کد خبر: ۴۶۹۷۷
۱۷:۴۷ -۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
همانطور که معامله گران و سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال می‌دانند، جهت انجام هرگونه تراکنشی در این بازار قبل از هر چیز انتخاب یک صرافی معتبر و مطمئن اساسی‌ترین کاری است که می‌بایست انجام داد.

نشان تجارت - همانطور که معامله گران و سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال می‌دانند، جهت انجام هرگونه تراکنشی در این بازار قبل از هر چیز انتخاب یک صرافی معتبر و مطمئن اساسی‌ترین کاری است که می‌بایست انجام داد. بنابراین با توجه به تعداد بسیار زیاد صرافی‌های ارز دیجیتال، قصد داریم شما را با چند صرافی ارز دیجیتال مطمئن و قابل اعتماد آشنا سازیم.

انواع صرافی‌های ارز دیجیتال مطمئن برای ایرانیان

به طور کلی دو نوع صرافی ارز دیجیتال برای معامله گران ایرانی وجود دارد که جهت انجام هرگونه معامله بهتر است که در هر دوی این صرافی‌ها ثبت نام کنند. اولین صرافی مورد نیاز، یک صرافی ایرانی برای تبدیل ریال به هر ارز دیجیتال و بالعکس است.

صرافی دیگری نیز یک صرافی خارجی بوده که با توجه به آنکه تعداد ارزهای قابل معامله و امکانات بیشتری نسبت به صرافی‌های داخلی در اختیار معامله گران قرار می‌دهند، بنابراین معامله کردن در این صرافی‌ها حق انتخاب بیشتری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

صرافی‌های ارز دیجیتال مطمئن خارجی

امروزه بازار ارز دیجیتال به عنوان بستری جهت سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان در دنیا رو به گسترش است. با توجه به قرار داشتن این بازار به عنوان منبع عظیم تراکنش مالی، احتمال مواجهه با کلاهبرداری، فیشینگ، مسدود شدن حساب و ریسک‌های احتمالی دیگر برای سرمایه گذاران وجود دارد. بنابراین انتخاب صرافی ارز دیجیتال مطمئن می‌تواند تا حدود زیادی خطرات مذکور را کاهش دهد. در ادامه به معرفی چهار صرافی برتر خواهیم پرداخت.

صرافی ارز دیجیتال کوکوین (KuCoin)

کوکوین در سپتامبر سال ۲۰۱۷ در جزیره‌ای به نام سیشل در شرق آفریقا شروع به فعالیت کرد. کوکوین با راه اندازی توکن بومی خود (KCS) بر شبکه‌ی استاندار اتریومی ERC-20 به کاربران خود از طریق این توکن پاداش دهی می‌کند.

این صرافی به عنوان یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیا، در حال حاضر با حجم معاملات روزانه‌ی بیش از ۴۶۰ میلیون دلاری، جایگاه چهارم را در کوین مارکت کپ به خود اختصاص داده است. رابط کاربری ساده‌ی این صرافی و پشتیبانی ۲۴ ساعته‌ی آن در کنار کارمزد نسبتا پایین‌اش از دیگر مزایای این صرافی به شمار می‌آید. کوکوین در بخش اسپات از بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال و ۱۲۹۴ جفت ارز پشتیبانی کرده و دارای بیش از ۱۶۰ ارز دیجیتال در بخش فیوچرز است.

مزایا

· پشتیبانی از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال

· دریافت کارمزد نسبتا مناسب

· اهدا تخفیف بر اساس میزان حجم معاملاتی

· ارائه‌ی امکانات معاملاتی پیشرفته

· ارائه‌ی خدمات استکینگ

معایب

· نداشتن مجوز فعالیت در ایالات متحده‌ی آمریکا

· عدم ارائه‌ی خدمات به کاربران ایرانی

· روش‌های دریافت و پرداخت محدود

صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس (BingX)

بارزترین ویژگی این صرافی ارز دیجیتال مطمئن، ارائه پشتیبانی از تمامی بازارهای مالی مانند بازار سهام، شاخص‌ها و بسیاری از ارزهای دیجیتال است. همچنین در این صرافی انجام معاملات اسپات، مشتقات و معامله به وسیله‌ی ارزهای فیات امکان‌پذیر است.

یکی از مهم‌ترین مزایای این پلتفرم که آن را به یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن تبدیل کرده است، ارائه‌ی خدمات به ایرانیان می‌باشد و آن‌ها می‌توانند به راحتی با مدارک ایرانی در این صرافی احراز هویت کنند. پشتیبانی این صرافی از زبان فارسی از دیگر ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

اما با این حال به دلیل آنکه در قسمت قرارداد کاربران ذکر شده است که صرافی می‌تواند بر حسب صلاحدید قوانین را تغییر دهد امکان مسدود شدن حساب کاربران ایرانی که تحت تحریم‌های بین المللی هستند وجود داشته و بهتر است که کاربران تمهیدات لازم را بیندیشند.

صرافی ارز دیجیتال کوینکس (CoinEx)

کوینکس به عنوان پلتفرمی جهت تبادل رمز ارزهای دیجیتال و توکن‌های متاورسی، رمز پایه‌های غیر متمرکز و رمز ارزهای قرارداد هوشمند محسوب می‌شود. این صرافی از ارائه‌ی خدمات به ایرانیان معذور بوده اما این در حالی است که بیش از نیمی از کاربران آن را ایرانیان تشکیل می‌دهند. به طور کلی کوینکس دارای ویژگی‌های زیر است.

مزایا

· تنوع بسیار زیاد ارزهای دیجیتال و جفت ارزهای اصلی

· ارائه‌ی خدمات بر سیستم عامل اندروید و IOS

· دریافت کارمزد ۰.۱ درصدی در هر تراکنش و کاهش این مقدار به نصف در صورت استفاده از توکن بومی صرافی (CET) عدم دریافت کارمزد برای تراکنش‌های واریز

· ارائه‌ی کیف پول سرد

· برداشت ۱۰ هزار دلار طی یک روز بدون نیاز به انجام احراز هویت که در صورت انجام آن مبلغ به ۱ میلیون دلار افزایش می‌یابد.

· پشتیبانی ۲۴ساعته

· داشتن صندوق ذخیره

معایب

· نبود هیچ گونه برنامه‌ی سرمایه‌گذاری

· اجباری نبودن احراز هویت

· سپرده‌گذاری پر هزینه بر ارزهای فیات

· فضای کاربری سخت برای تازه کارها

لیست صرافی‌های مجاز ارز دیجیتال بانک مرکزی

در اینجا لازم است یادآوری کنیم که با توجه به نبود قانون گذاری و نوپا بودن این حوزه، هنوز هیچ مجوزی از طرف بانک مرکزی صادر نشده است. تنها مورد دریافت مجوز دانش بنیان از طرف نهاد ریاست جمهوری برای فعالیت خود هستند. شرکت دانش بنیان یا همان شرکت‌های متمرکز بر دانش به آن دسته از شرکت‌هایی تلقی می‌‌شود که دارای ارزش‌هایی می‌باشد که بر اساس دانش و فناوری اطلاعات بنا شده است. در واقع می‌‌توان گفت که این دسته از شرکت‌ها موتور رشد و توسعه هر کشور در حال توسعه‌ای محسوب می‌‌شوند. این شرکت‌ها موجب رونق و شکوفایی هستند و قطعا باعث پیشرفت دانش کشور می‌شوند.

با این وجود تعدادی صرافی‌های ایرانی در این حوزه وجود دارند که از نظر سابقه و اعتبار از درجه قابل قبولی برخوردار هستند. ما در ادامه 7 صرافی برتر ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم.

صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس

یکی از معروف‌ترین صرافی‌های ایرانی نوبیتکس بوده که امکان فعالیت ۲۴ساعته را برای کاربران فراهم کرده و کاربران می‌توانند از طریق شبکه‌ی شتاب پرداخت‌های خود را انجام دهند. کیف پول و نرم‌افزار اختصاصی این پلتفرم از دیگر مزایای آن هستند. پشتیبانی از تعداد کمتری ارز دیجیتال در مقایسه با سایر صرافی‌ها را می‌توان یکی از نقاط ضعف آن برشمرد.

صرافی ارز دیجیتال والکس

چنانچه کارمزد بالای والکس را در نظر نگیریم، امنیت بالای آن به دلیل ورود دو مرحله‌ای و قابلیت حد سود و ضرر می‌توانند ویزگی‌های مناسبی برای ثبت نام در این صرافی به شمار روند.

صرافی ارز دیجیتال اکسیر

پشتیبانی از شبکه‌های مختلف بلاک چین و ارزهای دیجیتال متنوع از مهم‌ترین مزایای اکسیر بوده و همچنین اکسیر تنها صرافی ایرانی است که در لیست کوین مارکت کپ قرار گرفته است. با این حال سرعت پایین نرم‌افزار اختصاصی صرافی و پایین بودن کیفیت رابط کاربری و سایت آن از معایب اکسیر هستند.

صرافی ارز دیجیتال تبدیل

این صرافی از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر تعداد زیادی کاربر را در اختیار دارد. داشتن نرم‌افزار اختصاصی، پشتیبانی مناسب، کارمزد بسیار پایین، بالا بودن سرعت تراکنش ها، حجم بالای معاملات و کیف پول اختصاصی از مزایای این صرافی به شمار می‌آیند.

صرافی ارز دیجیتال اریترون

امکان خرید و فروش بدون نیاز به احراز هویت و معامله‌ی توکن‌های لوریج دار از مزایای اریترون بوده اما عدم وجود نرم‌افزار اختصاصی گوشی و نمایش ضعیف تراکنش‌ها و درآمد نیز از معایب آن به شمار می‌آیند.

صرافی ارز دیجیتال رمزینکس

کیف پول و نرم‌افزار امن و اختصاصی این صرافی در کنار ارائه‌ی ارزهای دیجیتال متنوع و پشتیبانی ۲۴ساعته از مزایای این صرافی بوده‌ور این در حالی است که سرورهای کند و گرافیک سخت برنامه کار را برای کاربران کمی سخت می‌کند.

صرافی ارز دیجیتال بیت‌پین

با وجود آنکه جهت احراز هویت در بیت پین نیاز به ارائه‌ی سند مالکیت است اما فضای کاربری زیبا و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال نوظهور و فراهم کردن امکان خرید سریع و پیشرفته برای مبتدیان از امکانات این صرافی هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون