کد خبر: ۴۶۷۷۹
۰۰:۱۹ -۲۹ فروردين ۱۴۰۲
حسینعلی حاجی‌دلیگانی می‌گوید: تصمیم‌گیری‌ها در دولت دچار خلل است و هیچ‌کس تصمیم درستی نمی‌گیرد. از طرفی، تصمیمات دولت اصلاً کارشناسی نیست و از هر وزارتخانه یا هر عضوی، برابر وظیفه ذاتی‌اش مسئولیتی درخواست نمی‌شود.

حاجی دلیگانی

نشان تجارت - محمد آیتی: حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیات رییسه مجلس در نقد به عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم به رویداد۲۴ می‌گوید: دولت باید به وعده‌هایی که داده است، عمل کند ولی ما هنوز تا الان هیچ عملی از دولت ندیده‌ایم. ساختار تصمیم‌گیری دولت، دارای اشکالات اساسی است و باید این اشکالات برطرف شود. 

او می‌گوید: به باور من، تصمیم‌گیری‌ها در دولت دچار خلل است و هیچ‌کس تصمیم درستی نمی‌گیرد. از طرفی، تصمیمات دولت اصلاً کارشناسی نیست و از هر وزارتخانه یا هر عضوی، برابر وظیفه ذاتی‌اش مسئولیتی درخواست نمی‌شود. گاهی همه دیدگاه‌های کارشناسی را کنار می‌گذارند و در یک جلسه، تصمیمی می‌گیرند که به هیچ عنوان کارشناسی شده نیست. تکرار می‌کنم، نحوه تصمیم‌گیری‌ها در دولت آقای رئیسی، دچار اشکالات فراوانی است. 

عضو هیات رییسه مجلس در واکنش به اینکه اگر پس از گذشت یک سال و نیم، اشکالات دولت در تصمیم‌گیری تا این اندازه فاحش است، پس چرا مجلس مسیر راه دولت را تغییر نمی‌دهد؟ گفت: اتفاقاً ما به دنبال اثرگذاری هستیم و پیگیری استیضاح وزیر اقتصاد به همین منظور بوده و به همین خاطر، استیضاح دو وزیر دیگر یعنی صمت و جهاد کشاورزی را هم درخواست داده‌ایم. این استیضاح‌ها امضا و آماده اعلام وصول هستند تا به کمیسیون‌ها ارجاع داده شوند و به تبع آن، بررسی‌ها لازم صورت بگیرد.

نماینده شاهین‌شهر در پاسخ به این پرسش که «آیا جابجایی افراد، چاره کار است؟» گفت: به شخصه به غیر از مطرح کردن استیضاح‌ها، راهی را نمی‌بینم و می‌گویم که یا خود رییس جمهور شخصاً در این موارد تصمیم بگیرد یا ما مجلسی‌ها کار خودمان را انجام می‌دهیم.

حاجی‌دلیگانی می‌گوید: ما شرایط کشور و واقعیت‌ها را می‌بینیم و نمی‌گوییم تحریم‌ها هیچ اثری ندارند، اما اصلاً آن‌قدر‌ها هم که این موضوع را بزرگ و مشکل‌ساز تصور می‌کنیم، نیست. به نظر من، ۷۰ درصد مشکلات مملکت به وضعیت مدیریتی کشور برمی‌گردد. ما در گذشته این موضوع را گفته بودیم و الان هم بر آن تاکید داریم و نباید طوری اوضاع را جلوه دهیم که انگار تحریم، عامل اصلی وضع موجود است.

وی می‌گوید: رهبر انقلاب صحبت از مهار تورم را در شعار سال مطرح کردند و این موضوع، مطالبه جدی آحاد مردم است. از این‌رو، اگر مدیریت‌ها در دولت به خوبی و درستی اصلاح شوند، تورم قابل کنترل و مهار است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون