کد خبر: ۴۵۵۰۴
۱۱:۲۹ -۱۹ دی ۱۴۰۱
خرید تجهیزات ایمنی هنگام کار در ارتفاع و انجام فعالیت­‌های فنی­ مهندسی، یکی از الزاماتی است که تمام کارکنان باید نسبت به آن متعهد شوند.

نشان تجارت - خرید تجهیزات ایمنی هنگام کار در ارتفاع و انجام فعالیت­‌های فنی­ مهندسی، یکی از الزاماتی است که تمام کارکنان باید نسبت به آن متعهد شوند. اما سوال اینجاست که چگونه می‌­توان اصل این محصولات را از نسخه تقلبی آنها تشخیص داد؟ آیا راهی وجود دارد تا محصولاتی مثل کفش ایمنی عایق برق یا کمربندهای هارنس را در نسخه­‌های اصل آنها خریداری کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات در این مقاله با ما همراه باشید. زیرا قصد داریم تا به نکاتی بپردازیم که به­ کمک آنها می­‌توانید محصولات ایمنی اصل را از فیک تشخیص داده و کیفیت خریدهای خود را بهبود دهید.

چگونه محصولات ایمنی اصل را از فیک تشخیص دهیم

بررسی ویژگی‌­های ظاهری محصولات ایمنی اصل

فرقی ندارد که قصد خرید تجهیزات ایمنی برق را دارید یا به ­دنبال کمربند ایمنی در ارتفاع هستید، مهم این است که تمام محصولات اصل دارای ویژگی­ های ظاهری مشابهی هستند که این ویژگی­ های ظاهری عبارت­ اند از:

  • کلمه Made in
  • غلط­ های املایی و نگارشی روی بسته­ بندی
  • کیفیت بسته­بندی

آیا با بررسی Made in می­ توان به اصل­ بودن کالا پی برد؟

کلمه Made in اولین ویژگی ظاهری است که نظر خریداران را به خود جلب می ­کند. پس از آن جایی که بررسی این نکته به یک عادت در هنگام خرید تبدیل شده، توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این کلمه، به معنای فیک­ بودن کالا است. زیرا هیچ شرکت بزرگ و برند معتبری نیاز به اثبات محل تولیدات خود ندارد.

مراقب غلط­ های املایی و نگارشی روی بسته ­بندی محصولات باشید

دومین نکته­ای که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید این است که روی محصولات تقلبی از کلمات اشتباهی استفاده می­شود. به ­طوری که به جز کلمه original، هیچ یک از مطالب درج­شده روی بسته­ بندی از صلاحیت املایی و نگارشی برخوردار نیستند.

کیفیت بسته­ بندی می­تواند نشان از تقلبی­ بودن کالا باشد

ظاهر بسته ­بندی و کیفیت آن، آخرین موردی است که در زیرمجموعه ویژگی­ های ظاهری محصولات جای می گیرد. پس فراموش نکنید که متریال­ به ­کار رفته در بسته­ بندی کالاها باید از کیفیت قابل­ توجهی برخوردار باشند. زیرا بزرگ­ترین ویژگی برندهای معتبر این است که از پلاستیک ­های باکیفیت با بافتی نرم در بسته­بندی تولیدات خود استفاده می­کنند.

بررسی ویژگی­های فنی محصولات ایمنی اصل

حال که شما را با نکات ظاهری محصولات اصل آشنا کردیم، نوبت به بررسی ویژگی­ های فنی آنها می­رسد. این ویژگی­ ها شامل شماره سریال محصول، هویت کالا، وزن کالا و قیمت جهانی آن می­شود که در ادامه به تشریح تمام موارد گفته ­شده خواهیم پرداخت.

شماره سریال و لیبل محصول موردنظر را بررسی کنید

شماره سریال اولین و ساده ­ترین راه تشخیص محصولات اصل است. زیرا این شماره ­ها منحصر به فرد بوده و در سایت سازنده آن محصول درج شده ­اند. بنابراین با جستجوی شماره سریال کالا در سایت مربوطه، به ­راحتی قادر به تشخیص اصل­ بودن آن کالا خواهید بود.

همچنین لیبل محصول شامل یک کلمه اختصاری می­شود که در کنار شماره سریال قرار می­ گیرد. لیبل­ ها نشان از کشورهای سازنده آن محصول بوده و هر کشور لیبل مخصوص به خود را دارد. برای مثال لیبل GB مخصوص انگلستان و EU مخصوص اروپا است.

چگونه می­ توان به هویت کالا پی برد؟

یکی از اتفاقات رایجی که معمولا شاهد آن هستیم، این است که محصولات ایمنی موجود در بازار به شرکت­ هایی تعلق دارند که اساسا آن شرکت چنین محصولی را در خط تولیدی خود جای نداده است.

به همین دلیل اولین اقدامی که باید برای شناخت هویت کالا انجام دهید این است که به وب­سایت شرکت مربوطه مراجعه کرده و با جستجوی کالای موردنظر به هویت آن پی ببرید.

چگونه محصولات ایمنی اصل را از فیک تشخیص دهیم

وزن کالا چه تاثیری در اصل­ بودن یا نبودن آن دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که وزن کالا تاثیر زیادی در اصل­ بودن آن دارد. زیرا کالاهای تقلبی نیاز به وزن سبک ­تر برای قاچاق و جا به ­جایی راحت ­تر دارند. از این­رو ممکن است با محصولاتی مواجه شوید که ظاهر آنها هیچ تفاوتی با محصولی که در سایت مشاهده کرده ­اید نداشته باشد، اما به ­خاطر وزن سبک و استفاده از متریال بی­ کیفیت، آن کالا یک محصول تقلبی بوده و ارزش خرید نداشته باشد.

قبل از خرید قیمت ­های جهانی آن محصول را چک کنید

آخرین نکته مهمی که معمولا فریب آن را می­ خوریم، قیمت محصولات است. به ­طوری که اگر قصد خرید یک کمربند قلاب بزرگ را داشته باشیم، بدون چک ­کردن قیمت آن در سایت آمازون و علی­ بابا، اقدام به خرید آن می کنیم.

اما نکته قابل توجه این است که باید قیمت محصول موردنظر را در این سایت­ ها بررسی کرده و با احتساب قیمت روز دلار به ارزش واقعی آن دست یابیم. به این ترتیب متوجه خواهیم شد که چرا کالاهای 3 میلیون تومانی در کشور ما با قیمت 2 میلیون تومان و به اسم اصل ­بودن به فروش می­ رسند.

جمع ­بندی

قبل از خرید تجهیزات ایمنی برق، کمربند 2 قلاب، هارنس و سایر محصولات موجود در بازار، ابتدا باید متوجه اصل یا فیک ­بودن آنها شوید. به همین دلیل برای تشخیص این موضوع، ابتدا به کیفیت بسته ­بندی و نوشته­ های درج شده روی کالا دقت کنید. بعد از آن نوبت به بررسی شماره سریال و چک­ کردن سایت سازنده محصول موردنظر می­ رسد. درنهایت با برآورد قیمت دلار و قیمت اصلی آن محصول، می ­توانید از اصل­ بودن کالای خریداری­ شده اطمینان حاصل کرده و تجربه یک خرید مطمئن را برای خود رقم بزنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون