کد خبر: ۴۷۴۲۲
۱۷:۵۹ -۱۴ خرداد ۱۴۰۲

بلبشو در مطب پزشکان متخصص!

نشان تجارت - معلوم نیست وزارت بهداشت، خواب است یا بیدار؟

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با این نام پر طمطراق در موضوع صیانت از حقوق مردم بیچاره و مستمند، بسیار ناتوان است. اینک فقط به یکی از این معضلات اشاره می‌کنم و ده‌ها مورد دیگر باشد تا وقتی دیگر.

برای مراجعه به پزشک متخصص، اول باید نوبت اینترنتی بگیری که داستان مفصل و مشکلات خاص خودش را دارد به ویژه برای بیمارانی که چندان بر این کار آشنایی ندارند!

دوم، ساعت تعیین شده برای شما از همان اول کار، کشک است! یعنی به شما اعلام می‌کنند که ساعت نوبت‌تان به منزله ساعت ویزیت شما نیست!

سوم، نرخ پزشک متخصص از ۱۷۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان و بالاتر متغیر است و معلوم نیست نرخ مصوب چند است؟

چهارم، تعدادی از پزشکان برای ویزیت، پول نقد و گاه واریزی کارت به کارت به حسابی غیرخودشان را بر مریض اجبار می‌کنند که خود، نوعی فرار از مالیات و تخلف است!

پنجم، در بیشتر مطب پزشکان متخصص، اتاق‌های تست و معاینات پیش و پس از ویزیت، آماده‌سازی شده و بیمار علاوه بر حق ویزیت، مبالغی تا چند میلیون تومان بابت این تست‌ها باید بپردازد! مثلاً در مطب پزشکان قلب، چند مرحله تست ورزش، اکو و نوار قلب وجود دارد و در مطب پزشکان گوارش، انواع آندوسکوپی و کولونوسکوپی و... و یا در مطب پزشکان گوش، حلق و بینی انواع معاینات و تست شنوایی‌سنجی و... وجود دارد. در مطب سایر تخصص‌ها هم، همین منوال صدق می‌کند.

سرانجام اگر لازم شد، پس از همه این رنج‌ها و هزینه‌ها برای بیمار، ارجاع مریض به بیمارستان خصوصی همان آقای پزشک برای اعمال جراحی، پرداخت نرسینگ و هتلینگ هنگفت که او در آن‌جا سهامدار است، صورت می‌گیرد.

حال در کنار خالی‌کردن جیب بیماران ناتوان که بسیاری از آن‌ها زیر خط فقر هستند، یک وزارت بهداشت و درمان داریم با تعدادی بیمارستان‌های دولتی شلوغ، نامرتب و غیراستاندارد، آن هم با صف‌های طویل از بیماران فقیر، علیل، مریض و ناتوان که برای درمان خود قادر به استفاده از بخش خصوصی نیستند!

حالا بفرمایید وظیفه وزارت بهداشت و درمان در نظارت و برخورد با این بلبشو و هرج و مرج چیست؟ البته باید توجه داشت که مسئولان وزارت بهداشت، خود غالباً پزشک متخصص و سهامدار بیمارستان‌ها و مطب‌دار و ذینفع هستند!

*نماینده مجلس ششم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون