کد خبر: ۴۷۴۴۷
۰۹:۴۶ -۱۶ خرداد ۱۴۰۲
کفپوش زمین بسکتبال می‌تواند از انواع مختلفی شامل چوبی، ورزشی، رزینی و پلی‌اورتان ساخته شود. اما اغلب از کفپوش‌های ورزشی ساخته شده از مواد مانند لاستیک، پلی‌اورتان، و یا کامپوزیت استفاده می‌شود. این کفپوش‌ها به دلیل ویژگی‌هایی مانند جذب ضربه، مقاومت در برابر سایش، پایداری ساختاری و قابلیت بازیابی شکل پس از فشار، مناسب برای بازی بسکتبال هستند.

نشان تجارت - بسکتبال، یکی از محبوب ‌ترین ورزش‌های تیمی جهان است که در سطح بین‌المللی توجه زیادی به آن شده است. در این ورزش دو تیم با پنج نفر در هر تیم برای به دست آوردن امتیاز با توپ بازی می‌کنند. در هر دقیقه از بازی، توپ به صورت پرتاب شده از سوی تیم‌ها به طرفین میدان منتقل می ‌شود و تلاش می ‌شود که به سرعت به سمت سبد حریف حرکت شده وتوپ وارد سبد حریف شود. هر تیم در هر لحظه سعی می‌کند که توپ را به دست آورده و آن را به سرعت به سمت سبد حریف بفرستد.
بازی بسکتبال نیازمند مهارت‌هایی مانند تسلط بر حرکات ورزشی، قدرت بدنی و تعامل بین بازیکنان است. همچنین زمین بازی بسکتبال باید مناسب باشد که بدین منظور می‌توان از کفپوش‌های زمین بسکتبال برای این ورزش استفاده کرد.

کفپوش زمین بسکتبال می‌تواند از انواع مختلفی شامل چوبی، ورزشی، رزینی و پلی‌اورتان ساخته شود. اما اغلب از کفپوش‌های ورزشی ساخته شده از مواد مانند لاستیک، پلی‌اورتان، و یا کامپوزیت استفاده می‌شود. این کفپوش‌ها به دلیل ویژگی‌هایی مانند جذب ضربه، مقاومت در برابر سایش، پایداری ساختاری و قابلیت بازیابی شکل پس از فشار، مناسب برای بازی بسکتبال هستند.
کفپوش زمین بسکتبال معمولاً در دو نوع پیوسته و مجزا تهیه می‌شود. در کفپوش پیوسته، کفپوش با چسباندن به کف سالن ایجاد می ‌شود. این نوع کفپوش‌ها معمولاً برای سالن‌هایی که برای بسکتبال بصورت دائمی استفاده می ‌شوند مناسب است. در کفپوش مجزا، پلاک‌های کوچک یا بزرگ با ابعاد 30 در 30  سانتی‌متر یا 60 در 60  سانتی‌متر تهیه شده و بر روی کف سالن نصب می‌شوند. این نوع کفپوش‌ها برای سالن‌های چندمنظوره که برای فعالیت‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند مناسب هستند.
علاوه بر این ،  کفپوش ورزشی فضای باز نیز وجود دارد که برای مکان های ورزشی رو باز مورد استفاده قرار می گیرد.

6 ویژگی کفپوش زمین بسکتبال ایمن و استاندارد

مزایا و ویژگی های استفاده از کفپوش در زمین بسکتبال

 استفاده از کفپوش در زمین بسکتبال دارای مزایای زیادی است که به شرح زیر می‌باشند:
1- جذب شوک: کفپوش‌های زمین بسکتبال باعث جذب شوک و انتقال آن به دیوارهای فضا می شوند، که می‌تواند در کاهش صدای تولید شده در زمان بازی بسکتبال کمک کند.
2- کاهش خستگی و آسیب: کفپوش‌های زمین بسکتبال، به علت جذب شوک، به بازیکنان کمک می‌کنند تا کمتر خسته شوند و باعث کاهش آسیب‌های مربوط به استفاده از زمین سخت می‌شوند.
3- سهولت در نصب و نگهداری: نصب کفپوش زمین بسکتبال ساده است و نیاز به زمان و هزینه کمتری نسبت به سایر روش‌های زمین‌سازی دارد. همچنین، نگهداری کفپوش نیز بسیار ساده و آسان است.
4- ارائه زمینی مناسب برای بازی: با استفاده از کفپوش‌های زمین بسکتبال، می‌توان یک زمین با بازدهی بالا برای بازیکنان ارائه داد که تاثیر بسزایی در بازی آن‌ها خواهد داشت.
5- عدم نیاز به تعمیرات مکرر: کفپوش‌های زمین بسکتبال معمولاً مقاوم و بدون نیاز به تعمیرات مکرر هستند، بنابراین هزینه‌های نگهداری را کاهش می‌دهند.
6- برخورداری از طول عمر بالا: کفپوش‌های زمین بسکتبال دارای طول عمر بالایی هستند و می‌توانند برای سال‌ها استفاده شوند.

انواع کفپوش های مورد استفاده در بسکتبال

کفپوش تایل کورت

 کفپوش تایل کورت (Cushion tile) یکی از انواع کفپوش‌های مورد استفاده در زمین‌های ورزشی است که از موادی مانند پلی‌اورتان و نایلون ساخته می‌شود. این کفپوش‌ها در قالب تایل‌های جداگانه به فروش می ‌رسند و با اتصال تایل‌ها به یکدیگر شکل نهایی زمین ورزشی شکل می‌گیرد.
کفپوش تایل کورت با وجود ضخامت کم خود، از ویژگی‌های استحکام بالا برخوردار است و برای زمین‌های ورزشی مختلفی از جمله بسکتبال، والیبال، بدمینتون و تنیس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کفپوش‌ها به دلیل پوشش آنتی باکتریالی که دارند، مناسب برای کاهش کثیفی و بوی بد و همچنین افزایش پاکیزگی و ظاهر مطلوب زمین ورزشی هستند.
از دیگر ویژگی‌های کفپوش تایل کورت می‌ توان به سهولت نصب و تعویض آن، مقاومت در برابر رطوبت، نور خوردگی و تأثیر مخرب شعله‌های آتش و همچنین توانایی جذب شوک و کاهش فشار بر روی مفاصل اشاره کرد.

کفپوش پی وی سی زمین بسکتبال

کفپوش پی وی سی برای زمین بسکتبال یکی از گزینه‌های محبوب است. این کفپوش از مواد پلاستیکی ساخته شده است و به دلیل ویژگی‌های خود، برای زمین‌های ورزشی نیز استفاده می‌شود.
ویژگی‌های کفپوش پی وی سی شامل موارد زیر است:
- مقاومت در برابر فشار و ایجاد سایش
- مقاومت در برابر پاره و خراشیده شدن
- قابلیت جذب ضربه‌ها
- ضد آب بودن و عدم جذب رطوبت
- ضد عفونی و ضد باکتری بودن
- قابلیت تمیز شدن و نگهداری آسان

کفپوش زیر فوم دار زمین بسکتبال

 کفپوش زیر فوم دار یکی دیگر از گزینه‌های استفاده شده در زمین‌های بسکتبال است. این نوع کفپوش، شامل یک لایه فوم ضخیم است که با پوشش مرغوبی از ورق PVC یا PU پوشانده شده است. کفپوش زیر فوم دار، مزایای زیر را داراست:
- جذب ضربه: لایه فوم این کفپوش باعث جذب ضربه می‌شود و بازیکنان  را در برابر آسیب‌های ناشی از سقوط و جراحات محافظت می‌ کند.
- کاهش صدا: لایه فوم کفپوش، صدا را جذب می‌کند و باعث کاهش سطح صدای تولید شده توسط بازیکنان و تمرین کنندگان می ‌شود.
- ثبات و استحکام: با توجه به ضخامت لایه فوم، این کفپوش بر روی سطح زمین بسکتبال ثابت قرار می‌گیرد و از رطوبت و سایر شرایط آب و هوایی تحت تأثیر قرار نمی‌ گیرد.
- طول عمر بالا: به دلیل استفاده از مواد با کیفیت برای پوشش PVC یا PU و همچنین فوم با کیفیت بالا، کفپوش زیر فوم دار می‌تواند طول عمر طولانی‌تری نسبت به دیگر گزینه‌های کفپوش در زمین بسکتبال داشته باشد.
- نصب آسان: نصب این نوع کفپوش بسیار ساده است و تنها نیاز به تراش کمی برای تأمین اندازه دقیق دارد.

برای مشاوره و خرید انواع کفپوش ورزشی از تولیدکننده ، با پایافلور تماس بگیرید. 09123100736

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون