کد خبر: ۴۵۸۳۶
۱۶:۵۵ -۱۶ بهمن ۱۴۰۱
یخچال های ال جی از جمله دستگاه های پرطرفداری هستند که با مدل های مختلف و همچنین کیفیت نسبتاً بالا متمایز می شوند. درست که این دستگاه ها طول عمر بالایی دارند اما گاهی اوقات با خرابی هایی مواجه می شوند.

نشان تجارت - یخچال های ال جی از جمله دستگاه های پرطرفداری هستند که با مدل های مختلف و همچنین کیفیت نسبتاً بالا متمایز می شوند. درست که این دستگاه ها طول عمر بالایی دارند اما گاهی اوقات با خرابی هایی مواجه می شوند. 
در این مطلب ، رایج ‌ترین خرابی‌ها در یخچال‌های ال‌ جی می پردازیم که در صورت وقوع لازم است برای تعمیر آن ، از تعمیرکار مجاز کمک بگیرید. 
برای تعمیر یخچال ال جی در کرج ، می توانید با ماهان سرویس تماس بگیرید . ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵

رایج ‌ترین خرابی‌ها در یخچال ‌های ال‌ جی کدامند؟

1.    خرابی کمپسور یکی از رایج ‌ترین خرابی‌ها در یخچال ‌های ال‌ جی  است.

کمپرسور یا موتور یخچال ، نیروی محرکه گاز فریون است که در مدار خنک کننده به گردش در می آید. گاهی اوقات، هنگام استفاده از تجهیزات، باز شدن موتور، اتصال کوتاه سیم‌پیچ‌های روی محفظه یا اتصال کوتاه چرخشی یا قطعی سیم‌پیچ‌های استاتور رخ می‌دهد. گاهی گیر کردن مکانیکی قطعات موتور موجب روشن نشدن موتور می شود و یا صدای زمزمه مانند تولید می کند،. گزینه دیگر این است که موتور روشن شده  و بلافاصله خاموش می شود اما قبل از خاموش شدن صدای کلیک شنیده می شود . این صدای رله راه اندازی راه اندازی شده است. هنگام ایجاد این مشکل موتور معیوب باید با موتور جدید تعویض شود.

2.    نشت فریون

خنک شدن در یخچال بر اساس چرخه جریان گاز فریون اتفاق می افتد که در یک مدار مهر و موم شده گردش می کند و یا منقبض می شود یا منبسط که در این فرآیند گرما را از محفظه ها می گیرد. اگر سیستم دچار مشکل شود ، مبرد تبخیر می‌شود و یخچال از یخ زدن باز می‌ماند. اغلب، نشت فریون در موارد زیر رخ می دهد:
- در اتصالات 
- در اواپراتور
- در مدار فولادی برای گرم کردن محیط فریزر.
هنگامی که نشتی رخ می دهد، در ابتدا یخچال کار می کند، اما خوب خنک نمی شود، در حالی که موتور تقریبا بدون خاموش شدن یکسره می شود. پس از تبخیر تمام مبرد، کمپرسور به هیچ وجه روشن نمی شود. در نتیجه یخچال به خوبی یخ نمی زند، در حالی که موتور تقریباً خاموش شده و بعد از مدتی یخچال اصلا روشن نمی شود.

5 خرابی و مشکل رایج یخچال ال جی

3 .  خرابی فن در یخچال  

فن در یخچال های No Frost هوای سرد را از فریزر به یخچال هدایت می کند. در صورت شکستن یا خرابی فن، گردش هوا مختل می شود و در نتیجه فریزر یخ می زند (در آن برفک تشکیل می شود) و محفظه یخچال گرم می شود. معمولاً موتور فن می‌ سوزد یا در صورت خرابی No Frost یخ‌زدایی، پره‌ها به یخ تشکیل‌شده می‌ چسبند و می ‌شکنند. در نتیجه در یخچال ال جی No Frost دمای قسمت یخچال افزایش می یابد. فریزر به طور مرتب یخبرفک می زند و در عین حال صدای معمولی فن شنیده نمی شود.

3.    مسدود شدن مجرای خروج آب  

یکی از رایج ترین خرابی های یخچال ال جی مسدود شدن سیستم زهکشی دستگاه است . در یخچال‌های ال‌جی با سیستم یخ‌ زدایی قطره‌ای، میعانات تشکیل ‌شده در دیواره پشتی محفظه یخچال زمانی که کمپرسور در حال استراحت است، معمولاً بر اثر نیروی جاذبه تخلیه می‌شود. ابتدا از دیوار به داخل شیار می ریزد و سپس از طریق سوراخ زهکشی و لوله به داخل محفظه واقع در نزدیکی موتور جریان می یابد و در آنجا رطوبت تبخیر می شود.
اگر سیستم زهکشی مسدود شود (اغلب به دلیل ورود زباله به داخل آن) یا یخ زده باشد ، آب نمی تواند از محفظه یخچال خارج شود و در زیر کشوهای میوه و سبزیجات شروع به جمع شدن می کند. در نتیجه در یخچال ال جی، آب زیر کشوهای محفظه یخچال وجود دارد و ممکن است روی زمین نشت کند. همچنین ممکن است مقداری از آب یخ زده و یخ در اطراف سوراخ تخلیه آب تشکیل شود.
در این صورت لازم است مجاری تخلیه آب را تمیز کنید (به عنوان مثال، این کار را می توان با یک سرنگ با آب گرم یا سیم انجام داد) یا با تعمیرکار تماس بگیرید. اگر کانال تخلیه یخ زده است، توصیه می شود یخچال را قبل از تمیز کردن ، یخ زدایی کنید.

4.    خرابی تایمر یخ زدایی در یخچال No Frost ال جی

تایمر یخ زدایی در سیستم No-Frost وظیفه روشن و خاموش کردن المنت یخ زدایی برای یخ زدایی اواپراتور را بر عهده دارد. گاهی اوقات تایمر خراب می شود . در این صورت کنتاکت ها می سوزند و در مدل های مکانیکی موتور از کار می افتد. در تایمرهای الکترونیکی، یک ریزمدار در اثر نوسانات برق می ‌سوزد. در نتیجه اگر تایمر در موقعیت "خنک کننده" گیر کرده باشد، یخ زدایی در یخچال ال جی با No Frost روشن نمی شود، یخ در فریزر تشکیل شده و محفظه یخچال به خوبی خنک نمی شود یا اصلا خنک نمی شود که شایع ترین خرابی تایمر است.
اگر تایمر یخ زدایی در حالت یخ زدایی گیر کرده باشد، موتور خاموش شده و دیگر روشن نمی شود. اگر یخچال برای چند ساعت خاموش شود و دوباره روشن شود، به طور معمول شروع به کار می کند. اما پس از مدتی، در زمان یخ زدایی بعدی، وضعیت دوباره تکرار می شود ، یعنی موتور برای استراحت خاموش می شود و دوباره روشن نمی شود.

5.    سوختن فیوز در یخچال No Frost

فیوز یک قطعه در سیستم یخ زدایی برای خاموش کردن اضطراری المنت یخ زدایی است.  اگر فیوز خراب شود ، مدار باز می شود و المنت خاموش می شود ، حتی اگر به دلایلی یخ زدا کار نکند تایمر گرمایش و  یا تایمر را خاموش می کند.
از آنجایی که فیوز در اکثر موارد با سنسور یخ زدایی عرضه می شود، آنها اغلب به صورت جفت از کار می افتند. در نتیجه در یخچال ال‌جی با No Frost، یخ‌زدایی کار نمی‌کند: یخ در فریزر تشکیل شده و محفظه یخچال به خوبی خنک نمی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون