کد خبر: ۴۶۰۰۹
۱۰:۲۳ -۲۸ بهمن ۱۴۰۱
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
قاسم ساعدی گفت: به اعتقاد من، اول باید وضع موجود و معیشت مردم را بسنجیم و کمبود و کسری گاز و مشکلات مناطق سردسیر را بررسی کنیم، بعد روی به تصمیم‌گیری بیاوریم. به هیچ عنوان افزایش قیمت گاز، زمانش الان نبود.

افزایش تعرفه گاز

نشان تجارت - محمد آیتی: پس از افت محسوس فشار گاز که چند هفته پیش در کشور به وجود آمد، اخباری از قبض‌های نجومی گاز، در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. به طور مثال مطرح شده که در شهرستان‌های ازنا و الیگودرز که از مناطق سردسیر استان لرستان محسوب می‌شوند، قبض‌های بسیار عجیب و میلیونی برای برخی افراد کم‌مصرف صادر شده است که بلافاصله، دادستانی به موضوع ورود پیدا کرده است.

از طرفی گفته شده چند صباحی است که دولت هم مسیر افزایش قیمت گاز را در پیش گرفته که این موضوع با انتقادات بسیاری مواجه شد، زیرا این روند برای کشوری که دارای دومین ذخایر بزرگ گازی در جهان است، جای نگرانی دارد.

در همین خصوص، قاسم ساعدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس به نشان تجارت گفت: دولت بدون مشورت با مجلس، اقدام به افزایش قیمت تعرفه‌های گازی کرده است. البته دولت می‌تواند هر سال ۱۰ درصد به قیمت‌ها اضافه کند، زیرا مجلس در گذشته این اختیارات را به دولت داده بود و الان دولت از این اختیار استفاده کرده است، اما ما انتقاد داریم که چرا در این وضعیت سرمای کشور و اوضاع نامساعد معیشتی مردم، دولت روی به افزایش قیمت آورد.

وی افزود: به واسطه همین اتفاقات، در این چند هفته، نمایندگان مجلس بیشترین تذکر‌ها را به وزیر نفت داده‌اند. این تذکرات درباره افزایش تعرفه‌های گازی است و شایسته است که وزارت نفت اصلاحیه‌ای داشته باشد و اضافه مبالغی که از مردم دریافت کرده است را مسترد کند، در غیراین‌صورت، مجلس با جدیت به موضوع ورود پیدا می‌کند و برخورد لازم را خواهد داشت.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر، ورود دادستانی و سازمان بازرسی برای تعیین تکلیف قبض‌های نجومی گاز که برای برخی خانواده‌ها آمده است را به صلاح می‌دانم و کاری شایسته است و از این افراد بابت احساس وظیفه‌شان تشکر می‌کنم. به اعتقاد من، اول باید وضع موجود و معیشت مردم را بسنجیم و کمبود و کسری گاز و مشکلات مناطق سردسیر را بررسی کنیم، بعد روی به تصمیم‌گیری بیاوریم. به هیچ عنوان افزایش قیمت گاز، زمانش الان نبود.

ساعدی اظهار داشت: کشور ما اصلاً نباید کسری گاز داشته باشد. ما اگر واقعاً به‌جا و درست و با برنامه‌ریزی حرکت می‌کردیم و شبکه‌های انتقال گازی و ایستگاه‌های پمپاژ گاز را به خوبی مدیریت و بروز می‌کردیم، یقیناً امروز مشکلات به این شدت و حدت در کشور و مخصوصاً استان‌های سردسیر ما به وجود نمی‌آمد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: ما انتظار داشتیم که وزارت نفت، مثل سال‌های گذشته، حداقل کسری در بخش گاز را داشته باشد، اما امسال کسری بسیار وسیع‌تر و گسترده‌تر است و متاسفانه علاوه بر آن می‌بینیم که در این شرایط، افزایش تعرفه‌های گازی هم به این چالش اضافه شده است. این سیاست و نگاه دولت انقلابی به مردم از نظر من اصلاً قابل قبول نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
0
0
احسنت
گوناگون