کد خبر: ۴۶۷۰۲
۲۱:۰۳ -۲۲ فروردين ۱۴۰۲
فرهاد طهماسبی نماینده مجلس در واکنش به اوضاع اقتصادی کشور در دولت رئیسی می‌گوید: مطمئنم در سال جاری، برخورد‌های مجلس با دولت بیشتر و دقیق‌تر خواهد بود، چون دولت به اندازه کافی، وقت برای نشان دادن عیار خودش داشته و حقیقتاً خیلی از زیرساخت‌ها برای کار کردن آن‌ها مهیا شده است.

فرهاد طهماسبی

نشان تجارت - محمد آیتی: فرهاد طهماسبی نماینده استهبان و نیریز در مجلس یازدهم به رویداد۲۴ می‌گوید: درست است که مجلس یازدهم را مجلس انقلابی نامیدند و دولت سیزدهم را هم، دولت محرومان قلمداد کردند و به نوعی همسویی بالایی به لحاظ تفکراتی بین دو قوه وجود دارد، اما معنی این موضوع این نیست که مجلس در این یک سال و نیم با دولت رودربایسی داشته یا روی به مراعات خارج از عرف آورده باشد.

او می‌گوید: قرار نیست اتفاقاتی در کشور بیفتد و مجلس هم از منافع مردم، عبور کند. دولت هر جا پایش را اشتباه گذاشته یا نقصی در کارش دیده شده، مجلس وارد عمل شده و با تذکر، سوال، استیضاح و دیگر اهرم‌های نظارتی خود، تلاش داشته مصالح کشور و مردم را تامین کند. شما سابقه مجلس یازدهم را ببینید، آنگاه متوجه می‌شوید که ما به همین وزرای دولت سیزدهم تاکنون چندین بار کارت زرد دادیم و حتی در یک نوبت، وزیر صمت را هم استیضاح کردیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: شاید در برخی موارد، دولت سعی و تلاش‌هایی هم برای حفظ برخی وزرا کرده باشد، اما ما هیچ‌گاه با دولت به خاطر قرابت فکری که داریم، مماشات نکردیم. مطمئنم در سال جاری برخورد‌های مجلس با دولت بیشتر و دقیق‌تر خواهد بود، چون دولت به اندازه کافی وقت برای نشان دادن عیار خودش داشته و حقیقتاً خیلی از زیرساخت‌ها برای کار کردن آن‌ها مهیا شده است.

طهماسبی می‌گوید: دولت سیزدهم، تاکنون بودجه‌ریزی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را خودش انجام داده و دیگر بهانه اینکه بودجه برای دولت قبل بوده، نیست. دولت اگر می‌خواهد شرایط را به نفع مردم تغییر بدهد باید مصمم و البته پاسخگو باشد.

نماینده استان فارس می‌گوید: عدم‌پرداخت به موقع حقوق معلمان در پایان سال ۱۴۰۱، یک نمره منفی برای دولت بود، اما برکناری برخی تصمیم‌گیران وزارت آموزش و پرورش و در ادامه، استعفای وزیر مربوطه، نشان از این داشت که وقتی دولت ضعف را دید، وارد عمل شد. از این‌رو، امیدوارم شهامت و شجاعت دولت در برخورد با نقاط ضعفی که در بدنه تیمش وجود دارد، مستمر باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: یکی از انتقادات ویژه بنده به دولت سیزدهم، همین دغدغه رهبر انقلاب است که باید وابستگی به دلار به حداقل برسد، ولی فعلاً اتفاق نیفتاده است. از طرفی، مجلس سعی کرد برخی بستر‌ها را آماده کند، ولی در اجرا مشکلاتی وجود دارد. به طور مثال، مجلس نگفته با چه دلاری، واردات خودرو صورت بگیرد، اما مجوز واردات خودرو را صادر کرده است و متاسفانه دولت در این زمینه در حال مقاومت کردن است. واقعاً برای من سوال است که چرا دولت به قوانین مجلس تمکین و از آن تبعیت نمی‌کند؟ دولت باید شفاف بگوید که نفی خودروسازان داخلی در جیب کیست و چه دستانی در پشت این موضوع هستند؟

او در خصوص انتقاداتی که به تیم اقتصادی دولت می‌شود، گفت: ما برای اینکه چه افرادی در تیم اقتصادی دولت باشند، نمی‌توانیم برای آقای رئیسی تعیین تکلیف کنیم، اما به عنوان نمایندگان مردم، حق نظارت و انتقاد داریم. معتقدم تیم اقتصادی دولت ضعیف است و برخی از این مهره‌ها، کارآمدی لازم را ندارند و نیاز به ترمیم در این تشکیلات، حس می‌شود.

طهماسبی می‌گوید: ما از آقای رییس جمهور می‌خواهیم در ترمیم تیم اقتصادی‌اش ورود پیدا کند چون بهبود اوضاع اقتصادی کشور و خانواده‌ها، مطالبه چندین ساله و البته به حق مردم ایران است. به طور مثال رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در تعامل با نمایندگان، مشکلات جدی دارد و حتی این مشکل را او با دیگر بدنه‌های دولت هم دارد و عملکرد آقای میرکاظمی گویای این چالش است و اگر آقای رئیسی وارد موضوع نشود و روی به اصلاحات نیاورد، حتماً دولتش در برخورد با مسائل مملکت با چالش روبرو خواهد شد. رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، یک مثال بود، وگرنه از این دست افراد در تیم اقتصادی دولت هستند که می‌باید با نفرات کاربلدتر دیگری، جابجا شوند تا ان‌شاءالله اثرات مثبت کار در سال ۱۴۰۲ برای مردم سختی‌دیده، نمایان شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون