کد خبر: ۴۷۱۷۵
۲۲:۰۸ -۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲

نمای ساختمان با سنگ تراورتن سفید

نمای ساختمان با سنگ تراورتن سفید از دغدغه‌های امروز افرادی است که قصد دارند سنگی مناسب برای نمای ساختمان خود انتخاب کنند. در این مقاله معروف ‌ترین تراورتن‌های سفید کشور را معرفی می‌کنیم.

نمای ساختمان با سنگ تراورتن سفید

نشان تجارت - نمای ساختمان با سنگ تراورتن سفید از جمله موضوعاتی است که همه طراحان و معماران را به خود جلب کرده است.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان، نمای ساختمان می‌باشد که استفاده از سنگ مناسب در نمای ساختمان علاوه بر زیبایی وجدابیت، سبب حفظ بنا در برابر عوامل محیطی و طبیعی می‌شود. 

بهترین سنگ برای نمای ساختمان

در گذشته انواع سنگ‌های ساختمانی برای نمای ساختمان استفاده می‌شده است. گرانیت، چینی و کریستال از جمله سنگ‌هایی هستند که در نمای ساختمان استفاده می‌شدند که به دلیل وزن بالا و تنوع کم رنگی استفاده از آن‌‌ها بسیار کمتر شد و جای خود را به انواع تراورتن‌ها و ترامیت‌ها دادند 

تراورتن‌ها به عنوان سنگ نمای ساختمان دارای ویژگی‌های مناسبی هستند که استفاده از این نوع سنگ در نمای ساختان رواج یافته است و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد 

  1. مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف آب و هوایی 
  2. سطح براق، صیقلی و درخشانی که تراورتن‌های امروزی دارند 
  3. وزن مناسب و چسبندگی مناسب به ملات

در میان خانواده بزرگ سنگ‌های تراورتن، تراوتن‌های سفید جایگاه ویژه‌ای  دارا هستند؛ در برخی از سبک‌های نمای امروزی مانند نمای رومی (کلاسیک) یا مینیمال، نما به صورت تک رنگ می‌باشد و که بهترین گزینه برای این نوع نماها سنگ تراورتن سفید می‌باشد که علاوه بر زیبایی چشم‌نوازی که به ساختمان می‌دهد، سبب بازتاب تابش نور خورشید و عدم جذب گرمای بیشتر می‌شود.

با توجه به اینکه در میان  تراوتن‌ها با تنوع رنگی متفاوت، پیدا کردن سنگ تراورتن سفید یکدست شاید کار سختی باشد ولی ما در این مقاله قصد داریم؛ چند نوع از انواع تراورتن‌های سفید کشور را به شما معرفی کنیم 

نمای ساختمان با سنگ تراورتن سفید آتشکوه

سنگ تراورتن آتشکوه سوپر

سنگ تراورتن آتشکوه با داشتن زمینه سفید و موج‌های زیبا و منظم معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین تراورتن سفید کشور می‌باشد.

ویژگی‌های متعدد سنگ آتشکوه مانند ساب‌پذیری بالا ، مقاومت بالا و رنگ منحصر به فرد آن سبب شده تا این سنگ را بهترین سنگ، برای نمای ساختمان در دنیا شناخته معرفی کنند.

در نمای ساختمان‌های شیک و مجلل که معماران قصد ایجاد رنگی زیبا و فوق العاده جذاب را دارند، سنگ آتشکوه اولین گزینه آن‌ها می‌باشد. تراورتن آتشکوه در دو مدل تراورتن آتشکوه بی موج و تراورتن آتشکوه موج دار فراوری می‌شود.

کیفیت و مقاومت بالای این سنگ سبب شده در سرتاسر جهان از مناطق گرمسیر تا مناطق سردسیر مورد استفاده قرار گیرد. آتشکوه در دسته سنگ‌های سفید یکدست می‌باشد.

این سنگ از معادن شهرستان محلات در استان مرکزی استخراج می گردد.

نمای ساختمان با سنگ تراورتن سفید عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد سوپر

تراورتن عباس آباد یکی دیگر از سنگ‌های مناسب نمای ساختمان می‌باشد.رنگ سفید و روشن، مقاومت بالا و ساب‌پذیری مناسب سبب شده است تا سنگ عباس آباد در دسته معروف‌ترین تراورتن‌های سفید دنیا قرار گیرد.

شهرت این سنگ به حدی است که نمی‌توان معمار و طراحی را در دنیا یافت که  اسم و آوازه سنگ عباس‌آباد را نشنیده باشد.

سفیدی سنگ عباس آباد، چشمان هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند و بدون شک یکی از گزینه‌های انتخاب طراحان و معماران برای بناهای لوکس و شیک می‌باشد 

سنگ عباس آباد با ظاهری زیبا ، چسبندگی به ملات عالی، شفافیت و دوام بالا، عایق گرما و سرما یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های انتخاب به عنوان سنگ اصلی نمای ساختمان می‌باشد.

این سنگ از معادن شهرستان محلات در استان مرکزی استخراج می گردد.

نمای ساختمان با سنگ تراورتن دره بخاری

سنگ دره بخاری یکی دیگر از سنگ‌های استخراجی از معادن شهرستان محلات می‌باشد که مانند سایر سنگ‌های استخراجی از معادن شهرستان محلات مانند آتشکوه، عباس آباد، حاجی آباد، آبگرم و ... همه ویژگی‌های یک سنگ مناسب برای نمای ساختمان را دارا می‌باشد. 

در میان سنگ‌های تراورتن، سنگ دره بخاری از بالاترین میزان مقاومت فشاری برخوردار است و این ویژگی باعث شده که این سنگ در دسته محکم‌ترین سنگ‌های تراورتن دنیا قرار بگیر و علاوه بر زیبایی و ظاهر فوق‌العاده آن در برابر شکستگی، رنگ رفتگی و ... مقاوم باشد و در اندازه طولی بلند فراوری شود.

هرگاه معماران و طراحان به دنبال خلق نمای شیک، لوکس و مجلل برای ساختمان خود هستند، سنگ دره بخاری یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های انتخاب آن‌ها می‌باشد 

این سنگ در استفاده از نماهای رومی بسیار مرسوم است و می‌توان پرکاربردترین سنگ در نمای رومی دانست.

نمای ساختمان با تراورتن حاجی آباد

میزان تخلخل کم، رنگ روشن، سختی و استحکام بالا از ویژگی‌های یکی دیگر از سنگ‌های استخراج شده از معادن شهرستان محلات در استان مرکزی می‌باشد 

سنگ تراورتن حاجی آباد از جمله سنگ‌هایی است که به دلیل ویژگی‌های عالی به همراه قیمت بسیار مناسب آن سبب شده تا نظر معماران بسیاری را به خود جلب کند 

این سنگ به صورت دو مدل موج‌دار و بی‌موج فراوری می‌شود که نوع بی موج آن به دلیل وجود طرح‌های خاص به ابرو بادی معروف است.

نوع سوپر سنگ حاجی آباد بسیار شبیه به دره بخاری است با این تفاوت که سنگ دره بخاری از خلل و فرج کمتر و در نتیجه سطح براق‌تری برخوردار است.

نمای ساختمان با سنگ تراورتن سفید آبگرم

شهرستان محلات خواستگاه تراورتن‌های سفید در کشور می‌باشد بعد از معرفی سنگ‌های تراورتن عباس آباد، تراورتن آتشکوه، تراورتن حاجی آباد و تراورتن دره بخاری حالا نوبت به معرفی تراورتن سفید آبگرم می‌رسد. 

سنگ آبگرم در دسته سنگ‌های سفید مایل به کرم می‌باشد که از لحاظ قیمت رقیب سنگ حاجی آباد می باشد و بسیار به این سنگ نیز شباهت دارد .

نوع سوپر تراورتن آبگرم دارای سطح یکدست و فاقد ناخالصی می‌باشد که ویژگی‌های این سنگ مانند دوام بالا، بازی رنگ کم و قیمت بسیار مناسب آن سبب شده است این سنگ در دسته سنگ‌های پرطرفدار نمای ساختمان قرار گیرد.

نمای ساختمان با تراورتن سفید ابیانه 

سنگ ابیانه نیز یکی دیگر از سنگ‌های سفید کشور می‌باشد که شباهت بسیار زیادی به سنگ آتشکوه دارد و در ظاهر بسیار به هم شبیه هستند؛ ولی تراورتن ابیانه از کیفیت پایین و در نتیجه قیمت بسیار پایین‌تری نیز دارا می‌باشد 

این سنگ در میان سنگ‌های تراورتن سفید دارای کم‌ترین قیمت می‌باشد که دلیل اصلی آن نیز کیفیت پایین آن است.

سنگ ابیانه از لحاظ رنگ سفیدترین سنگ تراورتن موجود می‌باشد که پس از استفاده در نمای ساختمان و هرچه از عمر ساختمان بگذرد این سنگ سفیدتر و ظاهر جذاب‌تری پیدا می‌کند. 

لازم است به این نکته اشاره کنیم که رنگ‌ سفید در میان سنگ‌ها به سه نوع می‌باشد 

  1.  سنگ سفید یکدست مانند سنگ ابیانه و آتشکوه
  2. سنگ سفید رگه دار مانند عباس آباد 
  3. سنگ سفید هاله دار مانند دره بخاری 

در این مقاله سعی کردیم معروف‌ترین سنگ‌های تراورتن سفید مناسب برای نمای ساختمان را بررسی کنیم؛ البته لازم به ذکر است که سنگ‌های دیگری  مانند تراورتن سفید بوکان، تراورتن سفید رامشه، تراورتن کردستان و ... وجود دارند که اصولا یا میزان فراورانی این سنگ‌ها کم است و یا در نمای ساختمان کم‌تر استفاده می‌شود لذا از معرفی آن‌ها چشم‌پوشی کردیم 

صنایع سنگ درنیکااستون ارائه دهنده انواع سنگ‌های ساختمانی (گرانیت، مرمریت، مرمر ، تراورتن ، لایم استون ، ترامیت ، چینی و کریستال) در کشور می‌باشد.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمدعموئی
|
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
1
0
"سنگ تراورتن یکی از قدیمی‌ترین سنگ‌های ساختمانی است که هنوز هم در بناهای قدیمی و جدید استفاده می‌شود. این سنگ به دلیل زیبایی، مقاومت و بازتاب نور مناسب برای ساختمان‌های لوکس است
حسن احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
0
0
برای حفاظت از سطح سنگ تراورتن، بهترین روش استفاده از فرش در محل‌های پر تردد خانه می‌باشد. این کار باعث می‌شود که سطح سنگ تراورتن در برابر خراشیدگی و سایر آسیب‌ها مقاوم باشد.
آخرین اخبار
گوناگون