کد خبر: ۴۵۴۵۳
۰۷:۲۷ -۱۵ دی ۱۴۰۱
ایالات متحده از جمله کشور‌های مهاجر پذیر است. امکانات و شرایطی که آمریکا برای مهاجران فراهم می‌کند، آن را به سرزمین فرصت‌ها تبدیل کرده است.

نشان تجارتمهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی و شرایط اخذ اقامت دائم آمریکا و اخذ گرین کارت از این طریق از موضوعات مورد توجه افرادی است که مایل به مهاجرت به آمریکا هستند. در این مطلب، ما به این موضوع پرداخته‌ایم و توضیح مفصلی در مورد مهاجرت به آمریکا از طریق خانواده ارائه کرده‌ایم تا به مهم‌ترین مسائل شما پاسخ دهیم. ایالات متحده یک مکان جذاب برای مهاجران است و مهاجرانی که در اینجا زندگی می کنند به دنبال روش هایی برای اقامت بستگان خود در این کشور هستند. برای این کار، گزینه های مختلفی وجود دارد ، اگر علاقه مند به مهاجرت خانوادگی به آمریکا هستید این مقاله را مطالعه کنید.

مهاجرت به آمریکا

ایالات متحده از جمله کشورهای مهاجر پذیر است. امکانات و شرایطی که آمریکا برای مهاجران فراهم می کند، آن را به سرزمین فرصت ها تبدیل کرده است. روش های مختلف دیگری نیز برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد مانند؛ مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت کاری به آمریکا ، مهاجرت تحصیلی به آمریکا ، مهاجرت از طریق تولد ، مهاجرت از طریق ازدواج  و پناهندگی.

به طور کلی افرادی که از طریق راه های قانونی به ایالات متحده مهاجرت می کنند، می توانند تحت شرایط خاصی مجوز ورود خانواده خود را دریافت کنند. شرایط پیوستن به مادر، پدر، همسر، فرزند، برادر یا خواهر متفاوت است؛ همچنین برای دریافت گرین کارت برای هر یک از آن ها باید مدارک و مراحل مختلفی طی شود.

انواع ویزای خانوادگی آمریکا

آمریکا کشوری است که برای استحکام نظام خانواده ارزش قائل است و قوانین محکمی در این زمینه دارد، همچنین شرایطی را برای مهاجران ایجاد کرده است تا آن ها بتوانند اعضای درجه یک خانواده مانند همسر و فرزندان نزد خود بیاورند. برای اقامت دائم در ایالات متحده، متقاضیان باید ویزای IV دریافت کنند و معمولا دو نوع ویزا برای الحاق خانواده وجود دارد.

  • ویزا برای اعضای درجه یک خانواده (بستگان نزدیک): این ویزا برای بستگان و اعضای خانواده کسانی است که اقامت دائم آمریکا را دارند. بنابراین یک شهروند آمریکایی، می‌تواند والدین، همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را به آمریکا بیاورد. انواع ویزای آمریکا از طریق خانواده عبارت است از:

IR-1: همسر یک شهروند ایالات متحده

IR-2: فرزند زیر ۲۱ سال و مجرد یک شهروند آمریکایی

IR-3: فرزند خواندگی (یک یتیم خارج از کشور که توسط یک شهروند آمریکایی به فرزندخواندگی پذیرفته شود)

IR-4: به فرزندی گرفته شدن کسی که در آمریکا است، توسط یک شهروند آمریکایی

IR-5: والدین یک شهروند آمریکایی با حداقل 21 سال

 ویزای اقوام درجه ۲

این دسته ویزا شامل ویزاهای F1-F2-F3-F4 است و فقط برای بستگان درجه دو در دسترس است. لازم به یادآوری است که این ویزا دارای محدودیت هایی است.

ویزای F1: این ویزا به افرادی تعلق می گیرد که والدین آنها شهروند آمریکایی هستند و متقاضی باید زیر 21 سال سن داشته باشد. این ویزا به صورت محدود صادر می شود و فقط برای 23400 نفر در سال صادر می شود.

ویزای F2: این ویزا به همسران و فرزندان زیر 21 سال و همچنین کودکان بالای 21 سال و مجرد ارائه می شود. البته فرد باید دارای گرین کارت آمریکا باشد تا بتواند خانواده را به خود ملحق کند. این ویزا نیز مشمول سقف صدور سالانه 114200 است.

ویزای F3: این ویزا برای شهروندان ایالات متحده است که مایلند همسر و فرزندان خود را نزد خود بیاورند. این ویزا نیز برای 23400 نفر در سال صادر می شود.

ویزای F4: ویزای F4 برای شهروندان آمریکایی است که تابعیت ایالات متحده را به دست آورده اند و مایلند خواهر و برادر خود را به ایالات متحده بیاورند. این ویزا سالانه به 65000 نفر اعطا می شود.
دقت داشته باشید که فردی که از طرف یکی از بستگان خود دعوتنامه دریافت می کند؛ راحتتر می تواند ویزای آمریکا را دریافت کند.

ویزای نامزدی

کسانی که تابعیت آمریکا را دارند، با این ویزا می توانند نامزد خود را به امریکا بیاورد. از طرفی ویزایی به نام  K2 وجود دارد که به فرد اجازه می دهد تا فرزند همسرش نیز را به آمریکا بیاورد.

مراحل مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی

  • ابتدا درخواست ارسال کنید: فردی با اقامت دائم ایالات متحده باید فرم دعوت نامه l-130 را برای بستگان خود ارسال کند که می تواند به صورت الکترونیکی یا کاغذی ارسال شود. مرحله بعدی تصویر دادخواست است. درخواست شما برای مهاجرت باید توسط USCIS تایید شود.
  • مرحله دوم، شامل پردازش درخواست NVC است: پس از تایید دادخواست شما توسط USCIS (خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده)، پرونده شما برای پیش پردازش به مرکز ملی ویزای وزارت امور خارجه منتقل می شود. مرحله اول پردازش، دریافت نامه خوش آمد گویی از طریق ایمیل است؛ سپس پس از ارسال هزینه ها و فرم ها و مدارک پشتیبانی به زبان انگلیسی، پرونده شما بررسی می شود.
  • مرحله سوم، پرداخت هزینه: اولین کاری که پس از دریافت نامه خوش آمد گویی NVC انجام می دهید، پرداخت هزینه های پردازش است که دارای دو قسمت است.

1)هزینه رسیدگی به درخواست ویزای مهاجرت
2)ارائه حساب پشتیبانی: شما به یک شماره مسیریابی بانک و یک شماره حساب چک و پس‌انداز از یک بانک مستقر در ایالات متحده نیاز دارید.

  • مرحله چهارم، سوگندنامه پشتیبانی می باشد: باید Affidavit of Support را تکمیل کنید که در آن حامی مالی شخص باید سندی را امضا کند که حمایت مالی از فرد برای زندگی در ایالات متحده را فراهم می کند.
  • مرحله پنجم، اسناد مالی: جمع آوری اسناد و مدارک پشتیبانی مالی؛ در این مرحله باید مدارکی که نشان دهنده توانایی مالی شماست را جمع آوری کرده و به سازمان ارائه دهید.
  • مرحله ششم، درخواست آنلاین : تکمیل درخواست ویزای آنلاین در این مرحله پس از پرداخت هزینه ها و به روز رسانی خود در سایت، واجد شرایط مهاجرت خواهید بود.
  • مرحله هفتم، مدارک قانونی: اسناد معدنی DS 260 که توسط شما جمع آوری می شود باید توسط یک مرجع رسمی تایید شده و توسط یک دفتر اسناد رسمی ثبت شود. نکته مهم در این قسمت این است که تمامی مدارک باید به امضای مترجمان رسمی برسد.
  • مرحله هشتم، اسکن مدارک: حجم فایل های اسکن شده نباید بیشتر از 2 مگابایت باشد و به صورت فایل فشرده یا pdf و بدون رمزگذاری قابل ارسال می باشد.
  • مرحله نهم، ارسال مدارک: تمام اسناد اسکن شده باید آپلود و ارسال شوند. هیچ مدرکی را به زبان انگلیسی از طریق پست ارسال نکنید. همچنین هنگام مراجعه برای مصاحبه باید مدارک را همراه داشته باشید.
  • مرحله دهم، آماده سازی قبل از مصاحبه: برای درخواست مصاحبه NVC، معمولاً یک ایمیل برای شما ارسال می شود که تاریخ و زمان مصاحبه برای شما نوشته شده است. باید در تاریخ اعلام شده مراجعه و تمامی مدارک اعم از مدارک پزشکی، معاینه پزشکی، بیمه واکسیناسیون و ... را همراه داشته باشید، همچنین عکس و کپی مدارک را بیاورید . در صورت نداشتن مدارک، ویزای شما با تاخیر صادر می شود.
  • مرحله یازدهم، مصاحبه با داوطلب: قبل از رفتن به مصاحبه ویزا مطمئن شوید که تمام مدارک خود را به همراه دارید. برای مصاحبه یک افسر با شما مصاحبه می کند و مشخص می کند که آیا واجد شرایط دریافت ویزای مهاجرت هستید یا خیر. بخشی از فرآیند مصاحبه اسکن اثر انگشت بدون جوهر است.
  • مرحله دوازدهم، مراحل بعدی مصاحبه: هرگز خانه یا ماشین خود را نفروشید، شغل خود را رها نکنید، یا بلیط پروازی را خریداری نکنید که تا زمانی که ویزای مهاجرت خود را دریافت نکرده اید، قابل تغییر نباشد.

مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به ایالات متحده از طریق خویشاوندی

  • دعوت نامه آمریکا از طریق خویشاوندی: نوع و شرایط رابطه را توصیف می کند. گاهی اوقات، برخی از افراد ترجیح می دهند برای مدت طولانی در ایالات متحده بمانند یا به دیدن خانواده خود به آنجا بروند. برای این موارد می توانند برای دعوت نسبی اقدام کنند. شرایطش را بدانید. یکی از شرایط اصلی این است که یکی از اعضای خانواده آنها مقیم آمریکا باشد و برایش دعوتنامه بفرستند تا به آمریکا مهاجرت کند. در سال های اخیر، ایالات متحده برای اعمال یک نامه نسبی به محدودیت های سخت، ویزا صادر کرده است. در واقع باید شرایط شما قابل قبول باشد و تمامی مدارک شما آماده باشد تا بتوانید برای این ویزا اقدام کنید و نمی توانید با یک نامه ساده ویزای آمریکا بگیرید زیرا مدارک شما باید قوی و قانع کننده باشد.
  • شرایط دریافت گرین کارت ایالات متحده از طریق خانواده و مدت آن: در مبحث اخذ گرین کارت آمریکا از طریق اقوام یکی از مهم ترین موارد فرآیند تکمیل فرم I-130 می باشد. این فرم باید توسط شخصی که تابعیت آمریکا را به عنوان حامی مالی دارد و درخواست الحاق خانواده را دارد تکمیل شود. اداره مهاجرت آمریکا پس از تکمیل فرم افراد را در نوبت پذیرش قرار می دهد و بر اساس ظرفیت می تواند متقاضیان را بپذیرد. البته والدین، همسر و فرزندان در لیست انتظار قرار نمی گیرند و می توانند همزمان با تکمیل فرم و ارسال درخواست وارد ایالات متحده شده و مراحل دریافت گرین کارت را از داخل ایالات متحده دنبال کنند. شایان ذکر است افرادی که قصد پیوستن به خانواده خود را دارند باید از شرایط مالی خوبی برخوردار بوده و فرم I-864 را به صورت دقیق و صادقانه پر کنند.

شرایط دریافت پاسپورت آمریکا از طریق خویشاوندی

یک مقیم ایالات متحده می تواند برای پاسپورت آمریکایی درخواست دهد. فردی که به مدت پنج سال مقیم دائم ایالات متحده بوده است باید شش ماه قبل از انقضای کارت اقامت خود برای دریافت گذرنامه اقدام کند. یکی از الزامات شهروندی و تابعیت آمریکا شرایط سنی فرد است. داوطلب باید حداقل 18 سال سن و دارای مدرک زبان B1 باشد. مورد دیگر گواهی عدم سوء پیشینه است که متقاضی باید مراحل زیر را طی کند:

  • شخص باید ثابت کند که قبلاً شهروند ایالات متحده بوده است.
  • باید نشان دهد که شرایط لازم برای شهروندی ایالات متحده را دارد.
  • فرم های مورد نیاز (N-400) را به درستی و واقعی تکمیل کند و مدارک پشتیبانی را ارائه دهد.
  • سپس متقاضی فرم های تکمیل شده را به سفارت می فرستد.
  • اثر انگشت شخص مورد نیاز است.
  • فرد باید در مصاحبه ای در سفارت مورد نظر شرکت کند.
  • اعلام تصمیم نهایی اداره مهاجرت در مورد درخواست
  • در صورت تایید، فرد باید به محل تعیین شده برود و ادای سوگند شهروندی کند.
  • فرد باید معیارها و قوانین شهروندی را آشنا باشد.

در صورت اقدام برای مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی می توانید با کارشناسان قصران گروپ تماس بگیرید.

بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد کشور مقصد و روش مهاجرت خود، اطلاعات موثقی به دست آورید یا با کمک وکلای مهاجرت، مسیر مهاجرتی صحیح و متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون