کد خبر: ۴۶۸۲۰
۱۰:۱۶ -۳۱ فروردين ۱۴۰۲
سپرده گذاری تتر یکی از روش‌های حفظ ارزش دارایی است که توسط بسیاری از تریدرها به کار گرفته می‌شود. اما آیا می‌توان از خود USDT درآمد کسب کرد؟ بله، اما میزان این درآمد به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. هر پلتفرم شرایط مختلفی برای استکینگ تتر تعیین کرده و میزان سود حاصل نیز معمولا به مقدار دارایی کاربر و زمان قفل شدن آن بستگی خواهد داشت.

ایا تتر سود می دهد

نشان تجارت - برای کسب سود از طریق تتر باید آن را استیک کرد که با توجه به ثابت بودن قیمت USDT تا حدودی فرآیندی شبیه به سپرده گذاری دلار در بانک‌ (البته با ریسک بالاتر) است. کسب سود از طریق خرید و فروش تتر هم تنها در صورتی ممکن است که افزایش میزان تقاضا یا افزایش قیمت دلار در مقایسه با ارزی مانند تومان را شاهد باشیم.

چگونه می‌توان از تتر سود به دست آورد؟

سپرده گذاری تتر یکی از روش‌های حفظ ارزش دارایی است که توسط بسیاری از تریدرها به کار گرفته می‌شود. اما آیا می‌توان از خود USDT درآمد کسب کرد؟ بله، اما میزان این درآمد به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. هر پلتفرم شرایط مختلفی برای استکینگ تتر تعیین کرده و میزان سود حاصل نیز معمولا به مقدار دارایی کاربر و زمان قفل شدن آن بستگی خواهد داشت.

در ادامه برخی از پلتفرم‌هایی که از استیکینگ تتر پشتیبانی می‌کنند را به شما معرفی خواهیم کرد. ولی این موضوع به ضمانت فعالیت صحیح یا امن پلتفرم‌ها نیست.  کاربران همیشه باید تحقیقات شخصی خود را انجام داده و با داشتن اطلاعات کامل سرمایه گذاری انجام دهند.

صرافی بایننس

بایننس بزرگترین صرافی رمز ارزی دنیا از نظر حجم معاملات است. این صرافی اکنون به اکوسیستمی گسترده تبدیل شده که محصولاتی مانند لانچپد، استخراج نقدینگی، استیکینگ و موارد دیگر را شامل می‌شود. یکی از محصولات جدید بایننس که تحت عنوان Binance Earn شناخته می‌شود، روشی آسان برای کسب سود از طریق رمز ارزهایی مانند تتر ایجاد کرده است. نرخ درصدی سالانه سپرده گذاری USDT در این بخش از بایننس متغیر است و بین 3 تا 10 تا درصد گزارش شده است.

پروتکل آوه

آوه (Aave) یکی از قوی‌ترین پروتکل‌های دیفای است که در فروردین 1401، ارزش کل قفل شده در آن از مرز 6 میلیارد دلار عبور کرد. در این تاریخ، نرخ درصدی سالانه سپرده گذاری در Aave معادل 2.78 درصد بوده و به طور کلی در اکثر اوقات بالای 1 درصد است. در نگاه اول این مقدار سود در مقایسه با سایر رقبا ناچیز به نظر می‌رسد، اما در مقابل مزایای این پروتکل دیفای شامل قفل نکردن دارایی کاربر (امکان برداشت فوری دارایی) و عدم تعیین حداقل دارایی لازم برای شرکت در استیکینگ، بسیار جذاب هستند.

پلتفرم وام دهی نکسو

نکسو (Nexo) یک پلتفرم وام‌دهی کریپتو است که برای سپرده‌های USDT نرخ درصدی سالانه حداکثر 10 درصدی در نظر گرفته است. علاوه بر این، نکسو مدعی است که تمامی سپرده‌های دریافت شده را توسط یک صندوق 375 میلیون دلاری (و با همکاری شرکت‌های لجر و بکت) بیمه شده‌اند. البته لازم به ذکر است که این پلتفرم دیگر به مشتریان ساکن ایالات متحده خدمات‌دهی ندارد.

کریپتو دات کام

کریپتو دات کام یکی از آن برندهایی است که به لطف بازاریابی و تبلیغات قوی در میان کاربران محبوب شد. خدمات این پلتفرم، تبدیل دارایی، توکن‌های ان اف تی، سرویس‌های پرداخت و سرویس‌های وام‌دهی را شامل می‌شوند. دارایی‌های کاربران این پلتفرم نیز توسط یک صندوق 750 میلیون دلار بیمه شده‌اند.

با مراجعه به بخش Crypto Earn مشاهده خواهید کرد که نرخ درصدی سالانه سپرده گذاری در این پلتفرم حدودا بین 0.4 تا 5 درصد بوده به مواردی چون موجودی کاربر، علاقه او برای نگهداری ارز بومی پلتفرم (CRO) و مدت زمان قفل شدن دارایی بستگی خواهد داشت. سود سپرده گذاری در این پلتفرم نیز به صورت هفتگی پرداخت می‌شود.

ریسک استیک کردن تتر

تبدیل کردن سرمایه به تتر و استیک کردن آن در یک پلتفرم چند ریسک مهم به همراه خواهد داشت. اولین و مهم‌ترین ریسک به میزان مورد اعتماد بودن پلتفرم مربوط می‌شود. اکنون در دورانی قرار داریم که صرافی‌های بزرگی مانند FTX به سرعت ورشکست شده و به فراموشی سپرده می‌شوند. بنابراین همیشه این احتمال که پلتفرم مورد استفاده شما ممکن است به مشکل بر بخورد را در نظر داشته باشید.

مورد دیگر به خود ارز USDT و وابستگی آن به دلار آمریکا مربوط می‌شود. تقریبا همه کاربران دنیای کریپتو از سرنوشت استیبل کوین ترا (UST) خبر دارند و می‌دانند که چگونه طی مدت کوتاهی به رمز ارزی بی‌ارزش تبدیل شد. البته تتر بر خلاف UST دارای ذخایر مالی قابل توجهی است که توسط شرکت‌های مستقل مورد بررسی قرار می‌گیرند و شاید مقایسه آن با استیبل کوین ترا چندان منطقی نباشد. ولی با این حال کاربران باید همواره برای شرایط پیش بینی نشده، به خصوص در حوزه‌ای مانند کریپتو که به سرعت در حال تغییر است، آماده باشند. پس احتمال دیپگ شدن UDST را هم در نظر داشته باشید.

در نهایت توصیه می‌شود با توجه به میزان ریسک‌پذیری خود تتر خریداری کرده و پلتفرم استیکینگ را هم تنها پس از انجام تحقیقات کامل انتخاب نمایید. در صورتی که به خدمات تبدیل تومان به تتر نیاز دارید، صرافی بیت 24 را به شما معرفی می‌کنیم که بستری سریع و امن برای خرید و فروش تتر ایجاد کرده و به آسانی توسط همه کاربران قابل استفاده خواهد بود.

آیا با خرید تتر هم می‌توان سود کرد؟

ایا تتر سود می دهد؟

ارز دیجیتال Tether را معادل دیجیتال ارز ملی ایالات متحده می‌دانند. شرکت توسعه‌دهنده آن روندی در نظر گرفته که افراد می‌توانند از طریق وب‌سایت رسمی، با ارائه هر توکن USDT یک دلار آمریکا در حساب بانکی خود دریافت کنند (برای کاربرانی که ساکن کشورهای تحریم شده نیستند)، چرا که قیمت تتر با این دارایی یکسان است. با در نظر گرفتن این حقیقت، دلیل تفاوت داشتن نرخ ارز تتر با پول کاغذی بحث‌برانگیزتر می‌شود! برای مشاهده قیمت لحظه‌ای تتر در بیت ۲۴ می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

از آن جایی که قیمت تتر باید همواره معادل 1 دلار باشد و ارزش ذاتی آن هم دقیقا معادل همین مقدار است، کسب سودی که صرفا از طریق خرید آن رخ دهد، خیلی آسان نخواهد بود. برای مثال اگر شما تتر را در زمانی که دلار 50 هزار تومان باشد خریداری کنید و پس از مدتی قیمت دلار در مقایسه با تومان و در نتیجه قیمت USDT هم افزایش پیدا کند، شما به سود خواهید رسید. البته در این حالت شما بیشتر ارزش سرمایه خود را حفظ کرده‌اید تا این که به سود رسیده باشید!

اگر هم صرفا روی قیمت دلاری تتر تمرکز داشته باشیم، از لحاظ تئوری می‌توان USDT را در زمانی که چند سنت کمتر از 1 دلار قیمت دارد خریداری کرد و زمانی که قیمت آن چند سنت فراتر از 1 دلار می‌رود، به فروش رساند. اما برای کسب سود از این روش باید مقدار بسیار زیادی تتر خریداری کنید که برای بسیاری از کاربران میسر نیست.

جمع بندی

در پایان باید گفت که کسب سود واقعی از تتر تنها از روش استیکینگ ممکن خواهد بود، اما در کشورهایی که قیمت دلار در آنان نوسان دارد هم می‌توان با خرید و فروش به موقع به سود رسید. در مورد انتخاب یک پلتفرم برای استیکینگ هم باید به میزان ریسک‌پذیری خود توجه داشته باشید و از اعتبار پلتفرم میزبان، اخبار مرتبط با قوانین دنیای کریپتو و هم‌چنین از تحولات مرتبط با تتر و شرکت سازنده آن اطلاعات بروزی داشته باشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون