کد خبر: ۴۵۳۹۳
۱۵:۴۶ -۱۰ دی ۱۴۰۱
وارطان گوستانیان، درنشست تخصصی فرصت‌های سرمایه گذاری ایران با کشور‌های همسایه گفت: شرایط اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان شبیه به یکدیگر هستند و این دو کشور ارتباط دوستانه و تاریخی باهم دارند و ما تمایل داریم این تعاملات افزایش یابد.

تجارت بین ایران و ارمنستان

نشان تجارتبه گزارش روابط عمومی، وارطان گوستانیان، وابسته اقتصادی ارمنستان در ایران، در نشست تخصصی فرصت‌های سرمایه گذاری ایران با کشور‌های همسایه گفت: شرایط اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان شبیه به یکدیگر هستند و این دو کشور ارتباط دوستانه و تاریخی باهم دارند و ما تمایل داریم این تعاملات افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه امیدوار است در آینده نزدیک میزان حجم تجاری این دو کشور به سه ملیارد دلار برسد، گفت: این امر هدف ماست و ارمنستان به دلیل عضو اتحادیه‌ی اورآسیا بودن و داشتن دو منطقه مرزی مشترک با ایران، تمایل دارد در ایران سرمایه گذاری کند و همکاری‌های لازم بین آن‌ها صورت گیرد تا بدون تعرفه‌ی گمرکی به تجارت بپردازند. ارمنستان به دلیل داشتن قرارداد تجاری آزاد با روسیه و گرجستان و همچنین تعامل خوب با کشور‌های اروپایی به ایران پیشنهاد همکاری تجاری می‌دهد.

وارطان گوستانیان گفت: تا دو ماه آینده مرکز تجاری دائمی در ارمنستان ایجاد می‌شود و، چون ارمنستان خودش خط تولید کالا‌های خانگی ندارد ما علاقمند هستیم با خطوط تولید ایران همکاری داشته باشیم.

دکتر عباس هاشمی، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در خصوص همکاری تجاری ایران و ارمنستان گفت: ارمنستان عضو انجمن اورآسیاست و با همکاری دوجانبه اگر یک خط تولید جدید راه بیاندازیم و قطعات را از ایران به ارمنستان برده و پس از سرهم کردن و کنترل کیفی، کالا‌ها با برند مشترک به اورآسیا صادر می‌شود.

در ادامه دانیالی ریاست انجمن صنایع خانگی ایران گفت: در حدود سه سال گذشته حجم تجارت کالا‌های صنعتی دو جانبه (ایران و ارمنستان) رشد کمی و کیفی خوبی داشته و به تلاش تولیدکنندگان حدود صد درصد رشد تولید داشتیم و از همیشه بزرگتر شده است؛ بنابراین بهتر است برای بازار‌های صادراتی فکری اساسی‌تر بکنیم و رشد سریعتری داشته باشیم و نام کالا‌های ایرانی را در این امر بیشتر معرفی کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون