کد خبر: ۴۶۵۲۴
۰۶:۲۶ -۱۰ فروردين ۱۴۰۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
شهباز حسن‌پور گفت: مدت‌هاست که به خاطر تاکیدات رهبر انقلاب و هشدار‌هایی که ایشان در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت معادن داده‌اند، اقدامات جدی‌تری در دستور کار قرار گرفته است.

بهره مندی از معادن

نشان تجارت - محمد آیتی: شهباز حسن‌پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت معادن در ایران به نشان تجارت گفت: یکی از کار‌های بزرگی که قرار است در سال ۱۴۰۲ در کشور اتفاق بیفتد، جهشی بزرگ در بحث معادن است، چون این موضوع در برنامه و بودجه سالیانه دیده شده و یکی از راه‌های نجات کشور این است که معادن، پیشران اقتصاد کشور باشند.

وی افزود: طی این چهار دهه نیز معادن فعال بوده‌اند. حتی می‌توانید به حوزه انتخابی بنده (سیرجان) بیایید و بازدید کنید. برای معادن عظیم سنگ آهن گلگهر، گوهر زمین و معادن مس، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و زیرساخت‌ها آماده شده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: وقتی می‌خواهیم کاری زیرساختی انجام دهیم، شاید لازم باشد برای آن، چندین سال وقت بگذاریم و موفقیت در عرصه‌های مهمی مثل معدن، یک شبه و یا یک ماهه صورت نمی‌گیرد.

نماینده سیرجان اظهار داشت: مدت‌هاست که به خاطر تاکیدات رهبر انقلاب و هشدار‌هایی که ایشان در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت معادن داده‌اند، اقدامات جدی‌تری در دستور کار قرار گرفته است و در حال حاضر، در بحث اکتشاف، با مشارکت خود معادن بزرگ و مشارکت بخش خصوصی و فعال شدن بخش‌های مختلف در مجموعه ایمیدرو، اقدامات خوبی انجام شده است.

وی یادآور شد: افراد می‌توانند بازدیدی از پروژه‌های ایمیدرو داشته باشند تا ببینند که مجموعه‌های مختلف در کشور در حال فعال شدن هستند و روند در بحث معادن، بسیار امیدوارکننده است. بنده این اطمینان را می‌دهم که یکی از بخش‌های مهم سال جاری که رشد بسیار خوبی در جهت تولید، اشتغال و درآمدزایی برای کشور خواهد داشت، همین معادن است.

وی افزود: زنجیره ارزش در حوزه معدن، در حال تکمیل شدن است و در بعضی از استان‌ها مثل کرمان، این زنجیره تکمیل شده و امیدواریم در سایر استان‌ها هم این اتفاق بیفتد. ما از بهترین و با ارزش‌ترین منابع طبیعی خدادادی برخوردار هستیم و یکی از بهترین پتانسیل‌های کشورمان، معادن است. تا الان به واسطه درآمد‌های نفتی، کمتر به این بخش پرداخته شده است که امیدوارم این روند در آینده، بهتر از همیشه شود.

حسن‌پور در پایان خاطرنشان کرد: در چهار، پنج سال گذشته به صورت ویژه وارد کار در حوزه معدن شدیم و با تلاش‌هایی که صورت گرفت، تا حد قابل ملاحظه‌ای زیرساخت‌ها را آماده کردیم. ان‌شاا... با اراده‌هایی که شکل گرفته، نتایج این تلاش‌ها را در سال‌های آینده خواهیم دید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
0
0
آقای حسن پور مگر شما روزی در همین حوزه معدن منتقد نبودید؟
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون