کد خبر: ۴۵۷۳۹
۱۹:۵۸ -۰۹ بهمن ۱۴۰۱
خراسان شمالی مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: از روز گذشته با افت فشار گاز در استان مواجه هستیم.
مصرف گاز
نشان تجارت - ایسنا؛ سید محمود هاشمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: هرچند فشار گاز در لوله های انتقال در حد ایده‌آل است اما نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.
 
وی افزود: حدود یک ماه و نیم است که در استان با سرمای کم سابقه هوا مواجه هستیم در چنین شرایطی، ۳ مؤلفه شدت، مدت و وسعت سرما اهمیت بسیاری دارد و تعیین کننده میزان بحران است.
 
وی ادامه داد: شدت این سرما بعد از سرمای سال ۸۶ بی سابقه بود. مدت این سرما نیز طولانی بوده و همچنان با آن مواجه هستیم و سرمای هوا در استان پابرجاست. در خصوص وسعت آن نیز باید بگوییم تقریبا کل کشور و سراسر استان را درگیر کرده است.
 
هاشمی گفت: وجود این ۳ مؤلفه و شدت آن ها سبب شد تا نیازمند مدیریت مصرف گاز شویم چراکه در مصرف گاز در کشور و استان افزایش یافت. از سوی دیگر نیز گاز کشور ترکمنستان به دلیل نیاز خودش به آن قطع شد که نهایتا همه این دلایل باعث بوجود آمدن شرایط خاص شد.
 
وی بیان کرد: از آنجایی که گاز خراسان شمالی از جنوب کشور و عسلویه تامین می شود و در انتهای خط لوله هستیم، شرایط متفاوتی با همه استان ها داریم و می توان گفت که ضعیف ترین خطوط گازی کشور مربوط به خراسان شمالی می شود.
 
مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی ادامه داد: علی رغم این مشکلات، با مدیریت مناسب ستاد مدیریت بحران استان به ریاست استاندار و اتخاذ تصمیمات لازم برای مدیریت مصرف و همچنین تلاش ۲۴ ساعته همکارانم در سرمای سوزناک هوا، به عنوان تنها استان بدون قطعی گاز در خطه شرق، شمال و شمال شرق کشور از بحران پیشین عبور کردیم.
 
وی تاکید کرد: البته همچنان سرمای هوا ادامه دارد و صرفه جویی در مصرف گاز توسط مردم و ذخیره سازی توسط ما لازم است. لذا همچنان محدودیت ها در تامین سوخت صنایع ادامه دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون