کد خبر: ۴۶۶۱۸
۰۱:۲۱ -۱۷ فروردين ۱۴۰۲
جلال رشیدی کوچی می‌گوید: یادمان باشد در ماجرای عدم‌پرداخت حقوق معلمان، به قشر عزیز و خاص کشورمان یعنی فرهنگیان آسیب وارد شد. به باور من، بیشتر از اینکه در این موضوع به عملکرد وزارت آموزش و پرورش ایراد بگیریم، این ایراد به مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور وارد بود.

حقوق معلمان

نشان تجارت - محمد آیتی: عدم‌پرداخت به موقع حقوق اسفندماه فرهنگیان در سراسر کشور باعث شد تا کام این قشر زحمتکش در شروع سال جدید، در کنار تورم کمرشکن کشور، تلخ‌تر از همیشه شود. پس از این اتفاق، مدیرکل دفتر وزارتی (حجت‌الله الماسی)، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع (صادق ستاری‌فرد) و چند تن دیگر از مسئولان حوزه مالی توسط وزیر آموزش و پرورش از مقام خود عزل شدند و در ادامه هم، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش برکنار شد تا این‌طور وانمود شود که مقصر این ماجرا، تنها وزارت آموزش و پرورش بود و بس. اما آنگونه که برخی رسانه‌ها نوشته‌اند یکی از دلایل عدم پرداخت حقوق کارکنان مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه بوده است. در همین رابطه، جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت به رویداد۲۴ می‌گوید: پس از موضوعی که در تاخیر واریز حقوق معلمان آن هم در پایان سال اتفاق افتاد، وزیر آموزش و پرورش تصمیم به استعفا گرفت و سپس رییس جمهور با این کناره‌گیری، موافقت کرد، اما معتقدم در کنار این استعفا، باید رییس سازمان برنامه و بودجه کشور هم استعفا می‌داد چون مسئله کوچکی اتفاق نیفتاده بود.

او می‌گوید: یادمان باشد در این ماجرا، به قشر عزیز و خاص کشورمان یعنی فرهنگیان آسیب وارد شد. به باور من، بیشتر از اینکه در این موضوع به عملکرد وزارت آموزش و پرورش ایراد بگیریم، این ایراد به مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور وارد بود که بنده این موضوع را به سمع و نظر مردم رساندم.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس می‌گوید: باز هم تکرار می‌کنم در تکمیل‌شدن این پازل بهتر است که آقای میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور هم، استعفا دهند که البته ایشان هم استعفا دادند، یعنی روز گذشته شنیدم که او هم می‌خواهد استعفا دهد.

جعفر قادری: میرکاظمی گفته بود آمادگی داشتم حقوق معلمان را پرداخت کنم، اما نوری می‌گفت خارج از سقف باید واریز پرداخت شود

همچنین در این خصوص، جعفر قادری نماینده شیراز به رویداد۲۴ می‌گوید: باید بپذیریم که در موضوع عدم‌پرداخت به موقع حقوق فرهنگیان، سوءتدبیر رخ داد. حتی اگر نظام رتبه بندی معلمان کامل اجرا یا تعیین تکلیف نشده بود، مثل سابق باید حقوق این افراد پرداخت می‌شد و مابه‌التفاوت آن‌ها به عنوان معوقات، سال آینده‌اش واریز می‌شد.

او می‌گوید: به هر حال در آستانه عید نوروز بودیم و مخصوصاً معلمی که بنا به سفر داشت، شدیداً به حقوق پایان سال خود، وابسته بود. از این‌رو، سوءمدیریت رخ داده، هم متوجه وزارت آموزش و پرورش و هم متوجه سازمان برنامه و بودجه کشور بود. حتی به اعتقاد من، در این اتفاقی که رخ داد، جا داشت کمیسیون آموزش مجلس هم به موضوع ورود پیدا می‌کرد.

نماینده شیراز در پاسخ به اینکه آیا در این موضوع، وزیر آموزش و پرورش قربانی عملکرد دولت شد؟ گفت: به هر حال چنین اتفاق بزرگی که می‌افتد باید فردی مسئولیت آن را بپذیرد. از طرفی، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفته من آمادگی داشتم حقوق معلمان را تا سقفی که در بودجه در نظر گرفته شده بود، پرداخت کنم، اما به اصرار آموزش و پرورش که می‌گفت خارج از سقف باید واریز پرداخت شود، این اتفاق را شاهد بودیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید: جا داشت پیش از اینکه موضوع به آن نقطه برسد، طی جلسه‌ای در سران قوا و یا هر جای دیگر، می‌رفتند و برای تامین منابعش تلاش می‌کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون