثیفی های روی فرش و پارچه ، آنها را بی عیب و نقص می کند ، رنگ پارچه را احیا می کند و یک لایه محافظ باقی می گذارد که تجمع کثیفی ها را کند نموده و آنها را برای مدت طولانی تری تمیز نگه می دارد.
مبل مانند هر وسیله دیگری در خانه باید حداقل یک بار در ماه تمیز شود. این کار را می توانید در حین تمیز کاری معمولی در خانه انجام دهید.
نگهداری و تمیز کردن منظم نه تنها عنصر مبلمان را تازه می کند، بلکه تأثیر مثبتی بر سلامت شما خواهد داشت. 

نحوه شستشوی مبل با شامپو فرش

پس از انتخاب و خرید مناسب ترین برند شامپو فرش ، برای استفاده از آن جهت شستشوی مبلمان مراحل زیر را انجام دهید:
1- ابتدا بر روی مبلمان خود را با جاروبرقی کاملا تمیز کنید تا هرگونه آلودگی ، گرد و غبار ، بقایای مواد غذایی و غیره آن کاملاً حذف شوند.
2- قبل از اقدام به شستشوی مبلمان با شامپو فرش ابتدا برچسب مراقبتی مبل خود را کاملاً بررسی کنید تا مطمئن شوید که استفاده از شامپو فرش بر روی آن بی خطر است . بدین منظور به دنبال علامت W یا W I S  روی برچسب موقتی مبل باشید و در صورت مشاهده این علامت با خیال راحت از شامپو فرش بر روی مبلمان خود استفاده کنید.
3- موارد درج شده بر روی بسته بندی شامپو را با دقت بخوانید و بر طبق دستورالعمل ها آن را با آب به نسبت توضیح داده شده مخلوط کنید . پس از آماده کردن مخلوط آن را کاملاً هم بزنید تا محلول کف کند.یک ظرف بزرگ دیگر که حاوی آب است را آماده کنید.
4- از یک پارچه تمیز و بدون پرز مانند پارچه میکروفیبر استفاده کنید و آن را به کف حاصل شده از محلولی که درست کرده اید آغشته کنید  ، سپس پارچه را بر روی مبلمان خود بکشید تا تمام لکه ها پاک شود.
5- حال از یک پارچه تمیز دیگر استفاده کنید و آن را درون ظرف حاوی آب فرو کنید و پارچه را مرطوب و نمدار کنید و بر روی مبل بکشید تا مواد شوینده نشسته بر روی آن را کاملا پاک کنید به طوری که شامپو فرش به طور کامل از روی مبل پاک شود و هیچ اثری از آن بر روی مبل باقی نماند.
- در انتها پنجره ها را باز کنید یا مبل را در برابر نور مستقیم خورشید قرار دهید تاعلاوه بر خشک شدن مبل هیچ گونه باکتری و میکروبی در آن باقی نماند.

نکات ضروری برای شستشوی مبل با شامپو فرش

نحوه از بین بردن انواع لکه ها از روی مبل

 گاهی اوقات مواد مختلف آبمیوه ،  قهوه، خون، خامه یا ضایعات غذا، پلاستیک، رنگ و غیره ردی رنگی یا چرب بر روی مبلمان به جا می گذارند . شما می توانید بیشتر این آلاینده ها را از روی سطح مبل حذف کنید . بدین منظور استفاده از  دستمال کاغذی و پارچه های جاذب مناسب است. این مواد به راحتی روغن و رطوبت را جذب می کنند و به شما این امکان را می دهند که مبل را از لکه پاک کنید.

لکه باقیمانده باید از لبه ها به سمت مرکز پردازش شود تا ناحیه آلودگی افزایش نیابد. برای از بین بردن لکه های مختلف می توان از موارد زیر استفاده نمود:

- لکه میوه ها و آب میوه ها
 مخلوطی از سرکه و الکل آمونیاک را به نسبت 1: 1 روی لکه بمالید و بگذارید خشک شود، سپس ناحیه لک شده را با آب تمیز بشویید.

- لکه های خون
لکه خون به سرعت افزایش می یابد یکعدد قرص آسپرین را در یک فنجان آب سرد حل کنید  و از یک دستمال یا پارچه ای برای تمیز کردن لکه خون روی مبلمان استفاده کنید.

- لکه خامه و غذای روغنی
ابتدا جسم جامد را از سطح پارچه بردارید و  بر روی باقی ماندهمقداری نمک بپاشید تا بخشی از چربی را جذب کنید.

- لکه قهوه
لکه های حاصل از قهوه بر روی مبلمان را با یک دستمال تمیز کنید، سپس به محلول صابونی 2 قاسق غذاخوری سرکه اضافه و لکه را با آن پاک کنید.

هتر است اجازه دهید لکه های حاصل از شکلات، مربا، شیر تغلیظ شده شوند، سپس آنها با جاروبرقی جمع و اثرات آنها را با محلول صابون بشویید.
- آدامس چسبنده باید خیلی خنک باشد، یک عدد باید روی آن گذاشته شود، بعد از این کار آدامس به راحتی با چاقو جدا و کنده می شود و ردی از آن باقی نمی ماند .

شستشوی مبل با شامپو فرش اگرچه بسیاری از لکه ها و آلاینده های تازه روی مبل را حذف می کند لیکن برای لکه های کهنه و قوی ، کفایت نمی کند. خدمات خشکویی و مبل شویی در منزل ، این روزها بصورت آنلاین در دسترس بوده و می توان در زمان دلخواه تیم متخصص مبل شویی را برای منزل به خدمت گرفت .
برای مبل شویی در منزل غرب تهران ، با خشکشویی آنلاین حباب تماس بگیرید. 91092732 – 021

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون